Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

avanoort schreef:En kon het daarna zonder?

Armaris schreef:Nogal gemakkelijk dat je grijpt naar dé join up en niet andere methoden probeert.
Ik heb eens op jouw advies GOED GELEZEN,nergens zie ik staan dat je paard een hengst is.En bovendien,het lijkt me niet als of het paard in levensgevaarlijke(zoals jij het beschrijft)situaties terechtkomt maar dat je er gewoon geen zin hebt om alternatieven te proberen maar die voor het paard wel fijner zijn
tinkersjakie schreef:Armaris schreef:Nogal gemakkelijk dat je grijpt naar dé join up en niet andere methoden probeert.
Ik heb eens op jouw advies GOED GELEZEN,nergens zie ik staan dat je paard een hengst is.En bovendien,het lijkt me niet als of het paard in levensgevaarlijke(zoals jij het beschrijft)situaties terechtkomt maar dat je er gewoon geen zin hebt om alternatieven te proberen maar die voor het paard wel fijner zijn
Nou sorry hoor dit slaat echt nergens op.........
Wat maakt het uit of het een hengst, ruin of merrie is, allemaal kunnen ze omhoog komen of moeilijk doen bij een hoefsmid.
En wat is nou fijner of je een join up met je paard doet en hij ziet je als leider en iemand die hij kan vertrouwen of touwen om de benen knopen of zeer vast zetten aan iets stevigs.
Als ik haar verhaal zo lees lees ik af dat ze een bang paard heeft en hoe ze het heeft opgelost dat het goed heeft uigepakt, dat is toch super!!!
Er is denk een heel groot verschil met vertrouwen gekomen van het paard af naar haar toe, en dat wil iedereen graag lijkt me.
Als een shire even omhoog komt en begint te meppen met de voorbenen zie ik wel als iets gevaarlijks want je moet er maar net een mep van krijgen.
Wat voor methodes had jij dan graag gezien?
avanoort schreef:@armaris: Het paard is een ruin.
sorry maar ik vindt dit geen aardige reactie van je.
Ik ben blij dat ik mijn doel bereikt hebt, namelijk het laten bekappen van allevier zijn benen, en ik ben er trots op om te kunnen zeggen dat ik dat zonder verdoving, touwen en andere hulpmiddelen heb kunnen doen.
Uit jouw opmerking vat ik op dat jij vindt dat het gebruik van een join up grijpen is naar de makkelijkste weg.
Andere methoden zouden namelijk veel prettiger zijn voor het paard, en welke methode is dat dan? Die van sederen of van de touwen. Iedere methode heeft zijn voor en zijn nadelen.
En ik vindt dat jij weleens met wat meer respect voor de situatie mag reageren!
@tinkersjakie: dank je voor je aardige reactie! Jij hebt tenminste een idee van welke kracht er uit een shire kan komen.
En die "kracht" vindt Armaris dus niet levensgevaarlijk.
Ook al is het mijn eigen paard, ik ga niet onnodig risico's nemen, ik ga er verantwoordelijk mee om en probeer tegelijkertijd een fijne oplossing voor het paard te vinden, ook al lukt dat niet altijd, ik vindt dat ik het nu prima heb opgelost, onze band is nu echt zoveel beter.

Snovje schreef:Iedereen is bezig met het optillen van een been , maar is er misschien een reden dat ze het moeilijk vindt om op drie benen te staan is daar misschien een reden voor...!!!!!!!
Bij mijn paard heb ik een dik half jaar tot jaar ieder dag effe haar been /hoef opgetild en weer neer gezet. Ze vindt het nu niet meer zo moeilijk maar met een been blijft ze het moeilijk vinden. Ik hou dan ook nooit een vaste lijn aan zeg maar van eerst links voor dan links achter enz. Ik doe het iedere keer anders.... vaak als ik haar moelijkste been als laatste pakt tilt ze het vanzelf al op......
Het enig wat ik zou doen is doe rustig aan en heb geduld...het is een jong paard tenslotte...
Geef ook haar ruimte en zet haar niet op slot.....wanneer ze weg gaat laat dan haar achter hand draaien zodat ze weer bij jouw staat of als dat niet lukt geef een goede ruk an het halster zodat ze weer bij je komt....
Tot slot ga nooit te lang door dat werkt avenrechts......je kan dan beterder de dag erna weer verder gaan.....Bij mij werkte het echt!!!! en nu nog steeds en das toch te bedoeling. Niet dat het nu alleen werkt maar altijd.....
Suc-6 ben benieuwd hoe het gaat ...hou je ons op de hoogte?