Help!!!!! Ik weet het even niet meer......!!

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
maikeltje

Berichten: 7260
Geregistreerd: 24-08-06

Re: Help!!!!! Ik weet het even niet meer......!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 19:18

Mijn paard heeft 9 maanden stalrust gehad. Ik heb hem ten eerste ander voer gegeven. Hooi en verder wat pulp en zemelen. GEEN brok. Verder had ik een massage-apparaat aangeschaft waarmee ik hem iedere dag van top tot teen masseerde. Zo kreeg hij ook geen last van dikke benen. Hij was normaal in de omgang nogal heftig, maar tijdens die lange periode op stal eigenlijk helemaal niet, waarschijnlijk ook omdat hij helemaal geen krachtvoer kreeg, alleen buikvulling. Verder had ik zo'n appel opgehangen in zijn stal. ook een beetje tegen de verveling. Hopelijk heb je hier iets aan...succes.

_BlingBling_

Berichten: 981
Geregistreerd: 25-07-06
Woonplaats: Leusden

Re: Help!!!!! Ik weet het even niet meer......!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 20:06

ok, dat van het slaan slaat nergens op. Zo los je dat dus NIET op. Een corrigerende tik ok, er er zo op los meppen....

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 16011
Geregistreerd: 10-01-06

Re: Help!!!!! Ik weet het even niet meer......!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 23:04

De plank hout is symbolisch en is om te voorkomen dat ie bang wordt voor de zweep. Ik weet niet of je weleens gezien hebt hoe paarden elkaar in de kudde op hun plek in de rangorde zetten? 100 schoppen met een klomp kunnen nog niet tegen 1 trap van een ander paard op.

Ik las dat je de Vallei als dierenarts hebt. Ik wil jouw paard die dierenartsen daar wel eens een klap zien geven. Ik kan wel raden wat er dan gebeurd. Overigens uitstekende dierenartsen.

Zolang je dit gedrag als mens blijft benaderen ipv het oogpunt van een paard leg je het altijd af.

Ik heb één vuistregel, als het paard lief is tegen mij dan ben ik lief tegen het paard. Is het paard niet lief tegen mij dan hoef ik dat dus ook niet tegen hem te zijn.

leonie_1986
Berichten: 1994
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Nederweert

Re: Help!!!!! Ik weet het even niet meer......!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 00:36

Geef hem inderdaad voer waar hij niet te actief van wordt...
En je zei al dat je genoeg speeltjes voor hem had, wat heb je dan allemaal al?
Heel veel succes en hoop dat je snel naar de kliniek mag!

SannevdM
Berichten: 2796
Geregistreerd: 06-02-06

Re: Help!!!!! Ik weet het even niet meer......!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-06 12:41

@ laquintatje:

Hij krijgt extra hooi zoat hij wat te doen heeft.
Er hangt een bal is zijn stal, waar je aan alle bij de kanten een likit in kan stoppen en daarboven een likit kan hangen. Hij heeft een hymalaya steen.
Verder krijgt hij geen krachtvoer, maar muesli.
Ik wilde eerst nog speeltjes op de grond leggen, maar dat mag niet. Want dan gaat hij teveel lopen draaien.... En dat is niet goed!

Gr. Sanne

_Noah

Berichten: 3112
Geregistreerd: 30-11-06
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Help!!!!! Ik weet het even niet meer......!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 23:47

Heb je geen longeerbak waar je hem in kan zetten? (die goed is afgezet, eventueel met schrikdraad). Als je dat hebt moet je hem daar 1x per dag in loslaten. De eerste keer dat je dat doet, laat je hem al zijn energie uit zich gooien en probeer je in het midden te staan. Blijf hem dan opjagen totdat hij moe is. Op een gegeven moment gaat hij dan als het goed is steeds rustiger lopen. Dat is het moment dat jij je omdraait, met je rug naar het paard. Als het goed is komt het paard dan uitzichzelf naar je toe gelopen. Dan beloon je hem en kan je rustig met hem wandelen. Probeer het eens, het is een methode die heel vaak werkt bij agressieve paarden.

