het is puur jou duidelijk maken dat je niet in haar zone gewenst bent ........
helaas moeten wij mensen regelmatig binnen haar circeltje zijn.
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

janouk schreef:Wat is er de laatste tijd veranderd?
Ander voer? Staat ze nu ineens veel meer binnen? Ander zadel? Ander paard in de box naast haar?
Als je met haar bezig bent: poetsen of opzadelen, geef haar dan wat hooi, dat heeft ze wat te knabbelen, dan kan ze haar frustraties wegeten.
Citaat:Ik zal even vertellen hoe het deze week is vergaan met haar....
Vorige week Zondag was ze dus ZOW kwaad, aanvallen bijten enzo.
Maar deze week ging het weer veel beter. Zonet nog heerlijk gereden, eerst heb ik haar in de bak los gelaten. Ondertussen ging ik dan ook nog stront uit de bak scheppen, ze bleef de hele tijd in mijn buurt. Ook een aantal oefeningen gedaan qua grondwerk, dit is nu nog de basis zoals dat zij achter mij aan gaat lopen. Maar dit ging echt super, dus ik ben weer helemaal tevreden!

yvitje schreef:Allen streng aankijken werkt bij een paard niet als ze iets doet wat jij niet wil. Geef haar een tik of iets daa leert ze meer van.
Ik wist in het begin echt niet hoe ik met haar moest omgaan; werd zelfs regelmatig de stal uitgejaagd door haar en moest dan op zoek naar een stalhulp.
Je ziet iig het probleem onder ogen
Top dat ze zo handeld

dan vind je leuke tips....