Help! Paard springt uit de bak!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Alytje

Re: Help! Paard springt uit de bak!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 19:21

QuickSilver schreef:
Ik heb ook al aan een maatje gedacht maar daar gaan ze zich weer zo aan hechten dan krijg je ze straks niet meer uit elkaar...

Laat je je paard daarom alleen staan? omdat hij zich anders misschien te erg hecht? dat vind ik echt sneu...
Zolang mijn paard samen met andere paarden staat springt hij niet over het hek, zet ik hem alleen, dan kan ik erop wachten tot hij springt.

stefffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 21:26

Alytje schreef:
QuickSilver schreef:
Ik heb ook al aan een maatje gedacht maar daar gaan ze zich weer zo aan hechten dan krijg je ze straks niet meer uit elkaar...

Laat je je paard daarom alleen staan? omdat hij zich anders misschien te erg hecht? dat vind ik echt sneu...
Zolang mijn paard samen met andere paarden staat springt hij niet over het hek, zet ik hem alleen, dan kan ik erop wachten tot hij springt.

@Alytje, ik snap wel dat QuickSilver er zo over denkt.. het is nog een jong dier dat graag met andere paarden speelt. als ze bijvoorbeeld elke dag 2 uur samen in de bak lopen dan is ze tog gewent om samen in de bak te zijn en dan na een tijdje kunnen ze niet meer zonder elkaar.

Showtime_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-06 00:25

Alytje schreef:
QuickSilver schreef:

Wel het hele topic lezen voordat je commentaar geeft... dit paard is pas 2 maanden hier vanuit duitsland en bij mij op stal staan 2 hengsten ene bang veulen en een schoppende shet dus heb niks om erbij te zetten.. Nu is een hengst gecastreerd dus kan die er zo snel mogelijk bij.. dus wat is er nou sneu Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 10:53

@Alytje, zegt ze dat ook maar ergens?!

Lastig probleem.. Je zegt dat ze er steeds overheen springt in één hoek, springt ze sowieso over van alles (lijnen, hekken etc.?). Mocht ze alleen over de bakrand springen kun je altijd proberen de helft van de bak met lijn/draad oid af te zetten.
Verder zou ik werkelijk geen idee hebben.. Behalve dat je haar alleen nog maar aan de lijn flink kan laten uitrennen en bokken, maar het is nogal een gemis als je je paard niet eens kan losgooien.......

Showtime_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-06 15:46

ze doet het in de hoek omdat ze daar erover hene gegaan is maar al zet ik daar iemand neer probeert ze het gewoon ergens anders..

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 21:27

stefffie schreef:
Alytje schreef:

@Alytje, ik snap wel dat QuickSilver er zo over denkt.. het is nog een jong dier dat graag met andere paarden speelt. als ze bijvoorbeeld elke dag 2 uur samen in de bak lopen dan is ze tog gewent om samen in de bak te zijn en dan na een tijdje kunnen ze niet meer zonder elkaar.

Enig idee, waarom we een paard een kudde dier noemen?

En enig idee hoe belangrijk sociale contacten zijn voor een paard?

En waarom kan straks die ruin er wel bij? die zullen zich ook wel gaan hechten hoor?

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 21:39

mijn paard sprong de 1e dag dat ze bij ons was over een mega brede sloot.
we hadden nog een shet dus die hebben we gelijk gehaald maar als we die niet hadden gehad dan hadden we terug gereden en er 1 gehaald.

ze kunnen best zonder elkaar ik ben vorig jaar op vakantie geweest zonder shet en dat gaf ook weinig problemen omdat er andere paarden naast dr stonden.

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 21:43

QuickSilver schreef:

@ Miirthe, lees bovenstaande quote Knipoog

QuickSilver schreef:
Wel het hele topic lezen voordat je commentaar geeft... dit paard is pas 2 maanden hier vanuit duitsland en bij mij op stal staan 2 hengsten ene bang veulen en een schoppende shet dus heb niks om erbij te zetten.. Nu is een hengst gecastreerd dus kan die er zo snel mogelijk bij.. dus wat is er nou sneu Boos!

toevallig heb ik het hele topic gelezen ja Lachen Wist ik veel dat je voor het mogelijke maatje alleen kon kiezen uit hengsten, 'bange veulens' en een 'schoppende shet', misschien kwam er een ander paard bij oid, dat weet ik toch ook niet? Mijn commentaar is iig goed bedoeld.

@ daantjuhhh, gelukkig nog iemand die er hetzelfde over denkt.

