Daarom zou ik ook een leren halster nemen. Dat is stijver en kan je het halster in je hand nemen en het via z'n voorhoofd over z'n oren schuiven. Omdat het leer stijver is, is er al een 'gat' waar z'n neus inkan en je je daar niet meer bezig hoeft te houden.
en als je nou...aan het halster een soort verlengstuk maakt wat niet beweeglijk is?
ik bedoel dit: aan het halster een soort haak, of iets wat recht is, een stuk touw omwikkeld met iets waardoor het stug blijft, of om mij met aluminium ofzo op die manier zou je een verlengstuk aan je halster hebben wat je dus dan over het hoofd kunt steken, een soort verlengstuk van je arm.
beetje moeilijk uitleggen wat ik bedoel, maar neem die tekening is van hiervoor? daar zit aan de bovenkant een rondje, ( vierkant mag ook whatever) daar maak je dus iets aan vast wat stijf is...en dan zolang dat je dus daarmee verder omhoog kunt komen..ik denk dat je je paard daarmee dan ook wel kunt geleiden
moet je het perse aan de andere kant van het hek doen?. Wanneer je bij je paard in de wei stast, kan het paard dichter bij je komen en kan z'n hoofd als het ware op je schoot leggen, volgens mij moet je er dan wel bij kunnen met een hand. En inderdaad een vrij stug halster zoeken. Bijvoorbeeld van leer. Als je dat bovenaan het vasthoud, blijft het neusgat wel rond staan zodat je paard z'n neus erdoor kan doen, jij hoeft het dan alleen nog maar verder omhoog te trekken, achter z'n oren.
Proberen aan te leren dat ze haar hoofd naar beneden doet als je de halster om wil doen bij je paard.
Bij mij staat er iemand op stal en zei is niet bepaald groot en haar paardis in de 1.70 zij heeft haar paard ook aangeleerd om hem zijn hoofd naar beneden te laten zakken zodat ze zijn halster en hoofdstel gemakkelijk om kan doen.
Misschien is er iets dat je eerst om haar hoofd kan doen en als het achter haar oren hangt om haar neus trekken?? Ik geloof ook dat jou eigen idee het beste was, lukte dit niet? Kun je wel gespen dicht maken met 1 hand?
ik zou persoonlijk het halster niet omlaten in de wei, dat veroorzaakt vaak problemen. Vaak blijft het paard ergens achter haken. Als je paard bijvoorbeeld met zijn hoef bij zjin oor krabt, kan hij met zijn hoefijzer blijven haken, en dan zit hij dus vast en kan uit zich zelf niet meer los komen.. Vooral 's nachts is zoiets natuurlijk er gevaaarlijk, dan is er niemand in de buurt en je paard kan omvallen..
En een halster met panieksluitingen die je zeg maar 'vast' kan maken als je je paard meeneemt over de weg? Hoe te fixen weet ik nog niet...maar het is gewoon een hersenscheet van mij
In de wei knappen de panieksluitingen dus als hij blijft haken, op het moment dat jij er bent en t paard zijn koppie over het hek doet kan je de panieksluitingen overbruggen met een of ander klik systeem dat met 1 hand te bedienen is.