achteruit lopen met opstappen.

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Bzoem

Re: achteruit lopen met opstappen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 13:42

ik ken iemand die z'n hengst ging leren stilstaan door net zolang in die houding te blijven tot ie weer stilstond.
dus als hij aan t opstijgen was en hij had z'n been er nog niet over bleef ie rustig op 1 beugel staan tot z'n paard weer stil stond (als ie ging steigeren of iets kreeg ie wel op z'n kop)

misschien kan iemand je paard vasthouden in het begin, want sommige draaikonten die blijven bezig..

Hipstr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 19:14

Op de manege waar ik reed , hadden wij ook zo'n paard.
Deze ging rondjes draaie , heel lastig.
Maar toch moest je proberen op te stappen , want zo niet stopt hij er nooit meer.
Hij merkte ook precies aan de leerling bij wie het kon en bij wie niet. Pling

LMR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 21:14

Ik had dit probleem ook.. Mn pony ging achteruit lopen nadat ik voor de 2e keer aangesingelt had.(eraf gestapt) Maar dit was volgens mij omdat ze niet wilde dat ik nog een keer ging aansingelen.. Ze zet haar buik heel erg uit dus dan moet ik veel kracht dr op zetten wil ik er voor zorgen dat mijn zadel er niet naast ligt als ik op stijg Bloos Ze was altijd al beetje nijdig met aansingelen (merrie he) Maar sinds vandaag een singel met elastiek, en nergens last meer van! Haha! Ze kijkt niet eens meer lelijk naar me als ik aansingel. Mss is dat bij jou ook de aard van het probleem? of gewoon TE braaf Knipoog

kazi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 12:43

Dit trucje werkt bij mij altijd:
Als je paard gaat lopen tijdens het opstijgen, haal je je voet uit de beugel en blijf je gewoon staan met de teugels in je hand. Hij zal dan vooruit kunnen gaan, terwijl jij gewoon niets hoeft te doen. Wanneer hij terug stil staat probeer je het opnieuw, waarschijnlijk met hetzelfde gevolg. Weer zal je paard inspanning leveren terwijl jij geen moeite doet en gewoon wacht. Na een tijdje heeft hij door dat hij de enige is die zich moe maakt terwijl jij dat niet doet en beseft hij dat hij moet stilstaan.
Succes!

snoopypower

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 14:42

idd tegen de muur zetten . of iemand hem laten vast houden.
gewoon volhouden lijkt mij het beste leert ie het vanzelf wel af!

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 17:18

Ik heb het ook gehad gewoon zelf lang vol blijven houden tot ze stil blijft staan.. zit je er op dan weer er af dit herhaal je een paar keer tot ze netjes blijft staan.. volgende keer zet ze geen stap meer vooruit.. zo wel precies weer hetzelfde doen..

INGEMUIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 18:55

Een paard op de manege doet dat ook altijd, ik zeg dan altijd hola! En dan stap ik snel op Knipoog

boontjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 18:54

Een paard bij ons had dat ook, het is erg vervelend als ze het blijven doen, bij ons was het zover gekomen dat hij er gewoon vandoor rende toen er iemand nogmaar half op zijn rug lag.
Dit moet niet gebeuren wij deden; Teugels op maat en als hij stapje achteruit doet met je hand aandrijven tot hij weer netjes stilstaat en dan niet gaan mutsen, maar als hij eenmaal netjes staat gewoon meteen optsappen. Nu doet hij het nooitmeer.

Veel suc6 Groetjes

kraampie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 22:50

Tmara schreef:
Jamyloveu schreef:
Hallo,
Voorheen als ik opstapte bij mijn pony, ging hij altijd vooruit lopen. Dat heb ik "afgeleerd" door telkens als hij een stap zetten, af te stappen, en hem evenveel stappen terug zetten en opnieuw opstappen, totdat hij doorhad dat het alleen maar langer duurde. Maar nu gaat hij telkens áchteruit lopen als ik opstap. Ik wil wel het zelfde proberen als eerst. Maar dan ben ik bang dat hij dan gewoon weer vooruit gaat lopen. Dus heeft iemand tips? Ik hoor het graag!
××

Gewoon niet moeilijk doen en gewoon opstappen...Je bent juist fout bezig geweest door af te stappen. zo krijgt je paard eerder het idee van,, Hey als ik dat doe gaat ze er tenminste af oid.
gewoon simpel opstappen en als hij.zij dan aanloopt even laten stil staan. mocht hij.zij achter uit gaan lopen gewoon aanstappen Knipoog
Niet moeilijker maken als het is

Helemaal mee eens, niet te lang treuzelen, opstappen en rijden maar.