Durf m'n paard niet meer op de wei zetten...

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Lenn

Re: Durf m'n paard niet meer op de wei zetten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 09:45

Is het van kwaad tot erger gegaan?
Hoe dan ook heeft ze geen respect voor jou en is dat je grootste probleem. Een keer flink op z'n plek zetten of beginnen aan grondwerk oid.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 09:56

Citaat:
en voor het gelijden mischiend een touw om haar neus heendoen of een hegstenketting gebruiken?

Het paard mist duidelijk z'n maatje die op stal staat, moet je m daarom dan maar straffen?

Kan het maatje niet toch ook op de wei? Misschien dan gescheiden met een draadje van dit paard, zodat die niet nog een keer kan trappen? Als ze elkaar kunnen zien scheelt dat al een hele hoop.

Vvaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 22:32

Ik ben het met Cassidy eens!
Begin rustig en probeer er achter te komen waarom ze niet de wei in wil, is er iets gebeurt of is er iets engs?
succ6 ik hoop dat het lukt!

Surion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-07 23:07

Ze is nogal euhm... opgewonden zal ik maar zeggen, omdat ze op de wei mag Knipoog
Vriendje of geen vriendje erbij, maakt voor haar niet echt uit Knipoog

Ik heb ze sindsdien niet meer op de grote wei gaan zetten, enkel nog op de piste en in de kleine wei...

Durf echt niet meer omdat ze vorige keer bijna door een auto was geraakt Scheve mond

smarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 23:21

neem een lang longeer touw, en doe het rond haar neus vast, als ze gaat rennen, dan heb je genoeg tijd je schrap te zetten en zij zal toch echt stoppen hoor als dat touw om haar neus zit...Het beste??? werd al aangegeven, beginnen met grondwerk, en respect vragen, ben ik nu ook aan het doen met een 10 jarige ruin.... was na 2x al een vooruitgang wil je niet weten!!

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 14:57

smarty schreef:
neem een lang longeer touw, en doe het rond haar neus vast, als ze gaat rennen, dan heb je genoeg tijd je schrap te zetten en zij zal toch echt stoppen hoor als dat touw om haar neus zit...Het beste??? werd al aangegeven, beginnen met grondwerk, en respect vragen, ben ik nu ook aan het doen met een 10 jarige ruin.... was na 2x al een vooruitgang wil je niet weten!!

een paard dat echt wil rennen stopt niet met een extra lusje over de neus... helemaal als ze al vóór je zit, ben je gewoon nergens meer.

Sannum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 15:02

Arabesk schreef:
Citaat:
en voor het gelijden mischiend een touw om haar neus heendoen of een hegstenketting gebruiken?

Het paard mist duidelijk z'n maatje die op stal staat, moet je m daarom dan maar straffen?

Kan het maatje niet toch ook op de wei? Misschien dan gescheiden met een draadje van dit paard, zodat die niet nog een keer kan trappen? Als ze elkaar kunnen zien scheelt dat al een hele hoop.

Dus een paard mag, omdat hij zich eenzaam voelt, jou omver lopen? Dit is puur een kwestie van geen respect. Ik zou hem ook een keer flink recht zetten, net zo lang tot het goed gaat.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 15:04

Ben het met Sannum eens ...... wat ook de reden is, peerd hoort zich gewoon te gedragen

thinkaboutit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 15:10

een hengsten ketting werkt vaak het best.
dan kun je het paard een x 'aansnoeren' als ie probeert weg te lopen.
dit werkt vaak erg goed.

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 20:44

Ik zou gewoon haar gewoon op stal zetten en als ze op stal staat en haar negeren en maar een klein beetje hooi en een klein beetje brokjes geven..?
En als ze de wei in gaat dan gewoon lekker knuffelen en verwennen..?
Succes Pling

smarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 22:29

belonen voor het negatieve gedrag? geen brokjes en andere knuffeltjes.... kan daarna wel, eerst respect aanleren aan het halster... dus wederom back to basic, grondwerk en respect aanleren...

Riss

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 22:32

Misschien kun je iemand met je kreupele pony vooroplaten lopen en jij daarachter met je pony, en dan volgt ie waarschinlijk wel. En als je dan een plak hooi neer gooit, en de kreupele pony weer op stal zet met een plak hooi.
Misschien dat dat helpt? Haha!

kojak

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 09:40

Ik vind dat je het paard niet kunt straffen als je de reden van zijn/haar gedrag niet weet. Je zal dus eerst de oorzaak moeten achterhalen.