Ineke2

Berichten: 33179
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Help!!!!! Ik weet het even niet meer......!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 23:53

Noah2006 schreef:
Heb je geen longeerbak waar je hem in kan zetten? (die goed is afgezet, eventueel met schrikdraad). Als je dat hebt moet je hem daar 1x per dag in loslaten. De eerste keer dat je dat doet, laat je hem al zijn energie uit zich gooien en probeer je in het midden te staan. Blijf hem dan opjagen totdat hij moe is. Op een gegeven moment gaat hij dan als het goed is steeds rustiger lopen. Dat is het moment dat jij je omdraait, met je rug naar het paard. Als het goed is komt het paard dan uitzichzelf naar je toe gelopen. Dan beloon je hem en kan je rustig met hem wandelen. Probeer het eens, het is een methode die heel vaak werkt bij agressieve paarden.

Ehm heb je wel de beginpost gelezen???

Het paard heeft een blessure, die ga je dan toch niet op lopen jagen? Gestoord

_Noah

Berichten: 3112
Geregistreerd: 30-11-06
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Help!!!!! Ik weet het even niet meer......!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 00:05

Foutje bedankt :S

PERENBOOMPIE
Berichten: 1212
Geregistreerd: 20-09-06

Re: Help!!!!! Ik weet het even niet meer......!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 02:30

Mag ik je een tip geven:Haal die likits weg daar worden ze helemaal hyper van is een en al suiker ,kleur en smaakstoffen wat daar in zit,je kunt beter een radio aanzetten overdag worden ze ook rustig van en eventueel zo'n jollybal waar geen eten in zit.

ELpatcho
Berichten: 3581
Geregistreerd: 25-10-06

Re: Help!!!!! Ik weet het even niet meer......!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 10:55

zorg dat hij zich minder verveeld, geef hem zo vaak mogelijk ruwvoer, dat hij zo vaak mogelijk wat te eten heeft.. geef hem speeltjes of heel veel aandacht! en ga anders ff lang bij de kliniek.. Paard heeft groot gelijk dat die flipt

SannevdM
Berichten: 2796
Geregistreerd: 06-02-06

Re: Help!!!!! Ik weet het even niet meer......!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-06 13:28

@ PERENBOOMPIE:

Hij eet ze niet.... Vork

@ Isalover:

Van het ruwvoer gebeurd al! En je wil niet weten hoeveel aandacht hij krijgt.............
Ik denk dat ik niet veel meer kan doen. Ik moet over een half uur de kliniek terugbellen. Dan weet ik of ik eerder mag komen...
Ik hoop het ontzettend!

Bedankt weer!

Gr. Sanne

PERENBOOMPIE
Berichten: 1212
Geregistreerd: 20-09-06

Re: Help!!!!! Ik weet het even niet meer......!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 18:07

Ik vind het best dan laat je de likits hangen maar of ie ze nou likt of eet maakt niets uit dat suiker krijgt hij toch wel binnen en de kleur en smaakstoffen,zeker wanneer er drie hangen en ook nog zo'n himalaya geval maar ja jij weet het niet meer dus...jij zal het wel het beste weten dan?? Cool

SannevdM
Berichten: 2796
Geregistreerd: 06-02-06

Re: Help!!!!! Ik weet het even niet meer......!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-06 21:04

Nou nou, beetje rustig mag ook wel hoor!!
Hij eet ze niet MAAR hij likt er ook niet van,(hijd oet er dus helemaal niks mee) dus laat ik ze idd lekker hangen!
Hij vind ze vies, nogal verwend is hij! Vork

Citaat:
maar ja jij weet het niet meer dus...jij zal het wel het beste weten dan??

En de titel is misschien wat overdreven, maar dat was op dat moment even zo....
Dat is zeker gek als je paard al 2 en een halve maand stil staat?!
En ik zeg ook niet dat ik het, het beste weet.


Even voor de rest:

Kliniek vanmiddag teruggebeld, en als er geen gekke dingen meer bij ons op stal gebeuren, mogen we ergens volgende week terecht!
Ben ik super blij mee!!!!! Lachen

Gr. Sanne

leonie_1986
Berichten: 1994
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Nederweert

Re: Help!!!!! Ik weet het even niet meer......!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 23:00

Fijn dat je dan misschien toch nog volgende week terecht kan! Hoop het voor je. Nog ffies volhouden

_Roosmarijn_

Berichten: 2046
Geregistreerd: 22-06-06
Woonplaats: Leusden

Re: Help!!!!! Ik weet het even niet meer......!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 23:04

Mooi dat je nu eindelijk langs de kliniek mag!! Lachen