Hoe straffen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

melissa7

Re: Hoe straffen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 23:38

mijn pony word bijna vier en begint met pubberen. nu is het dus als ik zijn deken wilt vastmaken bij zijn borst dat hij voortdurend staat te happen naar me, dit doet hij ook als ik zijn hoevel wilt uikrabben. ik heb hem hier al een aantal keer een tik voor gegeven op zijn snuit maar dat helpt dus niet echt. wie weet hoe ik dit dus het beste kan oplossen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 08:05

Als de tik op de snuit geen effect heeft, ben je te zacht geweest.

melissa7

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 08:26

nou hij is gewoon heel moeillijk af te bluffen. op het moment dat hij staat te happen en ik geef een tik dan helpt het heel even maar de volgende dag doet hij het gewoon weer.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 08:41

Als je paard het iedere keer weer probeert, is hij niet onder de indruk van je correctie.
Dit kun je op twee manieren oplossen. Of je geeft hem een schop met de wreef van je voet onder zijn waarde derriere, en geeft hem echt de indruk dat je hem levend vilt.
Dit kan echter alleen als je bij hem kunt komen, en sommige paarden zijn razendsnel als ze bijten, die kun je niet meer raken.

Of je gaat aan Parelli doen. Die zegt dat iedere keer dat je die tik geeft, dit gedrag in een spelletje kan ontaarden, en dat wint het paard het altijd.

Lees even dit:

http://www.parelli.com/info_page.php?pa ... ites&t=lit

Ik zou je willen adviseren om Parelli te gaan doen, of desnoods grondwerk. Verder veel aandacht aan de mond besteden...

En zet hem verder hard aan het werk, vervelend gedrag is ook een uiting van verveling....