Saros en Jesse deel 4; don't try this at home

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

SweetGirliej

Re: Saros en Jesse deel 4; don't try this at home

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 19:05

gemske schreef:
SweetGirliej: ik heb er daarom ook duidelijk gezegd dat dit niet aan te raden is om zomaar een hond met een pony te laten spelen.
Deze spelen al 2.5 jaar zo samen, vanaf dat de pony kon lopen zeg maar.
Tja Jesse struikelt wel eens maar Saros zal dan eerder over hem heen springen dan dat hij erop gaat staan.

Overigens, als ik soms geen zin heb in een blaffende hond en een hyper pony, en ik stuur Jesse weg, dan zijn ze allebei zwaar beledigd.

tuurlijk bedoel ik ook dat het misschien helemaal niet zo is en als jij denkt dat het verantwoordt is zal ik je ook absoluut in je waarde laten, maar ik vind het er helemaal niet vriendelijk uitzien, vooral de lichaamstaal van die dieren vind ik heel naar en onvriendelijk.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 19:06

(Eventjes terzijde: ik ken wel meerdere paarden en honden die met elkaar spelen en achter elkaar aanjakkeren. Als die elkaar kennen weten ze vaak prima hoever ze kunnen gaan. Dieren kunnen vaak heel aardig op zichzelf letten...)

SweetGirliej: dat doen ze toch helemaal zelf? Dat moeten ze vooral lekker zelf weten denk ik dan... wij kunnen niet regelen hoe dieren moeten spelen Lachen

MissBonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 19:07

Tja. Ik vind het er best eng uitzien & blijf 't gevaarlijk vinden! Beesten blijven beesten..
Maar goed. Als jij zegt dat ze het allebei leuk vinden & voorzichtig met elkaar zijn, dan zal dat wel zo zijn!

X_xLaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 19:12

wat leuk om te zien zeg! haha super

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 20:07

Oh, deel 4 pas Haha! Stoere foto's. Hihihi, voor een buitenstaander die niet leest hoe het in elkaar zit ziet het er wel heftig uit.

Topcob

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 20:32

* SLIK * Haha!

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 21:04

Whahaha.Die Saros.Hij ziet er echt gevaarlijk uit Nagelbijten / Gniffelen
En ik heb ze wel eens in het echt bezig gezien.Jesse blijft Saros maar uitdagen hoor Ja

Geweldige foto's Gemske Haha!

Damber

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 08:02

Jeetje.. dat gaat er best heftig aan toe Haha!

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 09:46

ik schrok echt toen ik de foto's zag. die blikken liegen er niet om. maar ja, de eigenaar weet het het beste denk ik..

lindavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 14:42

wat gaaf!!die kunnen echt mooi spelen samen!!!
en die blikken, kijk is hoe paarden naar elkaar kijken als ze aant spelen zijn!!
dieren weten ook wel hoe ze moeten spelen en k denk dat als d hond er genoeg van heeft inderdaad wel even wegloopt!!

_Simone

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 15:25

Wat superleuk!! Heb alle 4 je topics bekeken - echt superleuk dat die 2 zo lekker met elkaar kunnen stoeien!

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 18:51

SweetGirliej schreef:
sorry dat ik het zeg, maar ik vind dat het mij echt geen leuk gevoel geeft als ik naar deze foto's kijk. het zal misschien wel vriendelijk zijn, maar zelf zal ik nog even 10 x nadenken voordat ik zoiets onderneem...

Idd...

Brrrr... Leuk dat ze zo spelen, maar ik zou het niet toestaan... Een pony is sterker, groter en vooral zwaardr... Die foto waar hij op de hond staat vind ik best creepy Nagelbijten / Gniffelen
Ik vind het altijd prachtig die fotos van honden en paarden spelend, maar vind het toch ook dood en dood eng...
Twee paarden die spelen geven elkaar nog best een hevige knallen... Een paard kan dat hebben. Maar weet niet hoeveel een hond aankan Nagelbijten / Gniffelen

Edit: net de andere topics gekeken. Als veulentje al, hoe liefffff!! Ik neem mn woorden terug. Deze twee zijn al zo lang samen aan het ravotten, dat ze de grensen vast al hebben afgetast...

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 20:21

Zoooooooooooooo stoere foto`s Gemske hahahah

Sarosje is een echte woesteling !!! Haha!

Nado

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 20:52

Afbeelding

Deze is zo geweldig, wat hebben ze een lol samen!
Enne, topic 4 pas ... ? Nagelbijten / Gniffelen

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 07:01

Heb uit betrouwbare bron vernomen .........dat dit door gaat tot deel 25 ....... Cool

.............

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 08:43

haha ik heb echt gelachen om die foto's! vooral op foto 4 en 5 zie je ook zo'n shet zwaar sjago op de achtergrond kijken met een blik van: "als je nu die bak niet uitgaat he? dan kom ik is effe!!" en di blik soms van die hond Nagelbijten / Gniffelen hahaha

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 08:56

hoera schreef:
Heb uit betrouwbare bron vernomen .........dat dit door gaat tot deel 25 ....... Cool

.............

