Knarsend veulen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Knarsend veulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 22:29

naadje24 schreef:
in vele opfokbedrijven worden leeftijdsgenoten 1,2 en 3 jaar bij elkaar gezet en leren veel van elkaar..................
ik zie het verre van ideaal er niet van Verward

Meningen en inzichten daarover lopen uiteen, dat weet ik. Maar da's een andere discussie. Knipoog

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 22:50

Dat denk ik ook dus laten we het daar maar bij houden Knipoog

maar een feit is wel dat een veulen niet kan opgroeien met zo'n 20 uur per dag in z'n box

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 08:10

Helemaal mee eens! Knipoog

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-06 13:50

naadje24 schreef:

maar een feit is wel dat een veulen niet kan opgroeien met zo'n 20 uur per dag in z'n box

Hier ben ik het ook absoluut mee eens en daarom ben ik er ook elke morgen van half 9 tot half 12 (dan staat ze met vriendjes buiten) en van half 2 tot kwart voor 3 en 's avonds (geen tijdlimiet). Als ik 's avonds een keer niet kan, dan zet een van de mensen uit het rijtje haar met vriendjes buiten. Ze staat dus met grote regelmaat buiten en met veel wisseling van vriendjes, zodat ze van de zomer bij praktisch iedereen wel in het weiland gezet kan worden. Maar ik krijg nu het gevoel dat ik me loop te verdedigen, wat niet de bedoeling is! Knipoog

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-06 13:51

JoviBan schreef:
Dat dit veulen ’s nachts (en vaak houdt dit ook in: ’s avonds op stal, dus dan zit je toch al gauw op een halve etmaal, zo niet meer) op stal staat, is verre van ideaal.
Maar een opfok met alleen maar leeftijdsgenootjes is ook niet bepaald ideaal.
Shenavallie: heb je geen andere mogelijkheden? Kan er bijv. een kuddegenootje met haar buiten blijven?

Zie hierboven Knipoog

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 14:07

Mireille, niemand valt je aan maar het is gewoon beter voor Maisie als ze met leeftijdsgenootjes opgroeit en de gehele dag kan rennen, ik weet het ze is erg lief en je bent gek op d'r maar misschien toch eens nadenken over een opfok?

edit: de verhuizing naar taams ging prima Haha!

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-06 14:18

Hoi!

Ik ben nog eens wezen neuzen op wat dierenartsen-sites en er zijn wel symptomen die overeenkomen met een maagzweer... Ik ga zo toch maar de veearts bellen!
Verder ben ik nog steeds de reacties aan het laten bezinken. Voel me niet aangevallen en ga serieus het een en ander afwegen. Heb niet zo'n goede ervaring met de opfok (maar dat is geloof ik al bekend), maar wil toch wel het beste voor m'n "kind". To be continued...! Knipoog

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 18:07

Shenavallie schreef:
naadje24 schreef:

Hier ben ik het ook absoluut mee eens en daarom ben ik er ook elke morgen van half 9 tot half 12 (dan staat ze met vriendjes buiten) en van half 2 tot kwart voor 3 en 's avonds (geen tijdlimiet). Als ik 's avonds een keer niet kan, dan zet een van de mensen uit het rijtje haar met vriendjes buiten. Ze staat dus met grote regelmaat buiten en met veel wisseling van vriendjes, zodat ze van de zomer bij praktisch iedereen wel in het weiland gezet kan worden. Maar ik krijg nu het gevoel dat ik me loop te verdedigen, wat niet de bedoeling is! Knipoog

Ik val je niet aan maar ken de situatie bij veldt....overdag zal je vast altijd een paddock tot beschikking hebben maar 's avonds is dat een stuk lastiger....
plus het feit dat de paddock vrij klein is en ze niet echt even snoeihard kan rennen

zoals sjorsie al zei,ze is erg lief en je wilt het beste voor haar dus ik vind het zeker een overweging waard om haar in de opfok of derg. te doen
zowel voor haar als voor jou want als ik dit zo lees kwa tijden en in het begin van je topic dat je wat ziekelijk bent dan kan dit zeker niet bevordelijk zijn......

nikki160287

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 18:18

Ik vind niet dat een veulen op stal hoort te staan ook niet alleen 's nachts. Laat ze lekker opgroeien met andere paarden. Ze voeden elkaar op en ze worden er sterk van!!! Ik vind dat dit veulen al veel te veel in de hand is. 3 keer per dag op de wei en tussendoor op stal. Lijkt me teveel voor zo'n jong ding!! Ik bedoel dit niet aanvallend want ik kan zien dat jij het beste met hem voor hebt!!!
Ik wens je nog veel plezier met hem!!! Haha!

