Aangevallen door mijn eigen paard??

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Susanne

Berichten: 11619
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: Aangevallen door mijn eigen paard??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 23:05

Ik zou mijn pony zowieso niet laten steigeren op commando, al helemaal niet bij een dominante pony.
Maar eigen schuld? Ik weet het niet, een pony moet zowieso niet zomaar ineens tegen je gaan steigeren.
Moeilijk te beoordelen.

merrieveulen

Berichten: 13889
Geregistreerd: 24-11-04
Woonplaats: Zwolle

Re: Aangevallen door mijn eigen paard??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 03:12

nee hoor, heel simpel. ik denk dat het hier gaat om een keurig afgericht paard, die de nodige hogeschool dressuuroefeningen (het 'steigeren' heet de Levade en hoort netjes uitgevoerd te worden, het is dus niet zomaar even met de voorpootjes de lucht in) kent. niks mis mee, en ik het klinkt ook niet alsof hij je daadwerkelijk aanviel. het kostte even moeite om je bij te houden, rennen, stoppen en de levade (die normaal gesproken overigens in alle rust wordt uitgevoerd, het is geen stunt maar gewoon dressuur). gewoon een foutje, maar wel een gevaarlijke. maar je hebt zelf al aangegeven dat je weet waar de fout zit, dus ik denk niet dat het nog zal voorkomen.

Linde_

Berichten: 1738
Geregistreerd: 05-01-07
Woonplaats: Somewhere over the Rainbow

Re: Aangevallen door mijn eigen paard??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 18:41

ik snap wel dat je zo geschrokken bent,, het is natuurlijk heel heftig als het recht voor je gebeurd,, ik denk dat het gewoon allemaal te snel ging Knipoog

Een beetje zoals merrieveulen zij Knipoog

marije86

Berichten: 1657
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: groningen

Re: Aangevallen door mijn eigen paard??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 18:45

ik heb niet het idee dat hij aanviel,ik denk da hij gewoon het commando wat jij gaf uitvoerde

beauty05

Berichten: 383
Geregistreerd: 14-09-06
Woonplaats: ergens in noord holland ofzow

Re: Aangevallen door mijn eigen paard??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 20:28

mijn verozrg pony heb me ok aangevallen:

ik kwam altijd bij hem en ging dat poetsen en rijden, het was een shet met veel haar . toen ik op een kee rdaar kwam was hij onrustig. ik heb toen toch gaan rijden. maar toen ik naar het weiland liep steigerde hij , met zijn voor benen heef thij keihard tegen mijn buik getrapt. ik hield hem wel vast en ben toen langzaam en pratend terug gelopen naar de stal. maar hij steigerde vlak bij de stal weer maa rik ontweek.

hij bleef dat gedrag vertonen elke keer als ik weer kwam :'(

ik heb van de eigenaar gehoord waarom hij zo deed. er bleken heel veel klitten in zijn vcht te zitten. zo dicht op zijn huid dat je met de borstel er niet bij kwam.

ik ben er nu mee gestopt. want ik was ook te groot voor hem.
ik wil nog wel gewoon door gaan met paarden.



ik vind dat het niet jouw schuld was hoor en als het wel was. je mag toch wel een seen foutje maken of neit soms?

merrieveulen

Berichten: 13889
Geregistreerd: 24-11-04
Woonplaats: Zwolle

Re: Aangevallen door mijn eigen paard??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 23:31

beauty05 schreef:
mijn verozrg pony heb me ok aangevallen:

ik kwam altijd bij hem en ging dat poetsen en rijden, het was een shet met veel haar . toen ik op een kee rdaar kwam was hij onrustig. ik heb toen toch gaan rijden. maar toen ik naar het weiland liep steigerde hij , met zijn voor benen heef thij keihard tegen mijn buik getrapt. ik hield hem wel vast en ben toen langzaam en pratend terug gelopen naar de stal. maar hij steigerde vlak bij de stal weer maa rik ontweek.

hij bleef dat gedrag vertonen elke keer als ik weer kwam :'(

ik heb van de eigenaar gehoord waarom hij zo deed. er bleken heel veel klitten in zijn vcht te zitten. zo dicht op zijn huid dat je met de borstel er niet bij kwam.

ik ben er nu mee gestopt. want ik was ook te groot voor hem.
ik wil nog wel gewoon door gaan met paarden.



ik vind dat het niet jouw schuld was hoor en als het wel was. je mag toch wel een seen foutje maken of neit soms?


agressief gedrag door klitten in de vacht? klinkt een beetje raar hoor. en ook fijn dat je de pony geholpen hebt, door hem bijv. te scheren. en te groot zijn om te rijden vind ik persoonlijk ook geen reden om een pony in de steek te laten, maar goed.
het verhaal van de TS komt totaal niet overeen met wat jij beschrijft, het was gewoon een braaf uitgevoerde oefening, alleen op het verkeerde moment.

Agnessje

Berichten: 147
Geregistreerd: 07-01-07

Re: Aangevallen door mijn eigen paard??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 14:34

Als ik het verhaal zo aanhoor lijkt het wel of het paard niet de duidelijke bedoeling gesnapt heeft... de ene keer moet hij dit doen en de andere keer weer dat... misschien heeft hij zich hier tegen verzet. Een andere reden kan zijn dat hij wou spelen... soms komt dat over als aanvallen

Norway_girl

Berichten: 2046
Geregistreerd: 27-11-06
Woonplaats: Noorwegen

Re: Aangevallen door mijn eigen paard??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 14:50

Ik denk dat hij geschrokken van jouw "onverwachte" en misschien "dominante" houding die je op dat moment aannam. Misschien had hij dat niet verwacht Knipoog