wat te doen, vriendin is niet voor rede vat baar!!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Kris

Re: wat te doen, vriendin is niet voor rede vat baar!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 03:48

[qoute]
e hallo ik ben niet jaloers
waarom zou ik, je kent me niet eens dus hoe durf je dit zeggen Boos! Huilen
ik vind het juist erg datze zo omgaat met haar pony Huilen Huilen
dus hou je grote mond maa r eerst eens even voordat je wat zegt
sjonge Boos! Boos! Boos!

ik zal er foto's van maken en haar ermee confronteren kijken of dat helpt, en filmen zal ik proberen maar kweet niet of dat gaat lukken dus
[/quote]

Hoe durf jij te zeggen dat ze die pony dood rijd? En er is er hier maar 1 met een grote mond en dat ben ik niet. Ik zou zelf eerst maar eens nadenken voor ik zo'n topic plaats. Hoe kun je zoiets zeggen over een vriendin van je?

almroos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 03:54

Woow, even rustig... dit meisje vraagt om andermans mening... Ze noemt helemaal geen namen of wat dan ook. Ik vind dat je nogal ruw reageerd.

Ontopic;
Ik vind dat je haar ermee moet confronteren. En eventueel een ouder persoon erbij halen. Daar luisteren ze toch meer na!, veel succes ermee!

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 11:05

Als je goed leest zag je dat ik in eerste instantie normaal en rustig mijn mening gaf. Daar volgt zo'n grote mond op, dat ik het niet over me heen kan laten geen. Het spijt me, maar zo is het wel....

esther_sonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 11:12

huhum... ik vond je eerste berichtje al erg dom...
daar heeft ze niets aan hoor.... ik zou er als je zon bericht wil plaatsen het niet eens doen! en het is niet leuk voor de TS....
en er zijn idd heel veel lieve ponys... bij ons op de manege ook, een mens die de hele tijd trekt en rukt en slaat en prikt maar de pony blijft lief... Boos!
edit; ik zie ook nog eens dat je al ouder bent... je zou dan toch beter moeten weten? Verward

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 11:46

Ik ken beide personen in kwestie niet. Zowel TS niet als het meisje dat hier openbaar aangevallen wordt op haar rij-gedrag. Niemand die erbij stil staat dat dat meisje hier mss ook wel meeleest en zich heel vervelend voelt? Helemaal omdat het hele trek ruk en pluk verhaal door TS mss wat wordt aangedikt... daarom plaatste ik mijn eerste post. TS zegt dat ze de pony nog eens gaat dood rijden. Vinden we het dan allemaal maar normaal om zoiets over een vriendin van je te zeggen?

saffire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-06 13:10

hoe ik dat durf te zeggen omdat ik elke keer dat ik de pony zie slechter met hem gaat!!!
en ook al is ze een vriendin , dit mag ze gwoon niet doen dat ben tog wel met me eens of niet??
denk je dat ik het leuk vind ofzow jho dat ze dit doet he
Boos! Huilen Huilen

bassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 13:11

ik ben het wel een gedeelte met je eens iedereen trekt en doet wel is aan je paard. ar om zo iets over je vriendin zegt is ook niet bepaald leuk. en zeker niet als ze mischien hier ok op bokt zit. ook al noemt ze geen naam niks maar ach. je heb wel is van die mensen die gewon niet wilen luisteren.
die moet je gewoon zelf hard aanpakken. en zolang het paard niet van jouw is kan je er weinig tegen doen. het is haar paard en zei mag er mee doen wat ze wil ook al is het ziellig. je kan er niks aan doen.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 13:29

@kris25: Nou dus jij bent 1 van diegene die dierenmishandeling toestaat? De TS noemt helemaal geen namen. dus die dierenmishandelaarster (zoals ik haar dus noem) in kwestie behoudt dus gewoon haar anoniemieteit. ik weet ook niet of het waar is maar als het niet waar is nou dan zal er verder ook niks gebeuren zoals dierenbescherming etc. als het wel waar is (wat ik dus geloof) vindt ik dat hier zo gauw mogelijk iets aan gedaan moet worden. en ik vindt het hartstikke goed dat de TS actie heeft ondernomen door hier op bokt om hulp te vragen. en trouwens kris25 Wie wil er van zo'n iemand nou een vriendin zijn zo'n iemand vindt ik niemands vriendin waard!

helaas zit er nu weer zo eentje tussen die het weer helemaal verpest sorry voor het off-topic gaan. TS kei goed actie! en ach jah lees mijn vorige bericht maar.

