een schaap lijkt me zoals boven al gezegd wel leuk.. (ik heb gezien bij iemand op bokt dat ze een gezelschaps schaap vrijheids dressuur hadden geleerd. en ze lieten hem ook vrijspringen enzo.. dat lijkt me best gezellie) Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
een schaap lijkt me zoals boven al gezegd wel leuk.. (ik heb gezien bij iemand op bokt dat ze een gezelschaps schaap vrijheids dressuur hadden geleerd. en ze lieten hem ook vrijspringen enzo.. dat lijkt me best gezellie) Jaimyliefje schreef:of een kip..een schaap lijkt me zoals boven al gezegd wel leuk.. (ik heb gezien bij iemand op bokt dat ze een gezelschaps schaap vrijheids dressuur hadden geleerd. en ze lieten hem ook vrijspringen enzo.. dat lijkt me best gezellie)

Moggsy schreef:Ik heb ooit een zwart dwerggetje bij een kinderboerderij gehaald.
Voordeel, dit geitje was al in zoveel kinderhanden geweest dat hij zeer sociaal was.
Whiskey heeft bij 4 verschillende paarden gestaan, op stal en in de wei, mee op wedstrijd, alles kon.
Hij liep als een hondje mee aan een riempje, in de auto zat hij op de achterbank en hij luisterde naar zijn naam.
Uitbreken in de wei was er niet bij, terwijl er een gewone afrastering stond.
Whiskey had horens, lelletjes en een sik.
Hij at mee met de 'pot'. Heeft nooit aan manen en staart geknabbeld en zijn horens hebben geen enkel oog uitgestoken.
Uiteindelijk is hij gestorven aan een hartstilstand op 15 jarige leeftijd.
Ik heb nooit meer een andere genomen. Vind maar weer eens een 'Whiskey'.
Ik heb meerdere geitjes gekend die perfect gezelschap waren.
Neem er echter nooit 1 die bij een boer is opgegroeid, die zijn en blijven vaak schuw.
Mijn Whiskey was geen geit, hij voelde zich op en top paard.
Voor de duidelijkheid, bij mij zijn alle dieren een 'hij'.

INGEMUIS schreef:Een koe is niet zo'n goed idee. Veel paarden zijn bang voor koeien, en het vette gras wat een koe moet hebben, daar wordt een paard hoefbevangen van. Een koe krijgt andere brok (héél slecht voor paarden) en veel vettere kuil. Niet zo'n goed plan. Een dwerggeit is heus leuker...En hoe gaat paard-koe samen? hier iemand ervaring mee, ik kan misschien mijn pony zetten bij een koe![]()