En dan?
Wie heeft er dan gewonnen? Cool

gemske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-06 22:11

Ze laten elkaar om de beurt winnen Sjoert Slim

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 00:10

het spijt me zeer, maar ik zie hier duidelijk een paard dat niet gediend is van die hond... de hond ziet het nog als een spelletje, maar de pony zeker niet. dit is aanvallend gedrag, en ik denk niet dat het nog lang goed blijft gaan. paarden spelen nl niet op deze manier, dit doen ze om concurrentie uit te schakelen of een ander te domineren. een daartegen is het lichaam van zo'n hondje niet bestand...

je moet het uiteraard zelf weten, maar ik vind het bijzonder gevaarlijk voor je hond, die de lichaamstaal van een paard niet snapt. oren in de nek betekent bij paarden immers wat anders dan bij honden...

het is de verantwoordelijkheid van de baas om ervoor te zorgen dat het goed gaat met de dieren, een paard en een hond is van nature geen vriendschappelijke combinatie, en daarom komt de lichaamstaal ook niet overeen. de hond snapt dus niet dat de pony hem in feite gewoon aanvalt. dit is absoluut géén speelgedrag!

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 07:20

Sjoert schreef:
hoera schreef:

.............

En dan?
Wie heeft er dan gewonnen? Cool

Dan splitsen ze zich op om zich te hergroeperen ............. Clown Pas dan maar op !!!

Rocky`s Haha!

Super toch dat ze zo spelen .....

wanted

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 07:24

ik ben het met merrieveulen eens heb weinig paarden lol zien hebben met de oren in hun nek... dit is echt gevaarlijk voor de hond als een paard achter mijn jack aan gaat rennen met de oren in de nek laat ik haar daar niet lopen zodat ze lekker gebeten kan worden voor een paar 'paar' leuke foto's...

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 07:25

merrieveulen schreef:
het spijt me zeer, maar ik zie hier duidelijk een paard dat niet gediend is van die hond... de hond ziet het nog als een spelletje, maar de pony zeker niet. dit is aanvallend gedrag, en ik denk niet dat het nog lang goed blijft gaan. paarden spelen nl niet op deze manier, dit doen ze om concurrentie uit te schakelen of een ander te domineren. een daartegen is het lichaam van zo'n hondje niet bestand...

je moet het uiteraard zelf weten, maar ik vind het bijzonder gevaarlijk voor je hond, die de lichaamstaal van een paard niet snapt. oren in de nek betekent bij paarden immers wat anders dan bij honden...

het is de verantwoordelijkheid van de baas om ervoor te zorgen dat het goed gaat met de dieren, een paard en een hond is van nature geen vriendschappelijke combinatie, en daarom komt de lichaamstaal ook niet overeen. de hond snapt dus niet dat de pony hem in feite gewoon aanvalt. dit is absoluut géén speelgedrag!

Gemma heeft toch verteld hoe ze samen opgegroeit zijn ???

Dit doen ze al jaren ....

Ze zou dit echt niet toelaten als ze het niet vertrouwde dit is gewoon spelen ...en al wordt er een tik of hap gegeven ........ wel eens een kudde paarden zien spelen ??? Clown

gemske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-06 07:49

@merrieveulen.
Ja ik geef toe dat de foto's misleidend zijn, het ziet er heftig uit.

Maar... als je mijn tekst bovenin het topic leest. Ik geef duidelijk aan dat je dit NIET met ZO MAAR een pony en ZO MAAR een hond moet proberen.
Op de achtergrond zie je soms een andere pony. Als die richting Jesse gaat weet hij donders goed wat de boodschap is. Hij haalt het dus niet in zijn hoofd om tegen die pony aan te gaan blaffen.
Er loopt ook nog een andere hond op de boerderij. Mocht die de wei in komen, reageert Saros net als zijn moeder, hij moet m niet.
Laat ik Jesse daarentegen buiten de wei wachten, gaat Saros voor het hek staan kijken zo van "kom je ook?"

Verder vraag ik je even in mijn profiel te kijken en een willekeurig topic over Saros te bekijken. Dan kun je zien dat hij alle vuile trucjes van Jesse heeft geleerd Ja

@wanted.. hard rennen met je oren naar voren is echt heel moeilijk!

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 22:53

ik heb de andere topics ook gezien, en de eerste twee vind ik gewoon leuk. veulens zijn speels, dat is heel wat anders natuurlijk dan een puberende jaarling. en ja ik heb zo vaak kudden paarden zien spelen. mijn eigen ruin kan er ook wat van, en juist daarom waarschuw ik. ik hou me al langer bezig met de lichaamstaal van paarden en ik kan je met zekerheid zeggen dat dit eerdaags misgaat. ik snap best dat ze samen zijn opgegroeid enzo, maar dat hoeft niets te betekenen.

nogmaals, je moet zelf weten wat je met je dieren doet, ik waarschuw alleen maar.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 08:41

Ik snap het hele probleem niet zo, het zijn wel heftige foto's, maar als je de andere topics bekijkt (g-e-w-e-l-d-i-g-e foto's trouwens) dan zie je dat ze het al heel lang zo doen.
En ze zegt toch ook, dat als de hond het niet leuk meer vind, hij zo weg is?

Ik vind het in ieder geval geweldige foto's, leuk dat ze zo aan elkaar gewaagt zijn! Ja