Amani

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 17:11

Je kunt inderdaad gaan filmen en haar ermee confronteren of een keer een ouder iemand (instructie,staleigenaar) er iets van laten zeggen. Veel succes en ik hoop dat ze snel doorheeft dat wat ze nu doet niet echt paardvriendelijk is. Knipoog

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 17:42

Tsjongejonge zeg, TS heeft volgens mij duidelijk genoeg gezegd dat ze haar vriendin er al meerdere keren mee geconfronteerd heeft. En ik denk dat echte vriendschap betekent dat je óók eerlijk tegen elkaar bent!! En jij bent het toch ook niet altijd met je vrienden eens Kris25? Ik vind het helemaal niet zo gek dat dit meisje hier op bokt vraagt wat nu te doen...

Filmen is op zich wel een goed idee, maar ik denk dat je wel heel sterk in je schoenen moet staan om de ouders van het meisje daarmee te confronteren. Het beste is denk ik toch iemand in de omgeving (volwassene) eens vragen er iets van te zeggen, eventueel tegen de ouders. Succes!

cloaca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 17:49

ik vind die reacties van Kris belachelijk.
maar oke daar gaat het niet om
staat de pony bij haar thuis gestald of bij een stalling? als de pony op een stalling staat kan je het beste gaan praten met de eigenaar daarvan. en zo niet, haal er dan iemand bij waar zij veel aanzien voor heeft en die verstand van paarden heeft, en laat die er wat van zeggen....

blowdiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 20:59

nou nou kris25 wat een stomme reactie... :S als een vriendin van jou dat zou doen had je waarschijnlijk hetzelfde gedaan...

en wat betreft dat filmen... ik denk dat je het beste dat stiekem kan doen anders veranderd ze snel haar rijgedrag en gaat miss liefer doen tegenover de pony..!! en dan zit je met een film waar ze lief doet.... maar miss kan je haar vertellen dat je het gaat filmen en gaat ze dan miss liever doen Haha! miss moet je niet gaan filmen maar net alsof doen...

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 21:50

Ik ben het met Kris25 eens... Als het echt een vriendin van je is ga je niet zo'n soort topic starten, ookal noem je geen namen.

Wij horen hier maar 1 kant van het verhaal namelijk die van de TS, die kan het ook zwaar overdrijven wat hier op bokt wel vaker word gedaan. Dit soort verhalen neem ik altijd met een korreltje zout.

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 23:16

Laten we met zijn allen 1 iemand aan gaan vallen omdat die verder kijkt dan haar neus lang is.

Menig pennymeisje zal mij ook te hard vinden, want ook ik schreeuw weleens tegen mijn paarden en ze krijgen ook weleens een mep.

Als dit verhaal idd zo is als TS het ziet, ok ingrijpen, maar wij lezen hier 1 kant van het hele verhaal, en als iemand er dan aan twijfelt of het wel echt allemaal zo gaat is ze dom en achterlijk.

Er wordt hier aardig wat gemutst over hoe TS zich nu wel niet voelt, maar hoe zal dat meisje zich voelen als ze dit terug leest en er is geen f*ck van waar?

Zoals gezegd: wordt het dier rot behandeld: haal er iemand bij die ouder is en meer invloed heeft, zet haar op een paard die het niet pikt (mag je de mijne nog voor lenen ook Duivel ) oid.
Maar denk als kudde schapen ook eens na dat degeen met een afwijkende mening ook weleens een punt kan hebben.

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 07:46

Kris, Ineke en Sily, ik ben het met jullie eens. Je hoort hier maar een kant van het verhaal. Als ze haar pony echt dood zou rijden, zou er vast al iemand de Dierenbescherming hebben gebeld. En als het echt zo is als dat je zegt, haal er dan een volwassene bij.

Hons

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 08:01

Ok,
ten eerste vind ik dat er hier een paar mensen VEEL te hard van stapel lopen. Een forum is volgens mij in de eerste plaats om te communiceren en daarom ook om vragen te stellen.
De persoon in kwestie hier heeft overduidelijk een probleem. Ze legt dit uit (zonder daarbij namen te noemen!) en vraagt anderen om hulp(bij het onderdeel VRAAG MAAR RAAK). Mensen die dit grof vinden of 'aanvallen' noemen kunnen volgens mij beter zwijgen.
100% van de mensen hier op bokt kunnen niet tegen geweld tegenover paarden. Geen enkel van jullie heeft gezien hoe het meisje het paard echt rijdt, dus geen enkel van jullie kan zeggen dat ze overdrijft.
er staat duidelijk bij dat de persoon in kwestie al veel heeft geprobeerd, het overduidelijk heeft gemaakt etc. etc.
Nu lukt het nog steeds niet, en als een NORMAAL PERSOON gaat zij nu raad vragen bij anderen om dit probleem op te lossen: die anderen zijn jullie dus.
Ze wil ook alleen maar helpen zodat het paard niet meer zo ruw behandeld wordt en dat UITEINDELIJK HET MEISJE OOK MEER PLEZIER HEEFT IN HET RIJDEN(denk aan: nooit meer schreeuwen, nooit meer trekken, een rustiger paard,...)
Dus laten we nu allemaal rustig nadenken hoe we haar kunnen helpen...
ik stel voor:

- foto's /filmpje
- ben jij zelf instructeur? dan haal ik haar er meteen af vanaf ze dat doet en mag ze eerst even bezinnen.
- laat haar kijken naar iemand anders die het paard rijdt--> zo ziet ze dat het ook anders kan en dat de pony WEL doet wat het moet.

zozo,
hopelijk gaat het nu beter...

blowdiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 14:31

heel goed gesproken hons Haha! ik ben het met jou eens Knipoog

bassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 15:46

mee eens Hons.
ik heb het meisje zelf wel is zien rijden. het gaat er niet altijd aan toe zo als het hoordt en ze is inderdaad strondeigenweis.
maar dan krijg je ook weer het ponytje is van haar en dan zegt zei weer op haar buurt hij is van mij en ik doe er mee wat ik wil je krijg er egt niks tussen. en haar ouders weet ik niet hoe die daar op reageren. ze krijgt geen les en rijd alleen maar vrij zeg maar dus echt iets leren doet ze ook niet. (teminste zo ver ik weet heb ze geen les). anders gaat ze er mischien wel anders mee om. als haar paard het zat wordt laat hij dat vanzelf wel merken als goed is. en anders heb het paard een hart van goud (en dat heeft hij zeker).
mischi9en kan je het helpen om haar toch over te halen om les te gaan nemen op die pony Knipoog. dat is denk het enige wat kan helpen. of iemand die les kan/mag geven vragen of die het wil doen. waar het paardje staat aan iemand vragen.

doniaxxsiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 16:51

Ik weet natuurlijk niet wat wel en wat niet waar is. En als die shet echt zo slecht behandeld word dan moet daar iets aan gedaan worden. Maar mijn verzorgpony moet af en toe ook hard aangepakt worden ( met 2 handen aan een teugel trekken om haar om te krijgen, anders gaat ze er vandoor) dus ja als dat mensen zien dan zeggen ze ook dat ik te hard ben. Maar probeer het eens met filmen, en probeer dan samen tot een oplossing te komen

enidan23

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 19:55

ik denk dat ze juist niet luistert als je betweterig op haar overkomt (wil niet zeggen dat je dat doet) maar denk dat je haar juist moet laten zien HOE het wel moet! zodat ze ziet dat het geen nut heeft waar ze mee bezig is!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 21:56

Jeetje de TS heeft alle recht om dit hier te plaatsen, want zo ga je niet met een dier om hoor!

Ontopic: ik zou haar hier zeker mee confronteren, dat met een filmpje vind ik wel een goed idee!

saffire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-06 08:39

ik heb gister met haaren haar ouders gepraat en ze mag nu allen rijden als ze naar mij en de terreineigenaar luistert, Haha!
dus dat komt nu wel goed.
ze mag nu alleen rustig rijden( geen geruk en gepluk meer).

ik had het dus gefilmt en haar ouders laten zien en die waren helemaal overhoop. dus het komt wel goed nu, ik hou jullie op de hoogte op dit topic hoe het met de pony gaat.

gister was de eerste keer dat ze niet rukte of sloeg en dat soort dinegn en het beestje wist niet wat hem overkwam, hij was voor de eerste in tijde weer lief bij haar Bloos
en dat was wel mooi om te zien
ik ben zo blij dat ze nu wel gaat luisteren Haha! Haha! Haha!

enidan23

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 10:06

aah das mooi...probleem opgelost!! en jij weer n goede daad verricht! Lachen

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 10:18

Soms helpt het idd om een gezagspersoon in te lichten, in dit geval haar ouders. Dat valt niet onder klikken, dat is bescherming van de pony. Ik hoop dat het meisje er wat van heeft geleert, en ik hoop dat de ouders ingrijpen als dit weer gaat escaleren....

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 11:38

Cassidy schreef:
Soms helpt het idd om een gezagspersoon in te lichten, in dit geval haar ouders. Dat valt niet onder klikken, dat is bescherming van de pony. Ik hoop dat het meisje er wat van heeft geleert, en ik hoop dat de ouders ingrijpen als dit weer gaat escaleren....

Dat hoop ik ook!

je hebt er in ieder geval wel goed aan gedaan! Knipoog