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-06 18:20

Goed nieuws: Maisie mag overdag in het land staan met vriendjes! Dus dat wordt 's morgens erop en eind van de middag eraf! Daar ben ik echt blij mee! Tamara van Yaila vertelde me dat dat mocht en heeft Maisie vanmiddag meteen bij Yaila en nog wat paardjes gezet. Oh, ik ben zo blij!!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 19:56

Dat is goed nieuws, Shenavallie, echt een vooruitgang!

Heb je inmiddels de DA gebeld?

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 21:41

Shenavallie schreef:
Goed nieuws: Maisie mag overdag in het land staan met vriendjes! Dus dat wordt 's morgens erop en eind van de middag eraf! Daar ben ik echt blij mee! Tamara van Yaila vertelde me dat dat mocht en heeft Maisie vanmiddag meteen bij Yaila en nog wat paardjes gezet. Oh, ik ben zo blij!!!!!

dat is fijn voor d'r Haha!

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-06 21:49

JoviBan schreef:
Dat is goed nieuws, Shenavallie, echt een vooruitgang!

Heb je inmiddels de DA gebeld?

Nou, door m'n enthousiasme (en het ge-heen en weer tussen de manege en school van m'n zoontje) is dat er niet van gekomen. Ik hoop dat het morgen wel lukt, want ik zou het wel graag willen uitsluiten! *LOL*

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-06 21:50

sjorsie schreef:
Shenavallie schreef:

dat is fijn voor d'r Haha!

Wel, he!?!? Ben er helemaal stuiterballig van! Go jij! Go jij!

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-06 18:40

Het probleem van mijn veulen is uiteindelijk bekend: begin deze week is een behoorlijke longontsteking geconstateerd door de VA. Ze lag in haar stal op de grond, te zweten, te happen naar haar buik en raar te ademen. Men dacht eerst aan koliek, maar bij nadere inspectie bleek het om een longontsteking te gaan. Ze krijgt 2x daags Vetipulmin en elke dag een injectie met Cobactan. Het tandenknarsen blijkt in dit geval een uiting van pijn te zijn.
Wat mij betreft mag deze topic gesloten worden, daar mijn vraag niet relevant meer is.

nikki160287

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 19:46

Ahh wat sneu! Sterkte!!!

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 14:20

Shenavallie schreef:
Het probleem van mijn veulen is uiteindelijk bekend: begin deze week is een behoorlijke longontsteking geconstateerd door de VA. Ze lag in haar stal op de grond, te zweten, te happen naar haar buik en raar te ademen. Men dacht eerst aan koliek, maar bij nadere inspectie bleek het om een longontsteking te gaan. Ze krijgt 2x daags Vetipulmin en elke dag een injectie met Cobactan. Het tandenknarsen blijkt in dit geval een uiting van pijn te zijn.
Wat mij betreft mag deze topic gesloten worden, daar mijn vraag niet relevant meer is.

goh dat is schrikken, gaat het nu al wat beter met haar?

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-06 21:11

Ben nu een week aan het prikken en vandaag is de VA weer langsgeweest voor controle. Het gaat de goede kant op en er zit nog maar 1 long helemaal vol (deze klinkt ook wat minder goed), maar hij heeft goede hoop dat dat ook beter zal worden Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 21:29

Gelukkig maar!
Heel veel sterkte met je veulen!

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 22:08

gelukkig maar, veulens kunnen uit het niets enorm ziek zijn.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-06 15:58

sjorsie schreef:

Heeft Wesco al een "kinderziekte" gehad? Knipoog

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 16:15

Shenavallie schreef:
sjorsie schreef:

Heeft Wesco al een "kinderziekte" gehad? Knipoog

ja vlak na de verhuizing naar de starnmeer had ie van die jeugd'wratjes' in combinatie met een klein beetje koorts en hoesten maar dat was na een week gelukkig weer weg
nu gaat het prima...even afkloppen Clown

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-06 16:17

Citaat:
ja vlak na de verhuizing naar de starnmeer had ie van die jeugd'wratjes' in combinatie met een klein beetje koorts en hoesten maar dat was na een week gelukkig weer weg
nu gaat het prima...even afkloppen Clown

Zou ik ook zeker doen Clown

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 16:17

haha Tong uitsteken

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-06 16:19

sjorsie schreef:
haha Tong uitsteken

Hoe gaat het nu op de nieuwe stek? Bevalt het goed (vast wel!)?