fjordnina schreef:Het paard krijgt het in ieder geval niet zelf door, daar zijn we na 3 weken wel achter. brokjes werken ook niet. Een vrijwel lege drinkbak ook niet. Het voordoen met de hand ook niet. Een emmer met water heeft er nooit bij gestaan. Ze staat 's nachts op stal dus ze zal daar moeten drinken omdat ze anders gewoon te weinig krijgt.
Ik denk niet dat het gaat werken met een ander paard, ben bang dat ze mekaar de stal uitschoppen. De drinkbak hangt een beetje in de hoek dus ik denk niet dat ze daar met zijn 2en bij kunnen.
Stomme vraag misschien, en misschien herken ik em ook wel, maar wat is een vlotterbak?
Als een paard snachts geen drinken krijgt gaat ie daar niet dood aan. Als ze voor en na die nacht maar zoveel krijgen aangeboden dat ze onbeperkt kunnen drinken.
Een vlotterbak werkt hetzelfde als een WC zegmaar. Het paard hoeft dan niet de vlotter te bedienen. hij drinkt, het water zakt, de vlotter gaat omlaag en uiteindelijk gaat de vlotter over een bepaald punt heen en gaat de waterleiding open. daardoor stijgt het water en de vlotter en daardoor gaat de kraan weer dicht. Die bakken zijn dan dus ook vaak groter dan een automatische drinkbak. Bij de koeien in de wei zie je ze veel. die grote betonnen drinkbakken met zo'n plastic ding wat erin drijft.
Je hebt ze ook wel kleiner hoor en je kan ze zelfs ook zelf maken.

Nouja komt wel goed
(toevallig was ik er precies bij, daarvoor werd hij met emmers 'gewaterd').

stomme vraag misschien, maar zo'n vlotterbakje, kan dat gewoon in plaats van zo'n lepelbakje? ik vind het namelijk erg vervelend om de stalhouder steeds te bellen om te vragen of ze al heeft gedronken