Vals paard!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Re: Vals paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 20:42

valse paarden worden wel degelijk geboren.............. absoluut.

komt heel, heel weinig voor maar ze zijn er echt wel.

en zo een paard gaat bij mij naar manege stegemann.

hoe ik dit weet, omdat ik jaren bij een fokker gewerkt heb........ alle paarden kregen dezelfde opvoeding..... niks mis mee, altijd alles aangepast aan het paard en zijn denkwereld...... en toch kom je er dan een tegen die levensgevaarlijk is.......

yupyup

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 20:45

hmmm vreemd.. het zal idd best kunnen dat er een klein aantal valse paarden geboren worden Knipoog maar ik bedoelde over het algemeen.. bijvoorbeeld in een kudde worden sommige paarden verstoten.. het kan zijn dat die ook vals worden

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-06 20:50

aartlover schreef:
Geloof me ze kunnen dat. En je slaat haar. dat kan ik horen. ze krijgt tikken als ze bijt. Je maakt haar alleen bozer. Zoek eerst uit waarom ze nou zo is voordat je haar gaat meppen.

Hallo PARDON? je kan horen dat ik haar sla?
Ten eerste typ ik dit en kan je niks horen, ten tweede zei ik straffen en niet meppen!
Waarom denk je dat ik overal topics open over haar? Zodat ik haar alleen maar meer kan meppen?
Natuurlijk wil ik weten hoe dit gekomen is, maar er mee om leren gaan was hoognodig!
Ik ben nu zo ver dat als ze zich echt aanstelt en bijt en ik haar 'straf' dat ze dat redelijk accepteert. En dat is niet omdat ik haar een keer in elkaar heb gemept, want daar doe ik niet aan!
Mijn straf bestaat voornamelijk uit stemverheffing en zo nodig een waarschuwende handeling. Als ze dan doorgaat krijgt ze nu inderdaad een tik.
Als deze merrie in het wild leefde en ze bleef de leider uitdagen dan zou ze ook een mep krijgen.

Dit paard is erg onzeker en als ik met haar bezig ben eist ze 100% aandacht van mij, die hoort ze dan ook te krijgen en ik moet leren haar lichaamstaal te begrijpen. Een instructeur bij mij op de manege tolereert geen 'gezeik' en ik moet haar dan ook afstraffen als ze me echt aanvalt. Een andere instructrice raadde me aan om haar compleet te negeren en weg te sturen als ze echt lastig wordt. (Beide handelingen worden ook in kuddes gebruikt)

Zomaar meppen is fout en nog eens dat doe ik echt zeker niet! Ik vind het behoorlijk ondoordacht en gemeen omdat zo te stellen..

(Btw de 1e keer dat ze me probeerde te bijten gaf ik een superzacht tikje tegen de staldeur aan en ze begon gelijk te steigeren en te slaan)

Oh over heartland.. zeker leuke boeken, maar het schijnt dat een join up te dwingend is en daarom vinden veel mensen dit juist geen goede methode. Omdat je dat vertrouwen niet zou verdienen ofzo.

yupyup

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 20:54

oow ik vind de join-up heel handig ik heb bij veel paarden zo mijn vertrouwen kunnen winnen.. maar wat men zegt zal dan ook wel door de meeste mensen als waarheid worden aangenomen Knipoog probeer trouwens niet zo aanvallend te reageren iedereen doet zijn best om je te helpen lieferd Knipoog al ben ik wel met je eens Knipoog

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 20:55

mijn borstbeen en bovenbeen zijn vanmiddag kapot getrapt door een 5 maand oud veulen........ volop he, ding pakte me gewoon....

ik kan je vertellen dat het beessie een uur later gewoon deed wat ik van het dier wilde

maar voorlopig heb ik wel pijn in mijn flikker

yupyup

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 20:57

wooow ja dan heb je idd te maken met een vals paard ik wens je veel succes met beter worden Knipoog ik zal de volgende keer erbij vermelden dat het niet voor alle paarden geld

yupyup

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 21:00

Hij wilde blijkbaar laten zien dat hij de baas was

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-06 21:10

wow.. je hebt van die jonge beestjes die inderdaad de leider testten.

