Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Nadya schreef:En dat die vent staat te 'flippen' onder het lesgeven zegt al genoeg. Dat is niet normaal.
Doet ze het altijd op dezelfde plek, op dezelfde manier? Buiten is ze dus superbraaf, het gebeurt dus alleen in de bak? Gebeurt het bij iedereen die op haar rijdt of alleen bij bepaalde personen?
rachelthinka schreef:
topsylover, een tik is ok, soms zelf ff 2 flinke, maar altijd beheerst!
. Heb hem toen ook even gezegd wat ik ervan dacht. Dit maar om te zeggen dat die mensen soms ook hun geduld verliezen en dan (zware) fouten kunnen maken... Zijn ook maar mensen 
Mistralle schreef:Er zijn 2 manieren waarop een paard kan leren ''Doormiddel van onlustgevoels en straf,, en doormiddel van ''Belonen van het gewenste gedrag,,.
Bij het eerste doen ze alleen maar wat je zegt om de straf te vermijden. Bij het tweede leren ze met plezier doormiddel van belonen. , het ergste wat er is voor een levend wezen is genegeerd worden, dus als je je niets van het 'ongewenste' gedrag aantrekt houd hij er mee op omdat het een nutelose beweging voor hem is.
Ik hoop dat je wat van m'n verhaal begrijpt
topsylover schreef:Als een pony bij mij bokt, krijgt die even flink te weten dat hij of zij dat nooit weer hoeft te doen, hetzelfde als een pony bijt, dan heeft ie écht een probleem.
pomelo schreef:Tja, moeilijk te zeggen als je er niet bij was.
Soms kruipen instructeurs er wel eens op als het even uit de hand loopt ofzo, maar om dan echt te blijven slaan zal ook wel niet goed zijn. Waarschijnlijk had hij die dag al last gehad met die of een andere pony en werd het dan even te veel.
Heb ooit eens gehad op buitenrit dat er een pony was die vaak bokte in de duinen. Op een gegeven moment viel dat meisje eraf. Toen die begeleider de pony dan weer te pakken kreeg (duurde wel paar minuutjes) was het eerste wat hij deed, die pony een flinke trap geven! Die pony schrok natuurlijke en trok zich los (teugels kapot getrokken). En dan die man maar vloeken dat die pony zich niet nog eens liet vangen. Heb hem toen ook even gezegd wat ik ervan dacht. Dit maar om te zeggen dat die mensen soms ook hun geduld verliezen en dan (zware) fouten kunnen maken... Zijn ook maar mensen
) Karin schreef:topsylover schreef:Als een pony bij mij bokt, krijgt die even flink te weten dat hij of zij dat nooit weer hoeft te doen, hetzelfde als een pony bijt, dan heeft ie écht een probleem.
Jij vraagt je niet af waaróm zo'n pony bokt of bijt? Of het zadel misschien niet goed past? Of het dier misschien last heeft van zijn rug?
Karin schreef:topsylover schreef:Als een pony bij mij bokt, krijgt die even flink te weten dat hij of zij dat nooit weer hoeft te doen, hetzelfde als een pony bijt, dan heeft ie écht een probleem.
Jij vraagt je niet af waaróm zo'n pony bokt of bijt? Of het zadel misschien niet goed past? Of het dier misschien last heeft van zijn rug?
Myrddin schreef:Zeer bedroeft om te lezen dat er vele zijn die het goed praten als een paard flink afgerost wordt.
Denk na mensen. Een dier geeft vaak aan dat er iets niet goed is maar dat wordt meteen als onwil gezien en gestraft?![]()
Zeer sneu hoor.
Krijg helemaal kippevel als men zo les krijgt.
Zo valt er toch niks goeds te leren??
Nadya schreef:Karin schreef:
Blijkbaar niet, dat is pas echt dom!!!
KiWiKo schreef:lief, de instructeur is verantwoordelijk voor jouw gezondheid.........
de pony moet jou leren rijden..........
)