Zure merrie

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
c_alsemgeest

Berichten: 20864
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Zure merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 19:23

Bij mij in de stal staat een ruintje die ook altijd z'n oren plat doet wanneer je in zijn buurt komt.
In tegenstellign tot de vorige merries probeert hij nooit te bijten... enkel die oren plat in zijn nek en soms zijn tanden wat ontbloot.
Verder is het een schat van een pony, ook met rijden Lachen
Zijn baasje negeert zijn oren gewoon Clown

Halina
Berichten: 419
Geregistreerd: 11-02-05

Re: Zure merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 11:56

Mijn dame kan ook erg zuur zijn. Vooral naar paarden toe.
Nu was zij altijd de alpha merrie van de manegepaarden en ze verdedigt haar stal enorm.
Als de boxdeur open staat en er loopt een ander paard langs valt ze die aan.
Met passeren in de gang wil ze anderen ook nog wel eens een mep geven.

Daarom zet ik haar altijd in de box met de deur dicht als er een ander langs komt. Gelukkig sta ik achterin de gang en hoeven er niet zo veel mensen langs.

Met voederen valt ze door de tralies dikwijls uit naar haar buurvrouw maar die trekt zich gelukkig nergens van aan.

Gelukkig is ze in de wei en als ze los staat in de bak wel lief voor anderen paarden. Gaat puur om haar terrein.

Halina is heel gevoelig op dr huid en houd ook niet echt van poetsen (vooral bij dr borst en buik), zadelen en dekens af doen.
Vroeger deed ze best lelijk hoewel ze dat nu niet meer zo doet.

Ik denk dat zuur zijn door dingen uit verleden kunnen komen maar ook door hun karakter en hormonen.

Odetje92

Berichten: 2683
Geregistreerd: 12-11-06
Woonplaats: Limmen

Re: Zure merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 12:51

Halina schreef:
Mijn dame kan ook erg zuur zijn. Vooral naar paarden toe.
Nu was zij altijd de alpha merrie van de manegepaarden en ze verdedigt haar stal enorm.
Als de boxdeur open staat en er loopt een ander paard langs valt ze die aan.
Met passeren in de gang wil ze anderen ook nog wel eens een mep geven.

Daarom zet ik haar altijd in de box met de deur dicht als er een ander langs komt. Gelukkig sta ik achterin de gang en hoeven er niet zo veel mensen langs.

Met voederen valt ze door de tralies dikwijls uit naar haar buurvrouw maar die trekt zich gelukkig nergens van aan.

Gelukkig is ze in de wei en als ze los staat in de bak wel lief voor anderen paarden. Gaat puur om haar terrein.

Halina is heel gevoelig op dr huid en houd ook niet echt van poetsen (vooral bij dr borst en buik), zadelen en dekens af doen.
Vroeger deed ze best lelijk hoewel ze dat nu niet meer zo doet.

Ik denk dat zuur zijn door dingen uit verleden kunnen komen maar ook door hun karakter en hormonen.



De mijne doet ook zuur met dekens op en af doen, opzadelen en aansingelen, en de buik doe ik altijd met een rosborstel want een harde borstel vind ze op een of andere manier niet leuk.
Ze valt haar buren ook aan, de vosmerrie naast haar hapt altijd fel terug, de bruine merrie aan de andere kant is nogal een goedzak en hapt alleen terug als ze het genoeg vind.
Sinds ze buren heeft is ze heel sjaggie, nogal gesteld op haar privacy

Oliviaatje

Berichten: 1175
Geregistreerd: 07-01-06
Woonplaats: Bij ôôs

Re: Zure merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 21:49

Als ik dit zo lees valt mijn verzorgpaard nog wel mee Knipoog

Sam_Elena

Berichten: 468
Geregistreerd: 11-04-05
Woonplaats: Sorrento

Re: Zure merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 02:48

toen we onze oude merrie net hadden kwam ze van een manege, van 3 uur per dag in een manegeles lopen en voorderest in een stand ging ze naar een ruime box en de hele dag de wei in. Toen we haar net hadden was ze zo zuur! in de wei heeft ze me wel meer dan 1 trap verkocht en in de stal beet en trapte ze echt om zich heen! t was hopeloos, niemand durfde bij haar.. Uiteindelijk werd het wel minder, tuulijk heeft ze iedere keer als ze iets flikte het zeker wel gevoeld, maar bij haar was het denk ik vooral de verandering dat haar zo gestresst maakte..
Nu is t een superlief beest, een klein kind gaat zo bij dr in de stal!

lando2
Berichten: 362
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Zure merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 04:05

ik heb ook zo een zure merrie. ik heb haar nu 7 jaar en als ze mijn eerste paard was geweest had ik nu denk ik geen paarden meer. De eerste maanden, zelfs jaren was het niet alleen dreigen maar ook echt aanvallen, ze heeft mijn oma flink gebeten en tegen de muur gegooid. Verschillende mensen de wei uitgejaagd. Maar ik denk dat ze toen handelde vanuit het principe "de aanval is de beste verdediging" Het is een erg sensibel paard. En voor ze bij mij kwam had ze een nogal bruut baasje. Ze kreeg haar natje en haar droogje maar als iets niet ging zoals de eigenaar het wilde dan werd ze grof afgestraft. Ze reageert nu nog steeds heel angstig op bepaalde types van mensen. Eerst dreigen met aanvallen (bijt gelukkig niet meer) en dan achter in de stal gaan wegkruipen. Nu is ze ook wel niet de makkelijkste dame die er rondloopt maar ik denk dat veel aan de opvoeding ligt. Voor haar is dit ondertussen normaal gedrag en dat leer je niet af denk ik. Ik negeer het "slechte" gedrag meestal. Ze heeft 2 veulens gehad en dat zijn schatjes.

monsera
Berichten: 3099
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: friesland

Re: Zure merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 20:41

Mijn merrie is juist super lief op stal.Maar mijn ruintje is wat minder lief op stal.Hij is nu 19 jaar en ik zag hem voor het eerst toen hij 3 was en toen had hij op stal al de oren in de nek.Hij was toen nog niet van mij stond op vrij donker in een stand en zijn voer werd er zo voor gegooid.Soms denk ik wel eens dat hij daarom zo geworden is maar je weet het gewoon niet.Ik zie het soms niet eens meer en zeg altijd maar dat hij naar me lacht als hij zijn mooie tandjes aan me laat zien.Verder is het echt een schat als hij los is of in het land staat of als ik met hem aan het werk ben.