Gelijk afstraffen of niet !?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Re: Gelijk afstraffen of niet !?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 10:52

@Donja: je zult versteld staat waar veulens mee aan komen zetten zonder dat het ze geleerd is Haha!. Dit is het veulen niet aangeleerd, daar komen ze toch echt zelf mee.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 13:04

inderdaad. maar met het steigeren negeren ga ik ervan uit dat het aandachttrekkerij is, of zeuren om eten/ aandacht. ik negeer dergelijk gedrag, zolang ik er geen last van heb. het is ook een kwestie van aanvoelen en inzicht, het ene paard doet het echt voor de aandacht en niet uit agressie, en bij het andere paard slaat het wel om naar agressie. zolang dit niet het geval is zou ik het houden bij negeren, zowel dan is corrigeren inderdaad wel aan de orde.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 13:07

Maar het verschil herkennen of het omslagpunt herkennen is erg moeilijk. Daarom kun je er in mijn ogen maar beter heel strikt mee zijn. Steigeren is voor mij een big NoNo.

_Dniesjj_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 13:12

hee leuik veulentje heb je Knipoog en ik denk dat je het nu op de doede manier toepast en dat het helemaal goed komt en dat jullie nog veel pleziet van haar zullen hebben Lachen