Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
KsVrPy schreef:idd niet normaal![]()
een ei, tja dat gaat nog wel.
met een zweepje tussen de oren slaan, nee, dan kun je beter een tikje op de hals geven lijkt mij....
Ezumii schreef:KsVrPy schreef:idd niet normaal![]()
een ei, tja dat gaat nog wel.
met een zweepje tussen de oren slaan, nee, dan kun je beter een tikje op de hals geven lijkt mij....
En foei erbij zeggen zeker
JoviBan schreef:"Vies en gevaarlijk kunstje"....
Deze uitlating past absoluut niet bij mijn paard zoals ze destijds was. Mijn paard kòn niet anders. En ze zal niet de enige zijn.
Noetanchamon schreef:JoviBan schreef:"Vies en gevaarlijk kunstje"....
Deze uitlating past absoluut niet bij mijn paard zoals ze destijds was. Mijn paard kòn niet anders. En ze zal niet de enige zijn.
Waarom kon ze niet anders, had ze niet anders geleerd, of te vaak succes gehad of een rugaandoening?
Over het algemeen vindt ik het nl ook een vies en gevaarlijk kunstje, maar er zijn natuurlijk wel heel veel uitzonderingen op deze regel
JoviBan schreef:Ze bleek een blokkade in haar hals te hebben. Die is weggenomen en daarna is ze haar eigen verwerkingsproces in gegaan (de diepere verwerking van haar barre verleden). Samen zijn we een andere weg in geslagen; we gaan met elkaar om en rijden op een manier (bitloos en optomingloos) dat mensen, die haar van destijds kennen, zich enorm verwonderen over wat wij hebben bereikt en hoe mijn paard is veranderd, hoe ze is gegroeid en in haar rust en kracht is gekomen. Ze heeft NOOIT meer gesteigerd.
JoviBan schreef:Is het bij de "harde" schrijvers hier wel eens bij jullie op gekomen dat er een oorzaak kan zijn voor het steigeren?!
Denk bijv. eens aan angst, wanhoop, pijn, spanning, paniek, teveel druk, een lichamelijke en/of emotionele blokkade etc etc..
BillyJean schreef:Een rauw ei kapot slaan op zijn hoofd op het moment dat hij gaat steigeren komt niet zo heel hard aan maar heeft hetzelfde effect.
gekkeils schreef:ik heb ooit wel een keer mijn pony tussen de oren getikt toen ze steigerde. het was niet eens tikken, gewoon mijn vuist boven haar hoofd gehouden en zij kwam er tegen aan. daardoor is ze geschrokken en ze doet het nimmer!
Casca schreef:@Cassidy; je zegt voorwaarts houden, dat probeer ik ook altijd, maar vanuit een vlotte draf gooit die van mij zich stil en vliegt omhoog