watervrees

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ronnie26

Re: watervrees

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 10:06

Die van mij was/is ook als de dood voor water.

Maar ik heb haar op een gegeven moment zelf vastgehouden
(ik was bang dat ze anders ging hangen) en heb de
straal hel zachtjes gezet... en zo ben ik haar langzaam helemaal
nat gaan maken. Wel veel gedraai en gedoe.. maar op een
gegeven moment gaf ze het op en liet ze zichtzelf lekker nat
maken Lachen En toen bleek ze er ook geen moeite meer mee te
hebben.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-06 10:23

Ronnie, op de wasplaats is Levi ook niet bang voor water. Hij is bang om tijdens buitenritten in het meer te gaan.

Overigens als er een grote plas ligt waar we bijna niet omheen kunnen gaat Levi na een beetje aandringen er wél doorheen Ja

xxthesjj__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 15:08

Mijn paard durfde eerst ook nooit in het water. maar als je je paard achterwaards in laat lopen en voorzichtig omdraaid, staat hij erin. bij mij heeft dit de paar keer perfect geholpen, nu loopt hij er gewoon rechtuit in!!!

Lotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 15:34

mijn heeft hetzelfde probleem
bruggetjes zijn ook problemen!
*houd in de gaten

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 12:42

Mijn vorige pony had ook extreme last van watervrees. Ze was al wat ouder dus het is me nooit helemaal gelukt om haar van haar watervrees af te krijgen, maar ik heb wel wat tips. Doe het in hele kleine stapjes! Begin met een kleine ondiepe plas en bouw dit heel langzaam op. Het heeft me een paar maanden gekost maar toen kon ik ook wel op het strand door een watergeul van een halve meter diep heen!! Grote meren en de echte zee is me niet gelukt dat was echt teveel. Ik heb de achteruit methode ook wel geprobeerd maar dat werkte niet bij mijn pony, ze werd er alleen maar paniekeriger van. Maar dat hoeft natuurlijk niet voor iedere pony te gelden. Bruggen was eerst ook een ramp, ze scheen maar niet te begrijpen dat je dan écht niet door het water heen hoeft. Wat hier hielp was een ervaren paard ervoor zetten en dan liep ze er meestal wel achteraan. Als dat niet hielp, of ik was in mn eentje, dan stapte ik soms af en liep ik ervoor en dan ging het altijd prima.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-06 12:49

Bruggen gaat wel goed, vandaag weer door plassen heen dat ging ook goed (er naast lopend dan in dit geval)
Morgen zal het ook nog wel nat zijn overal en heb ik wel een buitenrit gepland, dus ben benieuwd...

Noemy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 22:00

Mijn pony is ook bang van water.. ik doe niet al te veel mijn best om hem te dwingen het water in te gaan. wel als er een plas ligt en ik rijdt met de kar gaat hij eromheen, dan probeer ik hem er toch zo dicht bij mogelijk langs te laten lopen en het liefst een beetje erdoor heen. Ik ben een keer met hem naar een meertje gelopen (niet met de bedoeling hem erin te krijgen, gewoon wandeling) Ik ben met hem naar het water gelopen en hij keek een beetje en uiteindelijk liep hij er zelf een beetje in.. meteen goed beloond natuurlijk..

ricoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 17:38

Mijn paard durfde er eerst ook niet in (we hebben het over hetzelfde meertje). Ben er heel vaak naar toe geweest, aan de hand. En na heel vaak en heel lang proberen liep ze achter me aan. Na die ene keer kon ik ook echt met dr zwemmen, nog steeds aan de hand. Een tijdje later durfde ze ook achter een stalgenootje aan als ik er op zat. Het kost echt wel ff tijd, maar ooit zal ie het wel doen! Succes!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-06 18:15

Dank je Lachen Ik ga het gewoon proberen met mooi weer steeds...

Morgen hebben we een endurance rit langs het strand, nou dan moet ie wel door water heen haha, hij heeft geen keus, overal is wel water nu Clown Haha!

De zee zal hij wel niet ingaan, maar dat hoeft van mij nu niet, we zullen al nat genoeg worden vrees ik Tong uitsteken

Lotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 19:06

als mijn pony iemand erbij heeft die voor gaat is t ook geen probleem.. dan paradeert ie overal langs

IceEva

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 09:46

Heb even alles gelezen, houd dit topic ook in de gaten! Lachen

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-06 13:17

Woensdag lukte het mij na enig aandringen om hem in een grote modderplas te krijgen. Eerst liep hij er langs, ben omgedraait... langere teugel en been blijven geven met "kom op, erin hup, gaat best" Haha!

En toen hij erin ging uiteraard beloond met braaaaf paard en aaien over de hals Ja