Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Pluttersput schreef:NaAoOmiI14 schreef:ja tuurlijk kan dat, mijn paard vindt het ook niet fijn als ik hem achter tussen de benen poets maarja het moet evengoed gebeuren![]()
dus veel geduld goed vastklemmen teggen hem praten en maar achter op die kont aaien raakt hij het zo gewent![]()
Hoe bedoel je dit? Maar ik denk idd ook gewoon veel geduld, en vaak doen, dat hij er misschien aan went. Wat je ook kan doen is gewoon steeds een stukje verder aaien. Misschien dat het dan goed gaat? Succes!
ik bedoelde met goed vastklemmen (( gwoon goed vasthouden zodat je er niet van afvalt als hij toch bokt of er tussen uit gaa![]()
Groejtes, mij
domiekje schreef:Ja, mischien in het verleden iets gebeurd!! Mischien ook bang voor de zweep??met zijn rug denk ik niet dan zou hij waarschijnlijk ook niet gewoon aan je rug laten komen....meschien is er ooit iets gebeurt dat iemand hem hart op de kont heeft geslagen voel je nergens een knopeltje of derglijke

Shtlanders schreef:Ik zal kijkken of ik een foto kan maken. maar de groote van het zadel is wel goed in de verhouding van de pony. Maar het licht niet aan het gewicht verschuifen omdat je dan in een andere houding komt. Want mijn vriendin reed een keertj langs mij en toen kwam ze per ongeluk met het zweepje tegen zijn kont aan:S hoe dat kan weet ik ook niet. maar dan ging hij niet bokken maar een ooren naar achter en zwiepen met de staart.n Verder rij ik niet met zweep want hij is gewoon goed voorwaarts en luistert naar bijna alles wat ik aangeef;)

ook ligt er een supper dik dekje onder met nog eens een bont onderlegger. Binnen kort komt er een profesioneel iemand bij en die gata even kijkken wat het zou kunnen zijn en ik krijg daar een tijdje les van..

Shtlanders schreef:Allebij.. ik heb het zadel laten nakijken terwijl het op het paard lag zonder dekje. Maar ook gewoon laten kijken zonder dat het op het paard lag.
Ben echt heel blij dat je dat zegt..!! 
Irene2510 schreef:Ik heb ook een pony gekent die dit deed.
Waarschijnlijk associeert hij de aanraking op zijn billen terwijl jij erop zit met pijn. (zweep)
Je kan hier niet veel aan doen denk ik, dat zit er gewoon in. Gewoon niet doen, hij geeft duidelijk aan dat hij dit niet prettig vind.
Of gewoon blijven proberen zodat hij de aanraking niet met pijn associeert, lekker aaien over zijn hele lichaam.
Kijk gewoon eens hoe hij zo reageert.
merrieveulen schreef:Shtlanders schreef:Allebij.. ik heb het zadel laten nakijken terwijl het op het paard lag zonder dekje. Maar ook gewoon laten kijken zonder dat het op het paard lag.
je hebt het dus laten beoordelen ZONDER dekje, en toen is gezegd dat het goed lag. wat denk je dat een dik shabrak EN een bontonderlegger met je zadel doen? juist, die wordt van onderuit verkleind. de ruimte wordt krapper en smaller, omdat die dekjes de ruimte opvullen. die bontonderleggers zijn een modegril die voor veel problemen zorgt bij paarden. weg met dat ding dus, en dan nog eens een zadelmaker laten kijken, als je een normaal dekje onder je zadel hebt. als je zadel goed beoordeeld werd, snap ik uberhaupt niet dat je een onderlegger bent gaan gebruiken.