Prissey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 21:44

hi, met dixie kan hij makkelijk hoor dixie bijt alleen met eten.. Bang veulen klopt ja Bang gemaakt door iemand van jullie op stal. Marja dat veulen is weg.. Maar dixie kan er makkelijk bij dus dat is de grootste onzin. En oja veulen was bang voor mensen niet voor paarden. Laguna liep volgens de eigenaar vaker met het veulen maarja...

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 21:53

Misschien moet je der eerst even longeren voordat je der losgooit.
Het paard heeft blijkbaar maling aan jou en misschien is haar eerst moe maken met longeren een optie.
Je schrijft zelf al dat ze op stal niet genoeg ruimte heeft om der energie kwijt te raken,dus dan moet je misschien wat vaker wandelen met haar.
Of een stal zoeken waar ze wat meer beweging kan krijgen Knipoog ( grote eigen bak enzo)
Hoe dan ook ik wens je heel veel succes met je verzorgpaardje,het zal vast wel goed
komen toch? Ach gut

Showtime_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-06 22:55

Enig idee, waarom we een paard een kudde dier noemen?

En enig idee hoe belangrijk sociale contacten zijn voor een paard?

En waarom kan straks die ruin er wel bij? die zullen zich ook wel gaan hechten hoor?
[/quote]

Ik bedoelde een shet echt voor bij haar je ziet vaak dat mensen die in de stal erbij hebben dat bedoel ik! Ze heeft verder genoeg sociale contacten hoor.

Showtime_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-06 22:58

toevallig heb ik het hele topic gelezen ja Lachen Wist ik veel dat je voor het mogelijke maatje alleen kon kiezen uit hengsten, 'bange veulens' en een 'schoppende shet', misschien kwam er een ander paard bij oid, dat weet ik toch ook niet? Mijn commentaar is iig goed bedoeld.

@ daantjuhhh, gelukkig nog iemand die er hetzelfde over denkt.[/quote]

Hey het was niet banketstaaf bedoeld, maar ik ga idd een ander erbij zetten als oplossing als die beschikbaar is! Iig bedankt voor je advies..

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 23:00

mijn paard en shet staan ook met z'n 2en in 1 stal en dat geeft geen problemen.
als de shet moet veulenen maken we een stalletje voor de shet en na een paar dagen wennen gaat alles weer bij elkaar.

Showtime_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-06 23:05

owkeej ik vind dat ook wel erg leuk ja maar heb dus gezien dat als je dan bijvoorbeeld met de een wou gaan rijden de ander helemaal gek werdt in de stal bijvoorbeeld.. maar dit hoeft dus niet altijd zo te zijn! Leuk dat je even hebt laten weten dat dat bij jou prima gaat! Lachen

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 23:09

nee de mijne kunnen prima zonder elkaar.
ik heb mijn merrie sinds haar 3e ze is nu 5 en ze staan vanaf dag 1 samen.
omdat ze toen ze alleen stond over een slot tussen de koeien sprong.

Showtime_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-06 23:11

ja als het niet gaat met die hengst -> straks ruin dan ga ik daar ook voor kijken! maar er zijn nu 2 lege plekken opp stal dus misschien komt er wel gewoon een leuk vriendje bij!

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 23:16

het is wel leuk zo'n kleintje ik heb er nu nog 4 Tong uitsteken

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 16:23

QuickSilver schreef:
Hey het was niet banketstaaf bedoeld, maar ik ga idd een ander erbij zetten als oplossing als die beschikbaar is! Iig bedankt voor je advies..

super, ik denk dat je je paard er een plezier mee doet OK dan!

Showtime_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-06 19:16

De reacties van meetje en prissey komen voort uit frustratie ik hoop dat jullie daar even omheen lezen aangezien dit duidelijk niet op waarheid berust..

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 10:36

QuickSilver schreef:
De reacties van meetje en prissey komen voort uit frustratie ik hoop dat jullie daar even omheen lezen aangezien dit duidelijk niet op waarheid berust..

Vooral in blijven geloven Haha! Haha! Haha! Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 13:43

Moderatoropmerking:
Jongens, doe effe normaal wil je? Onderhuids gaan sneren is niet de bedoeling op Bokt, als je vindt dat de ander dat doet, dan lees je er maar overheen, maar je gaat dit niet in het openbaar uitvechten op Bokt Lachen Da's wel zo fijn voor de sfeer Lachen Graag nu weer on-topic.

Showtime_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-07 15:05

Ik heb al een oplossing gevonden dus laat dit topic afzakken...