Dr omgeving 
Ze staat naast een snelweg, maar daar staan buiten het terein zelf nog een rij bomen en een grote wei tussen dus daar zal het niet aan liggen. Ze staat bij de eigenaar aan huis, 3 paardjes die elke dag even de wei op gaan en elke dag gereden worden (op een rustdag na). Ik ben niet de enige die erop rijd, maar ze is altijd al zo geweest dus heb het idee dat het niet daaraan zal liggen. Ze is gewoon heel gevoelig, altijd al geweest. Ze accepteert ook niet zomaar iedereen op haar rug is echt kieskeurig daarin. Ook gaat ze niet gemakkelijk een band met een mens aan, ze is vrij op zichzelf gesteld en er is nooit veel moeite gedaan voor een echte band. Maar ik heb zelf niet zo'n plezier in het rijden / poetsen alles als ik het idee heb dat ze mij niet toelaat.
Ik snap ook dat zo'n band moet groeien en ik weet dat het (bij haar) veel tijd kost en nog zal gaan kosten omdat zij gewoon zo is, dat vind ik ook helemaal niet erg, daarom wilde ik gewoon extra tips om haar ten eerste rustig te krijgen, zodat ik daardoor een sterkere band met haar kan krijgen.