Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
polly2 schreef:Ben ik nou gek....als ik zeg dat je gewoon de dingen met je paard moet gaan doen, waar je hem voor hebt gekocht?
Dus...lekker poetsen, opzadelen en rijden... Zo leer je heel snel je paard kennen en het paard jou.
Als ik een nieuw paard heb ga ik altijd direct rijden en het bos in (tenzij het een jonkie is die nog nooit langs de weg is geweest, dan zal ik moeten wachten totdat er iemand mee kan met een ervaren paard).
Ik weet zo heel snel wat ik aan een paard heb en na drie dagen is het meestal alsof ik het paard altijd al had.
vicksytje schreef:polly2 schreef:Ben ik nou gek....als ik zeg dat je gewoon de dingen met je paard moet gaan doen, waar je hem voor hebt gekocht?
Dus...lekker poetsen, opzadelen en rijden... Zo leer je heel snel je paard kennen en het paard jou.
Als ik een nieuw paard heb ga ik altijd direct rijden en het bos in (tenzij het een jonkie is die nog nooit langs de weg is geweest, dan zal ik moeten wachten totdat er iemand mee kan met een ervaren paard).
Ik weet zo heel snel wat ik aan een paard heb en na drie dagen is het meestal alsof ik het paard altijd al had.
nou ik pas de metode hierboven niet echt toe ! niet dat ik het niet goedkeur ( kheb trouwens toch het recht niet om de vinger te wijzen ) maar ik doe het liever rustig aan wat borstelen beetje wandelen bij haar/hem zitten in de wei (komen ze soms kijken wat je doet die dieren zijn nieuwschierig hé ),enz je moet zelf weten wat je paard het leukst vind knuffelen (aaien ofzo) of gewoon beetje wandelen ofzo
doe gewoon wat voor jullie bijde het leukste lijkt!
VeerenAshley schreef:Nettieejj schreef:Ik denk dat je gewoon het beste veel kunt knuffelen, wandelen poetsen enz.
Wat bedoelt iedereen toch met 'knuffelen'? Aaien, kriebelen? Anders? Ik ben heel benieuwd hoe jullie dat met je paard/pony doen.
echt heerlijk is dat 
en vooral veel praten ,dan leert hij je stem kennen