en het spijt me, misschien dat ik wat heftig reageerde.. maar ik vind het heel moeilijk om dit paard een tik te geven als het echt moet. ook omdat ik weet dat het allemaal om de timing gaat, zit ik mis dan beschadig ik haar ontzettend. en als iemand bij voorbaat dan al zegt dat ik haar in elkaar mep?

alle tips zijn welkom echt.. dit paard heeft gewoon een verkeerde africhting gehad, of er is íets fout gegaan in ieder geval.. haar hele paard zijn staat nu op z'n kop, ze moet ook anders leren bewegen etcetera.. ze is een ontzettende knuffel en ik vind het zo jammer voor haar maar dat mag ze niet Huilen Ach gut ze moet leren eerst op haar plek te blijven, hoe lief ze ook kan zijn.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 21:15

zachte heelmeesters maken stinkende wonden................

het is een fijn beessie waar ik mee gewerkt heb vandaag............. maar zo verwend.

en ik vind het niet leuk hoor helemaal niet...........

maar ding had de wereld in het hoefje.......... en voordat jet dier me volop pakte had het beessie alle voordeel van de twijfel.......

daarna niet meer

aartlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 11:08

Bzoem schreef:
wow.. je hebt van die jonge beestjes die inderdaad de leider testten.

en het spijt me, misschien dat ik wat heftig reageerde.. maar ik vind het heel moeilijk om dit paard een tik te geven als het echt moet. ook omdat ik weet dat het allemaal om de timing gaat, zit ik mis dan beschadig ik haar ontzettend. en als iemand bij voorbaat dan al zegt dat ik haar in elkaar mep?

alle tips zijn welkom echt.. dit paard heeft gewoon een verkeerde africhting gehad, of er is íets fout gegaan in ieder geval.. haar hele paard zijn staat nu op z'n kop, ze moet ook anders leren bewegen etcetera.. ze is een ontzettende knuffel en ik vind het zo jammer voor haar maar dat mag ze niet Huilen Ach gut ze moet leren eerst op haar plek te blijven, hoe lief ze ook kan zijn.

sorry bedoelde tik Tong uitsteken ik kan mun paardjes ook geen tikken geven. Omdat hun altijd wel een reden hebben. Dat denk ik dus ook van dit paard. Hij heeft een reden om dit te doen. Vind uit wat dat is Haha! vraag bijv. het aan de vorige eigenaren... of die nog iets weten...

aartlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 11:13

Citaat:
Ze wil heel graag knuffelen maar ik heb instructies gekregen dat ze níet in mijn buurt mag komen. Want soms geeft ze inderdaad nog wel eens een beet omdat ze ergens niet van gediend was.

Dit stond in je profiel. Misschien heeft ze toch meer knuffels nodig. Alleen rijden poetsen en goed maar een paard heeft ook liefde nodig.

samissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 11:27

Nou missy is stout geworde Verdrietig .en daarom heb ik een tijdje niet gereede.
En toen ik er op zat was ze (meega) lief .
Wat een gek paard heb ik.

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-06 11:48

He aartlover.. miss heb je wel een beetje gelijk..
Ze heeft natuurlijk wel liefde nodig, maar hoe moet ik die geven?
Op dit moment mag ik haar niet bij mij in de buurt laten komen als zíj dat wil, hoe kan ze dan ooit genegenheid tonen?
Als ze heel braaf is en ik gewoon tevreden ben over haar geef ik er wel eens een kroeltje (ze vindt spelen met haar lippen heel leuk, ze heeft ook zo'n maffe hanglip haha!) maar ik heb nog niet ontdekt wat ze echt lekker vindt.

En ik denk ook wel dat ze een reden heeft, maar ze mag gewoon níet bijten als ze het er niet mee eens is. Oef.. Ik ga straks denk ik ff met haar in de bak spelen Hyper!

