Hoe oefenen..??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

terorita

Re: Hoe oefenen..??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 13:13

meisie je stelt hier een vraag, niet echt een duidelijke

nu net zet je pas iets duidelijks neer
paardje moet nog zadelmak.
je hebt daar duidelijk gen kaas van gegeten, begin d;r dan niet aan.
het lijkt zo makkleijk maar dat is het niet
je begint met longeren, als je dat zelfs niet goed kan, kan je dat beestje alleen maar erg verpesten.
vraag dan in je omgeving iemand die wel weet hoe de vork in de steel zit.
en wie weet vindt je iemand die dat doet samen met jouw, zo dat je er nog bij betrokken word.
een paard GOED zadelmak maken is echt niet makkelijk

Kirstenn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-06 13:15

ik heb ook hulp van een ervaren persoon..
wou gwn weten hoe jullie begonnen..

KimH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 13:17

Als je een ervaren persoon bij je hebt is het wel oke, daar kan je alleen maar van leren. Kijk en luister goed naar diegene.

Simpel antwoord op je vraag hoe te beginnen: Met vertrouwen, leer elkaar eerst een beetje kennen d.m.v. poetsen etc

Kirstenn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-06 13:32

dat wou ik dus horen!!

thnx

nienke_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 13:33

Zou je de volgende keer dan misschien wat duidelijker willen zijn. Ik snapte niet wat je wou bereiken met dit topic en wat je precies bedoelde. Maar als je idd goed luistert naar die ervaren persoon en doet wat diegene zegt gaat het vast wel lukken! Veel plezier en succes! Knipoog

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 14:05

Citaat:
Doe het samen met een ervaren vriendin..

Even uit nieuwsgierigheid, hoe ervaren is een 'ervaren vriendin'?

Want ik ken een heleboel jonge meisjes die een "15 jarige vriendin met 5 jaar manegervaring en 2 jaar een eigen paard en 1 keertje mogen helpen vasthouden bij het zadelmak maken van een superbraaf tam paard" iemand noemen met meer dan genoeg ervaring.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 14:06

*grinnik*

Kirstenn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-06 14:20

Ze is 25 rijdt dr hele leven zon beetje al paard en heeft zelf een veulen van 2 jaar..(hengst)
Dat noem ik ervaren..

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 14:52

En dat noem ik NIET ervaren.
Iemand die zijn hele leven paard rijdt hoeft nog geen ervaring te hebben met het zadelmak maken en beleren van een jong paard. Rijden van paarden die alles al kunnen of zadelmak maken zijn twee heel verschillende dingen.
Erger nog: er zijn mensen die na 25 jaar nog geen jong paard zadelmak kunnen maken, en mensen die 2 jaar rijden en het perfect voor elkaar krijgen.

Ik ga met de rest mee: niet aan beginnen.

Kirstenn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-06 13:55

Als ze ook al veel paarden zadelmak en zo heeft gemaakt vind IK dat ze WEL ervaren is!!

_joyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 14:59

Dat noem ik ook ervaren ja..

Een tip om alles duidelijker over te brengen: leg bij het begin al uit wát je wilt enz.
Scheelt een hoop gezeur Knipoog

Zoals al gezegt werd: vertrouwen winnen en niks overhaasten! Dat brengt alleen maar narigheid.

succes!

Kirstenn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-06 15:51

Thnx _joyce Pling

Luuz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 19:52

Voortaan inderdaad gelijk je probleem en vraag duidelijk uitleggen en het liefst ook in een beetje gangbaarder Nederlands.
Ik begrijp hier dus uit dat je de pony wilt leren om netje naast je te lopen, te longeren en misschien ook nog zadelmak maken?
Begin met het vertrouwen te winnen en ga leren poetsen en wandelen. Die ervaren vriendin kan je verder vast wel helpen, want het mak maken van een paard kun je hier niet zomaar ff neerzetten.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 00:46

Luuz schreef:
Voortaan inderdaad gelijk je probleem en vraag duidelijk uitleggen en het liefst ook in een beetje gangbaarder Nederlands.
Ik begrijp hier dus uit dat je de pony wilt leren om netje naast je te lopen, te longeren en misschien ook nog zadelmak maken?
Begin met het vertrouwen te winnen en ga leren poetsen en wandelen. Die ervaren vriendin kan je verder vast wel helpen, want het mak maken van een paard kun je hier niet zomaar ff neerzetten.

als je te groot bent voor deze pony, heb je weinig aan zadelmak maken. ik zou er lekker mee aan het poetsen en wandelen gaan, dan heb je het minste risico dat er iets misgaat.

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 01:00

ik snap 1 ding niet helemaal, ben jij dan zo'n reus of is die helpster zo klein???? als jij te groot bent om er op te rijden, is zij het waarschijnlijk dan toch ook?? of maakt dat dan niet uit met zadelmak maken?? ik heb daar geen verstand van hoor (zadelmak maken).
maar "succes" Sigaar