Orentaal: Naar achteren altijd boos?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

_Martine_

Re: Orentaal: Naar achteren altijd boos?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-06 20:19

Ja nu zie ik het ook, het lijkt net of ik 'm in zijn bek trek. (ik ga geen excuus bedenken, want het is waarschijnlijk ook zo Nagelbijten / Gniffelen )Hmm, het is gewoon geen goed voorbeeld Knipoog Maar ik snap je Ja

Ik moet gewoon een keer foto's laten maken als ik serieus aan het werk ben en dan kijken naar zijn oren. Maar die staan dan nog steeds niet naar voren Clown

fryskhynders

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 22:40

ik denk niet dat het erg is als er een oortje op jou gericht is, als ik praat tegen mijn paard draaien de oren ook, maar als ik stil ben zijn ze wel naar voren, maar heel erg naar voren gepitst zegmaar dan letten ze niet meer op de ruiter maar op iets intresanters wat ergens anders gebeurd, dit is natuurlijk ook niet goed. maar oren naar voren geeft toch wel een fijn beeld.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 22:44

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 07:01

Jusitem, op de plaatjes van Cassidy kan je het goed zien. Ja

_Martine_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-06 14:13

Ja dat weet ik! Ik snap ook wanneer een paard boos is of niet, maar het zijn andere mensen die dan dus heel zwartwit kijken en zeggen: goh, wat kijkt hij kwaad zeg! Terwijl het, voor mij, duidelijk niet zo is.
En dat jij en je paard daarop beoordeelt worden, daar word ík nou woest van!

Het lijkt wel een must dat oren van je paard naar voren moeten staan, omdat het anders aan jou ligt.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 14:51

Dat zegt meer over degenen die over je oordelen, denk je niet? Als een kijker het verschil niet kan zien tussen een ontspannen paard, een paard wat de aandacht op jouw gericht heeft of een echt zuur kijkend paard, waarom zou je je daar druk over maken? Als JIJ weet dat het bij het rijden echt geen verzet is, dan is het toch goed?

_Martine_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-06 15:36

jaa! dat weet ik wel! Maar toch, als je rijdt en je hoort mensen dat soort dingen zeggen... ik zou me daar niet fijn bij voelen!

(btw: ik heb er zelf geen tot weinig last van hoor, er komt nooit iemand bij mijn bak en ik rijd (nog) geen wedstrijden. Maar ik heb dit topic geopent omdat ik laatst wel bij een wedstrijd was en hoorde ik andere mensen dit dus zeggen, inclusief degene met wie ik was: "wat kijkt díé sacherijnig zeg! Dat meisje zit ook helemaal niet stil!" enz enz.

En dat is gewoon oneerlijk tegenover de ruiters

Ikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 10:00

Claire heeft binnen ook (bijna) altijd dr oren naar achter. Maar dr ogen staan dan gewoon vriendelijk en rustig.

Weet ook niet hoe dat komt. Als we rijden is het veel minder.

Orchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 13:44

Helemaal met de TS eens, word er ook niet goed van.
Sta je met iemand bij Orchid te praten, hoort ze een geluidje achter zich, en doet haar oren dus wat naar achter, is het meteen 'Nou jeetje ik aaide haar en ze gooit de oren in de nek!!!' Slapen
Oren naar voren is net zoiets, als een paard voor zich iets heel boeiends ziet (een bakkabouter ofzo), doet ie zn oren ook naar voren, als daar dan een foto van word gemaakt tijdens het rijden zeggen bergen mensen dat hij het rijden zo superleuk vind.. Koe

RebeccaSimba

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 16:43

Vaak zie je dat als paarden in de wei staan en als ze met elkaar aan het spelen zijn dat ze dan ook hun oren plat naar achter doen. Dat komt omdat het paard zijn oren dan met het spelen wilt beschermen voor zijn veiligheid. Dus dan is hij niet boos. wel als hij met zijn staart zwiept enzo, maar dat kan je dan ook aan zijn ogen opmerken en zijn lichaamstaal.

garfieldjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 21:26

merrie waar ik op rijd, heeft met rijden dr oren ook voornamelijk 'na achteren'. Lachen
Als ze echt kwaad word,kijkt ze wel heel anders.
foto's in profiel. Lachen

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 14:42

Bij die van mij staan d'r oren voornamelijk in de "happy-mode" vastgeroest Clown Ze heeft bijna alleen maar haar oortjes naar voren... En wanneer ze boos kijkt (bijvoorbeeld als een paard te dicht in de buurt komt naar haar idee, of wanneer ze iets echt niet wil) zie je het aan haar hele uitdrukking. Ze laat meteen haar tanden en het wit van d'r ogen zien Haha! Ze is erg expressief Clown
Ze doet ook weleens d'r oren naar achter wanneer ze ergens veel kracht voor moet zetten bijvoorbeeld wanneer ze wat moet verzamelen in de galop of wanneer ze gekke bokkesprongen maakt los in de bak. Maar dan zie je aan de uitdrukking van de rest van haar lichaam en gezicht dat ze niet kwaad is.

Voorbeeldje, 2e foto moet ze veel kracht zetten... dus de oren gaan naar achter (en is ze natuurlijk super-gestroomlijnd... heb je wel nodig als je op je 28e nog bokkesprongen wil maken Clown )
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
En natuurlijk daarna meteen weer de oren in "happy-mode" Haha!

In mijn profiel kan je ook zien dat ze bij de nieuwste rijfoto's in de galop ook haar oren naar achter heeft, maar niet boos kijkt... verder heeft ze eigenlijk altijd d'r oren naar voren, maar ze is ook erg snel afgeleidt Haha! Heel af en toe krijg ik de volle aandacht en willen ze wat naar mij toe draaien Ach gut Tong uitsteken