Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Urielle schreef:Klopt, ik hoorde dat Gelbria expres met Rubinstein gedekt is omdat het zelf niet het simpelste paard was. Maar op Bokt hebben we een OO Seventopic en tot dusver vindt iedereen daar toch geloof ik echt dat ie een gouden beest heeft. Toevallig allemaal Rubinsteinkaraktertjes?
Ik geloof wel dat de moederlijn van mijn paard trouwens ook wel brave paarden geeft, dat scheelt.

) More schreef:Dat eerste ooseven paard wat op de manege kwam was helemaal niet onhandelbaar.
Dat paard was amper 2 jaar, vind je het gek. Die hoort lekker de hele dag buiten te staan.
In plaats van de hele dag in de box, en dan aan een halstertje 5 minuutjes stappen per dat in de bak met iemand die niet veel verstand heeft van paarden.
Die 2e is wel leuk, 3 jaar. Maar ik snap niet waarom de eigenaar allemaal jonge kinderen er mee om laat gaan. Op haar vorige paard mocht iedereen er op rijden heel apart :S.
Zandor schreef:@TS: wat bedoel je met onhandelbaar? Dat is een nogal ruim begrip....
Bienotje schreef:Soms zie je ook de trekjes die je wil zien in de afstamming van een paard
toevallig allemaal échte paardenmensen die onwijs goed met onhandelbare paarden om weten te gaan
) ik heb m'n eigen zwarte hengst getemd
(met een beetje fantasie denk ik de ballen er gewoon weer bij
) Ik ben natuurlijk wel de enige die bij hem in de buurt kan komen want hij is heel eenkennig 
Javayo schreef:Bienotje schreef:Soms zie je ook de trekjes die je wil zien in de afstamming van een paard
Je hebt gelijk hoor, ik denk dat die 007's eigenlijk gewoon hele gevaarlijke linke paarden zijn. Het feit dat mijn 007 en de andere 007's die ik in mijn omgeving ken, en waarmee ik via bokt contact mee heb zulke fijne paarden zijn, hebben we dus blijkbaar aan de eigenaren te danken.toevallig allemaal échte paardenmensen die onwijs goed met onhandelbare paarden om weten te gaan
![]()
Oh is mijn penny droom toch in vervulling gegaan (jaja Urielle, ik had dezelfde droom) ik heb m'n eigen zwarte hengst getemd
(met een beetje fantasie denk ik de ballen er gewoon weer bij
) Ik ben natuurlijk wel de enige die bij hem in de buurt kan komen want hij is heel eenkennig
Kom op zeg!!!! Het zijn gewoon karakterpaarden, en als je een 2-jarige in handen laat van (met alle respect) een kind, wat verwacht je dan?? Zelfs mijn 007, die groen uit de opfok kwam maar waar ik later zo op kon stappen, had in de verkeerde handen (of in een situatie waar hij 24 uur op stal staat) een onhandelbaar paard geworden!! En dat zal voor alle paarden (vooral de sportpaarden) gelden!