Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Cassidy schreef:Op het moment dat jij een paard niet met het halster vastzet, zou je ook een touwhalster kunnen gebruiken. Dat is wat scherper en snijdt wat meer...maar dan moet je wel weten hoe je er mee om moet gaan. Niet mee vastzetten, en ook niet mee losgooien. Doe het touwhalster om op de manier zoals je dat hierboven hebt gedaan, hou druk op het halster als ze gaat trekken en laat los alsof je je verbrand hebt op het moment dat ze nageeft.

Yvonniej schreef:rijoyco schreef:Ik heb vorige week een een nieuw rubber gekocht voor iemand die bij ons op pension staat, van haar had ik dat oude rubber dus geleent en kapot gemaakt. Voor haar heb ik dus een nieuwe gekocht, dan moet ik die maar weer proberen, kijken of ie nu heel blijft.
Over de verschillende kanten: de nieuwe heeft twee ringen aan beide kanten en daar moesten los van die karbijn haken aan, dus beide zijde zijn gelijk, toch?
ja volgens mij wel. Tenminste.. ik kan het verschik niet vinden. Mijn paard heeft er echt grof geweld op gezet en het ding heeft het echt volgehouden. Zorg wel dat je een korte dikke koopt en niet die lange dunne versie
Cassidy schreef:Nog een methode om paarden af te leren om te gaan hangen. Daar heb je dan wel een hele stevige lasso voor nodig die niet kan breken. Combineer dit met een be nice halster.
Je doet het paard de lasso om de buik, haalt vervolgens de lasso door de ring van het halster en zet hem aan de muur vast, maar met een makkelijk los te maken knoop. Aansluitend maak je ook het halster gewoon aan de muur vast.
Zie: http://www.lemen.com/qa101.html
rijoyco schreef:Gister heb ik zo aangepakt: paard halster met touw om, touw door de ring aan de muur, en het uiteinde heb ik vastgehouden, dus geen knoop of iets dergelijks.
Mevrouw heeft tot 3 keer toe geprobeerd (in het begin) om te gaan hangen, om los te komen dus, als ze merkt dat ze niet heen kan waar ze wil, gaat ze hangen. Één moment staat het touw dan strak, dan laat ik los, stapt ze iets naar achteren en vervolgens pak ik haar weer net of er niets aan de hand is. Dan zet ik haar weer voor de muur, touw door de ring enzovoorts. Dit heeft ze drie keer gedaan en daarna stond ze redelijk stil. Vastzetten durf ik nog niet aan, maar ik hoop dat ze zo leert dat vaststaan betekend dat ze niet overal hen kan gaan.
Ik hou dit eerst wel even vol zo. Alle opties met rubbertouwen, halsbanden en dergelijk klinken ook goed, maar ik ben dan echt bang dat ze iets in haar hoofd/nek beschadigd...

atreyuevita schreef:Quote uit de tekst op deze site : "... It would be an unusual horse that could tolerate the amount of pain involved before the rope got close to breaking..."
Goh, gaat vast helpen zeg! Krijg je een blij paardje door.

rijoyco schreef:Gister heb ik zo aangepakt: paard halster met touw om, touw door de ring aan de muur, en het uiteinde heb ik vastgehouden, dus geen knoop of iets dergelijks.
Cassidy schreef:Een paard zoekt comfort. Iedere NH-er, of het nu Pat Parelli is, of Clinton Anderson, maakt het voor een paard oncomfortabel om de verkeerde dingen te doen.