Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
MysticTinker schreef:Ik ben vandaag daar geweest met mn paard.
Het ging redelijk, ik had geen idee wat ik moest verwachten, en het is me wel meegevallen.
Trailer rijden en laden ging goed, terugweg nog beter dan de heenweg.
Opzadelen enzo ging ook goed, hij bleef netjes staan, wel alert maar niet bang ofzo.
In het begin was de bak nog leeg, hebben we even een rondje gelopen, toen ben ik erop gaan zitten, aantal rondjes gestapt. Hij vond het heel spannend, stapte flink door, en na wat rondjes begon hij wat te ontspannen, fijn!
En toen kwam er een ander paard binnen.. Weer heel spannend voor mn paardDus weer flink de pas erin. Even later aangedraaft, half rondje rustig, toen wilde meneer harder, naar het andere paard toe.. Op een kleine volte gezet, dus daar moest hij toch even voor bokken
Toen weer een tijdje gestapt. Inmiddels was hij al flink bezweet van het opfokken
Later nog even op de volte gedraaft, hij was bijna ontspannen genoeg voor een galopje, en toen besloot hij toch weer even de hengst te moeten uithangen omdat het andere paard iets te dicht in de buurt kwam, dus weer steeds kleinere figuren gereden, totdat hij zowat stond te spinnen
Daar kwam een flinke bok achteraan.. Kwaad worden heeft dan geen zin, dus even aan de longe gezet, daar kwam heel wat energie uit! Toen nog even erop geklommen, heel even gedraaft en goed afgesloten.. Hij was van voor tot achteren bezweet, het schuim stond op zn borst..
Ikzelf was heel rustig trouwens, had ik niet gedacht!
Ik had eigenlijk op een galopje gehoopt, we hebben vanaf de zomer al geen normaal rondje meer kunnen galopperen, maar misschien gaat het volgende keer weer wat beterDan gaan we wat eerder, dus hopelijk dan de bak voor ons alleen.
Ze is al geweest! (Aan Laurine en Monsera
)
Kwestie van tijd.
Waar ze dat zo snel aan zag is me een raadsel..