Ohja ging ik haar gister longeren, valt ze bijna op der snuffert. Ze vindt het heel moeilijk om zelf op haar benen te lopen, waarschijnlijk dat ze haar op jonge leeftijd al gelijk in de krul hebben geduwd. Zonder ondersteuning neemt ze geen stelling/buiging en dat is erg lastig op de volte. Ze viel telkens uit galop dus zet ik de zweep er achter, neemt ze wat meer sprong en opeens zie ik haar zo langzaam steeds schuiner komen. Tot ze bijna met der neus op de grond lag, toen gaf ik een ruk aan de longe en kwam ze weer omhoog Frusty . Ze snapt ook helemaal niet dat ze met gestrekte hals kan aandraven, elke keer richt ze zich eerst helemaal omhoog.

Samissy: wat bedoel je met stout geworden? en misschien voelde missy zich wel verstoten en was ze blij dat je weer ging rijden.. ?

aartlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 11:52

Tja.. Das wel moeilijk als ze steeds bijt Tong uitsteken maar dat in de bak spelen is bijv. al iets Haha! afentoe ffe kroelen Lachen ze moet het vertrouwen in je krijgen. Stel dat ze vroeger niet aardig was behandeld weet ze niet goed wat je nou bedoeld met kroelen Tong uitsteken Die hanglip heeft Aart ook Tong uitsteken hij probeerd ook altijd te spelen dan Lachen tis een schatje Tong uitsteken

Michelle99

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 11:58

Ik zou graag een betere foto zien van je 'agressieve' paard. Even goed kijken naar de bouw en gezichts uitdrukking. Mijn eerste reactie is dat zo'n paard hoort niet thuis op een manege. Het is niet eerlijk tegenover klanten of tegenover het paard (die juist waarschijnlijk veel consequentie nodig heeft en wellicht grondwerk, wat seldon te realizern is op een manege)

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-06 12:06

Afbeelding

Afbeelding

ik zal nog even wat andere uploaden van me mobieltje, helaas was er net stof op me lens gekomen dus het lijkt alsof het sneeuwt haha! heb ook nog een hele suffe van der, incl hanglip

aartlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 17:46

Michelle99 schreef:
Ik zou graag een betere foto zien van je 'agressieve' paard. Even goed kijken naar de bouw en gezichts uitdrukking. Mijn eerste reactie is dat zo'n paard hoort niet thuis op een manege. Het is niet eerlijk tegenover klanten of tegenover het paard (die juist waarschijnlijk veel consequentie nodig heeft en wellicht grondwerk, wat seldon te realizern is op een manege)

helemaal mee eens. Aan de foto's lijkt ook een hele bange blik in z'n ogen. Ik denk dat hij echt gewoon lekker in het weiland moet worden gegooit Lachen geen werk. Gewoon lol maken. zoals buitenritjes. longeren. Poetsen enzo Lachen Gewoon ffe wat vakantie voor haar. Denk dat ze echt ffe rust nodig heeft... (aan te horen wat jij zei.)

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 17:52

Als het paard onder het zadel niet vervelend doet zal ze dat leuker vinden dan al het borstelen en troetelen, waarom zou je dan stoppen met haar aan het werk zetten?

Hier trouwens een foto van een echt bitcherig paard Haha! Je kan er hier niet meer omheen dat ze er echt vals uitziet Haha! http://www.mijnalbum.nl/Foto=6OU8VBX4

aartlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 17:54

Ik zeg niet stoppen met rijden Knipoog Maar haar gewoon vakantie geven. Lekker in de wei rennen. ritten maken Lachen zorg dat je een beetje meer vertrouwen krijgt in haar. Hoe meer vertrouwen hoe meer je met haar kan doen.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 18:05

Als het paard een beetje te vergelijken in met de mijne werkt het juist goed om zoveel mogelijk te rijden. Flink hard aan het werk zetten en ook gewoon wedstrijden gaan rijden. Omdat de rijmomenten haar ontspannen momenten waren, was dat de enige manier dat ik een band met haar kon opbouwen. In het vakantieidee geloof ik niet zo. Uiteraard vinden ze het lekker om door de wei te rennen, maar als het een getraumatiseerd paard is gaan daar de problemen niet van over.

aartlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 18:07

Dat kan ook Haha! voelt je paard ontspannen als je rijd? en ook dat hij het leuk vind? wedstrijden weet ik niet of dat zo'n goed idee is.. met al die mensen... kan hij beetje aanvallen enzo...

