Pony wil eten tijdens wandeling...

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Angs1989

Re: Pony wil eten tijdens wandeling...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 18:37

Mag er voorlopig niet op..
Hij heeft een blesure (vandaar de hengstenketting, normaal ook gewoon halster + touw)
Mag maar 2x een half uur eruit.. en daaronder blijft geen enkel paard rustig en braaf Lachen

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 18:42

Soms is het bij mijn paard ook wel heel erg! Maar het is hun instinct natuurlijk en je kan ze het ook niet kwalijk nemen! Ik ga mijn paard niet opzettelijk pijn doen omdat ze zonodig wil eten. Ik ga mijn paard niet een schop tegen haar mond geven omdat ze wilt eten! Ik zie het meestal al aankomen, dan roep ik even 'NEE' en dan weet ze al genoeg, maar geweld gebruiken? Vind ik echt not done

Angs1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 18:44

Ik vind een hengstenketting geen geweld. Zolang hij braaf is, gebeurd er ook niet. Gaat hij trekken of raar doen, word de ketting iets aangetrokken. Die van mij leerde snel en loopt nu 'meestal' braaf naast me. Maar met zoveel energie wil hij nog wel is wat anders als ik Lachen

Kimbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 18:45

Snoepjes .. En anders moet je hem beter bezig houden en dan kan hij het niet .

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 18:47

Angs16 schreef:
Ik vind een hengstenketting geen geweld. Zolang hij braaf is, gebeurd er ook niet. Gaat hij trekken of raar doen, word de ketting iets aangetrokken. Die van mij leerde snel en loopt nu 'meestal' braaf naast me. Maar met zoveel energie wil hij nog wel is wat anders als ik Lachen

Een hengstenketting is ook geen geweld. Als jij er weet mee om te gaan en niet lukraak wat mee om gaat trekken, dan is het i.m.o geen geweld. Maar ik heb ook wel anders gezien en dat het paard de onderkaak helemaal open had door die ketting, dan vind ik het wel een geweldsmiddel.

Maar ik doel meer op het schoppen van een paard tegen de mond of het met geweld omhoog trekken. Dat vind ik dus absoluut not done.

Angs1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 18:47

Jah, dat vind ik ook!
Maar er zijn hier mensen die vinden dat je je paard niet aankan omdat je een hengstenketting gebruikt.
Als je hem goed gebruikt vind ik vooral langs een drukke weg het veiliger voor jezelf en je paard.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 18:51

zoals al genoemd was, is een touwhalster fijner met wandelen, dat merk ik met mijn fjord ook, aan stal halster neemt ze me zo mee als ze wil Bloos
zorg voor tempo, en loop om mijn part naar een vaste graas plek toe, maar accepteer onderweg onder géén beding dat ze ook maar érgens iets eet!
het is sowiezo in het belang van de pony, want voordat je het weet gapt ze een hapje taxus ofzo! (is heel giftig!)

Press_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 20:21

BLijf Consequent, want als je het maar 1x toe laat.. denkt je pony/paard hej! dat doen we nog een keer!. Wees streng, en als het hem wel lukt om met z'n hals naar beneden te gaan geef je hem desnoods even een tik. Met je hand.. of evt. zweepje als je die mee hebt. Dan doet hij het denk ik niet weer! Mocht het wel weer gebeuren blijf consequent. .Nee is nee! Knipoog

Gitt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 08:35

Kweet Niet waar je loopt maar ik heb dat ook heel vaak en loop langs de weg en aan allebei e kanten gras Tong uitsteken
maar dan ga k gewoon tussen t gras en t paard in lopen Vork

eva2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 09:41

Consequent zijn, inderdaad! Mijn paard deed het ook, maar steeds streng en duidelijk optreden helpt echt! Succes.