Cassidy schreef:Pradaatje schreef:Dus.. Ik moet gewoon echt een harde klap geven, zodat ze echt schrikt?
Je moet een correctie geven die aankomt. Of dat in het geval van jouw paard een harde klap is of een schop met de zijkant van je voet onder haar waarde achterwerk kun alleen jij beslissen.
Helemaal mee eens, mijn paard pakte afgelopen week eens even mijn jas vast (deed ze nooit) dus ik heb met een flinke brul laten merken dat ik er niet van gediend was. Helaas voor haar probeerde ze het een paar minuten later weer en toen had ik - nog voor zij haar tandjes in mijn mouw kon zetten - al heel geniepig het velletje in haar hals te pakken.
Zij gillen en even voorvoetjes van de vloer, maar het was wel afgelopen. Ik vind veel leuk, maar haar tanden en hoeven mag ze bij zich houden
als het goed is ga ik er morge heen want ik was ziek, En ze volgt me al in bak enzo
Mijn paard hoeft me niet in de bak te volgen, ze moet braaf naast me lopen als ik haar meeneem, stoppen als ik stop, achterwaarts /opzij gaan als ik dat vraag. Het 'spelletje' "ik loop, jij volgt" kan misschien met veel paarden goed gaan, maar in jouw geval zou ík even oppassen. Als ze wel een dominantiespelletje aan het spelen is dan heb ik liever zicht op haar ipv haar gezellig achter me aan te laten lopen. Tenzij jij natuurlijk ogen in je rug hebt.

. Klaar afgelopen, dan is hij maar even bang van mij. Een paard zou niet anders reageren, en waarschijnlijk nog veeeeel harder schoppen. En je paard blijft niet bang voor je, of boos op je. Ze weten donders goed waarvoor ze die verdiend hebben, als je maar METEEN reageert!
)
.....