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 18:13

aartlover schreef:
Dat kan ook Haha! voelt je paard ontspannen als je rijd? en ook dat hij het leuk vind? wedstrijden weet ik niet of dat zo'n goed idee is.. met al die mensen... kan hij beetje aanvallen enzo...

Als je paard (ik ga nu even niet uit van een manegepaard) onder het zadel braaf is, zich tijdens buitenritten normaal gedraagt (ook naar andere paarden en al komt er een carnavalsoptoch langsrijden) Dan heb je net zoveel kans dat hij op wedstrijden gaat flippen als bij elk ander paard. Een paard onder zadel en zoder zadel kunnen echt 2 totaal verschillende beesten zijn. Het is een beetje uitproberen dus, maar als je merkt dat het paard er plezier uithaalt om wedstrijden te rijden en hard aan het werk te zijn in de bak, dan ben je gek als je het niet doet!

aartlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 18:16

Ik had het niet over de paarden aanvallen Knipoog maar over al die mensen.. ze zeggen dat hij agressief is naar sommige mensen. Hoezo niet daar dan. Je Kan het proberen...

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 18:20

Als ik de TS zo begrijp hapt het paard als je langsloopt, dat betekend niet dat het paard terwijl je er op zit iedereen gaat bijten en aanvallen. En als dat paard het wel doet, dan is het gestoord en moet je haar verder leed besparen..

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-06 18:27

Het rijden is een heel ander probleem en echte wedstrijden zit er even niet in voor haar Tong uitsteken
Ze is super lief onder het zadel en wil graag werken, maar ze is verkeerd gereden.
Het is namelijk een erge vlotte dame en dan zetten veel mensen de rem er op. En dan moeten ze toch in de krul lopen. We proberen haar nu ontspannen te laten lopen en in stap doet ze dat heel braaf maar zodra je gaat draven richt ze zich weer op en gaat lekker hard omdat ze niet gewend is dat ze ook met een rustige ontspannen teugel kan lopen. Soms negeert ze je been compleet en soms reageert ze weer veels te heftig.
Alle knoppen zitten er wel op, alleen zit haar voorhand dus helemaal vast, stelling en buiging kan/wil ze niet erg graag maar zijgangen verder wel. Vreemd Tong uitsteken
Ze heeft der oortjes altijd naar voren of half opzij zodat ze gaan bungelen (van die lange oren heeft ze, die springen dan op en neer) ze doet verder niet lelijk naar mens of paard dan en ze snapt er soms gewoon niks van Tong uitsteken Maar leuk vindt ze het wel, vooral met springen wordt ze helemaal enthousiast.

Ze kijkt niet angstig op de foto's dat is waarschijnlijk de flits Cheese!
Oh miss die 2e foto wel een beetje, toen had ze net van de baas een gigantische knal gehad omdat ze toen dus uit het niets iemand had gegrepen (doorgebeten) en door de stal had gesmakt en niet te bedaren was. Ze heeft een half uur (ze waagde het niet haar weer op stal te zetten) zo beduusd staan kijken en knapte toen weer op met wat gekroel. Dat is nu 8 dagen geleden..
Ik plaats zo nog een paar fotootjes.. vandaag is er een hele shoot gemaakt maar de meeste staan op de camera van een vriendin van me..

idd oddeteke, ze bijt als je zomaar haar ruimte in komt zonder dat je er wat te zoeken hebt..