Voor het eerst ergens anders rijden.. Hoe aanpakken?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Laurine

Re: Voor het eerst ergens anders rijden.. Hoe aanpakken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 18:33

Ik denk dat je gewoon moet doen als anders! schrikt hij ergens van doe net of er niks aan de hand is en rij rustig verder wordt vooral niet boos!

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 18:35

MysticTinker schreef:
Ik ben vandaag daar geweest met mn paard.
Het ging redelijk, ik had geen idee wat ik moest verwachten, en het is me wel meegevallen.
Trailer rijden en laden ging goed, terugweg nog beter dan de heenweg.
Opzadelen enzo ging ook goed, hij bleef netjes staan, wel alert maar niet bang ofzo.
In het begin was de bak nog leeg, hebben we even een rondje gelopen, toen ben ik erop gaan zitten, aantal rondjes gestapt. Hij vond het heel spannend, stapte flink door, en na wat rondjes begon hij wat te ontspannen, fijn!
En toen kwam er een ander paard binnen.. Weer heel spannend voor mn paard Rolleyes Dus weer flink de pas erin. Even later aangedraaft, half rondje rustig, toen wilde meneer harder, naar het andere paard toe.. Op een kleine volte gezet, dus daar moest hij toch even voor bokken Nagelbijten / Gniffelen Toen weer een tijdje gestapt. Inmiddels was hij al flink bezweet van het opfokken Nagelbijten / Gniffelen Later nog even op de volte gedraaft, hij was bijna ontspannen genoeg voor een galopje, en toen besloot hij toch weer even de hengst te moeten uithangen omdat het andere paard iets te dicht in de buurt kwam, dus weer steeds kleinere figuren gereden, totdat hij zowat stond te spinnen Vork Daar kwam een flinke bok achteraan.. Kwaad worden heeft dan geen zin, dus even aan de longe gezet, daar kwam heel wat energie uit! Toen nog even erop geklommen, heel even gedraaft en goed afgesloten.. Hij was van voor tot achteren bezweet, het schuim stond op zn borst..
Ikzelf was heel rustig trouwens, had ik niet gedacht!
Ik had eigenlijk op een galopje gehoopt, we hebben vanaf de zomer al geen normaal rondje meer kunnen galopperen, maar misschien gaat het volgende keer weer wat beter Lachen Dan gaan we wat eerder, dus hopelijk dan de bak voor ons alleen.

mooi dat het zo goed ging!!

heb je foto's gemaakt?? Haha!

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 18:39

Net als de rest zegt gewoon doen.Ik zou het wel langzaam opbouwen en de eerste keer mss even longeren en 10 minuutjes rijden en dan steeds wat langer rijden.En flink belonen als je paard het goed doet.

Marlies22

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 18:46

Mensen, even wat beter lezen Knipoog Ze is al geweest! (Aan Laurine en Monsera Knipoog )
Wel goed van jedat je het gewoon geprobeerd hebt, en hoe vaker je er heen gaat, hoe normaler hij het gaat vinden, en dan zal hij vanzelf wss lekker ontspannen gaan lopen, óók met andere paarden erbij Lachen Kwestie van tijd.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-07 19:23

Ja ik denk het ook Lachen
Volgende week woensdag gaan we waarschijnlijk ook weer.

Was wel een érg vervelende vrouw daar zeg! Die kwam even bij mn ma staan (die stond langs de bakrand) en ze moest even vertellen dat mijn paard veel te vet was Nagelbijten / Gniffelen
"Nou," zei mn ma, "dat is gewoon de bouw van een tinker, de DA is pas nog langs geweest voor de inenting, en hij vond hem er perfect uitzien, zeker niet te dik.." Maar nee, mevrouw vond toch dat hij veel te vet was.. En ook nog eens niet goed opgevoed Nagelbijten / Gniffelen Waar ze dat zo snel aan zag is me een raadsel..
Ik vond het jammer dat ik er niet bij was, ik had me graag even in het gesprek gemengt Vork

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 07:19

Lekker laten gaan, fijn dat je er zelf een goed gevoel over had. En dat je hem toch even aan de longe mocht nemen.
Niet te lang wachten tot de volgende keer, het moet een gewoonte voor hem worden.

Ezter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 10:27

Leuk dat het goed ging. Denk dat je het ook goed opgelost hebt zo.
Misschien een tip voor de volgende keer om, als je merkt dat hij zich erg opfokt en niet rustig stapt gewoon wat sneller te beginnen met draven en hem aan het werk te zetten. Dan gaat en de ergste energie er wat af, en moet die op jou letten dus geen tijd om rond te kijken en zich overal druk om te maken. Dan zal je merken dat je na een paar keer daar geweest te zijn gewoon weer rustig kan beginnen met stappen.