Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

xCarlyx schreef:wij hebben dit gedrag ook veel genegeerd.. resultaat:we hebben hem na 14 jaar moeten laten castreren omdat hij mensen aanviel.. Was wel een redelijk gevaarlijke ingreep.. Maar het was nog veel gevaarlijker om hem hengst te laten!
Dat vind ik dus onzin want hij staat telkens al merries te dekken hij is ons allemaal wel tot last, dus iedereen vindt dat ze hem gewoon moet laten castreren. Maargoed... Heb zelf ook een hengst en die staat in een groepje met andere jonge hengsten 2 merries en een volwassen dominante hengst. Ik wil over 1,5 jaar met hem naar de keuring gaan dus ook al wordt hij niet goedgekeurd hij blijft lekker hengst en is niemand tot last. hop schreef:Mijn hengst mag niet brullen of uischachten wanneer ik met hem bezig ben (of ik heb nu aan het halster of onder het zadel heb). Op dat moment hoort hij op mij te letten en niet op z'n omgeving.
heb ook met andere hengst meegemaakt.. Cassidy schreef:En zo snel mogelijk een afspraak maken om te laten ruinen.
sherif schreef:hop schreef:Mijn hengst mag niet brullen of uischachten wanneer ik met hem bezig ben (of ik heb nu aan het halster of onder het zadel heb). Op dat moment hoort hij op mij te letten en niet op z'n omgeving.
ik denk, wat...ik weet zeker dat jij echt geen inlvoed kan uitoefenen op je hengst wanneer meneer zijn geslachtsdeel uitschacht!![]()
Onze hengst mag gerust brullen en zijn geslachtsdeel uitschachten, dat is nou eenmaal moeder natuur die zich hier laat zien...zolang hij zich maar netjes gedraagd als ik met hem bezig ben is er niets aan de hand! Een goede opvoeding is en blijft uiteraard een must!![]()
Wel ben ik van mening dat je een hengst niet onnodig hengst moet laten wanneer hij niet in de dekdienst ingezet zal worden, hengsten leiden namelijk een erg eenzaam bestaan!
runningkawa schreef:En omdat jij dat liever niet probeert, heeft hij een eenzaam leven
Want wat over de draad snuffelen is niet te vergelijken met lekker staan te kroelen bij elkaar