Vinden jullie dit normaal???

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Favory_love

Re: Vinden jullie dit normaal???

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 13:08

Waarom laat je hem eigenlijk hengst?
Hoe sneller je hem laat castreren,hoe sneller de operatie gaat en hoe sneller het geneest.
Ik zou hem alleen hengst laten als hij later dekhengst wordt.

Veel mensen laten hun hengst hengst voor de uitstraling en spieropbouw.
Maar als je hem snel laat ruinen,krijgt hij dezelfde spieren als je hem gaat trainen.
Tevens worden de meeste ruinen wat groter dan hengsten.

Ik weet niet of je er de mogelijkheid voor hebt maar waarom zet je hem niet bij oudere hengsten?
Dan leert hij snel genoeg waar zijn plaats is.

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-06 13:19

Favory_love schreef:
Waarom laat je hem eigenlijk hengst?
Hoe sneller je hem laat castreren,hoe sneller de operatie gaat en hoe sneller het geneest.
Ik zou hem alleen hengst laten als hij later dekhengst wordt.

Veel mensen laten hun hengst hengst voor de uitstraling en spieropbouw.
Maar als je hem snel laat ruinen,krijgt hij dezelfde spieren als je hem gaat trainen.
Tevens worden de meeste ruinen wat groter dan hengsten.

Ik weet niet of je er de mogelijkheid voor hebt maar waarom zet je hem niet bij oudere hengsten?
Dan leert hij snel genoeg waar zijn plaats is.

Hij is al gepensioneerd en vind ik het dus onzin om hem nog te laten castreren, dit gedrag vertoont hij sinds hij in een kudde staat. Overigens laten merrie's hem volstrekt koud, dat intresseert hem echt niet.
Kon altijd gewoon tussen de merrie's rijden, alleen nu wil hij graag de leider zijn.

Ik wil hem wel bij oude hengsten zetten maar daar moet wel mogelijkheid voor zijn hier in de omgeving, ik ben niet van plan om kilometers te rijden om alleen even te kijken hoe het met hem gaat!!

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 15:14

Coby schreef:
Ik kan mij jouw reactie voorstellen. Maar zeker ook de reacties van de eigenaren van de andere paarden. Zij willen immers ook dat hun paard goed door de opfok komt. Mij lijkt het persoonlijk het beste om toch een andere stal te zoeken. Jouw paard kan blijkbaar niet goed tegen dit soort veranderingen. Een groepsstal is fijn maar niet voor elk paard. Ik zou eerlijk gezegd ook balen als er zo´n paard bij ons in de kudde en stal stond.
Jammer dat het gezien zijn leeftijd niets meer uitmaakt dat hij geruind wordt, anders had ik dat gedaan.

Idd mee eens.. Lachen
Veel succes nog..

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-06 14:54

Zoals ik gister al zei staat hij nu weer met 2 van zijn oude groepje, ik heb vanmorgen weer contact gehad(ik heb nog nooit zoveel met die man gesproken ha ha)en hij heeft gister besloten om er nog 3 friesjes bij te zetten(totaal nu 6)het gaat allemaal prima.Vandaag ga ik weer langs omdat de DA komt voor zijn knie en dan zal ik het allemaal wel zien.

maveric

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 19:52

ik zou naar een andere stal gaan ,, dit paard past gewoon niet bijdeze stal,, meer is er niet aan te doen .. de eigenaar wil niet hebben dat je die pony (paard) inde wei zet .. en volgens jou kan dat paard dus niet goed op stal blijven staan ...

!! suc6 ermee !!