passen we dan toch niet bij elkaar.

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

stoer

Re: passen we dan toch niet bij elkaar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 10:57

ik begrijp dat je ook maar 2 keer per week gaat? en je verzorgster 5 keer?
Misschien dat je die rollen ook eens kan omdraaien, hoe meer je met je paard doet, hoe meer hij je zal accepteren.
Ga eens wat opzoeken over grondwerk, ga andere dingen doen om de band met je paardje te verbeteren..
Zoek er goede begeleiding bij, dat kan ook een hoop schelen

jodoka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 12:56

Stoer,ze gaat er ook vaak heen als der verzorgster aanwezig is.Maar soms heeft ze het iets te druk met school

Danah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 15:50

Koele keuze Haha!
Als je weer met nieuwe moed gaat beginnen lukt het vast Lachen
Vooral genieten van de dingen die wél goed gaan.
Ik hoop voor je dat het steeds beter gaat Lachen,
Laat nog maar wat weten, ik ben erg benieuwd omdat ik in soortegelijke situatie heb gezeten..
Succes ermee! Lachen

stoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 07:50

oke, dat scheelt al Lachen

toch zou ik wat meer info gaan zoeken over grondwerk, dit heeft heel veel te maken met de verstandhouding tussen paard en ruiter.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-06 10:49

stoer ik heb heel veel grond werk gezocht en daar zijn we ook lekker mee bezig... ik doe met des ook meer grond werk als dat ik er op zit. dus ben benieuwd of ik het nu ga redden. ik hoop het zo.

gisteravond met longeren was ze ook erg braaf Haha!

Prissey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 14:14

Haayhaay,

Gister was ik samen met moyra bij haar paardje, en met longeren ging het echt goed ze was braaf. Moyra is op de goede momenten streng genoeg voor haar, omdat ze zo braaf was mocht ze even paar minuten vrij springen. Nou geweldig vond ze dat, ik weet zeker dat het haar zal lukken!!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 14:46

Fijn dat je Des nog een kans geeft. Omgaan met paarden is niet alleen rijden, en grondwerk kan je helpen het vertrouwen in je paard op te bouwen en je paard vertrouwen in jouw te laten krijgen.

Als je met een paard wedstrijden wilt gaan rijden, is dat een leerproces. Voor jou en voor je paard. Ga niet teveel inzetten op een wedstrijd, ga daar nu geen 2 jaar naartoewerken en alles van de jaren ervoor ophangen aan die ene wedstrijd. Hoe vaker jij het paard naar een andere locatie meeneemt, hoe meer zij er aan gewend raakt, en hoe gewoner het ook voor jou wordt. En als je een wedstrijd verpest, so what?

Het enige probleem wat jij hebt is dat je iedere niet zo goede ervaring ook meeneemt naar de volgende keer. Iedere keer dat jij op een wedstrijd verschijnt, moet voor zowel jou, als ook voor je paard een positieve ervaring zijn. Neem je paard eens mee naar een wedstrijdterrein, en ga daar het grondwerk doen...andere omgeving, maar ze moet wel op jouw letten....

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-06 17:56

mensen met pijn in me hart heb ik besloten om haar toch weg te doen... ik durfde er echt niet meer op vandaag waren er mensen die kwamen kijken ik durfde er echt niet op... ik heb nu dus wel de handdoek in de ring gegooit.

Josjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 18:44

Ik zou het zekerweten niet opgeven!!
Jij hebt voor dit paard gekozen, en dat betekent dat er toch een klik was!!
Misschien is NH wat voor jou?! Hiermee leer je je paard erg goed kennen, jullie worden dan samen tot niks gedwongen en kunt alles op zn tijd doen.

jodoka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 19:53

Josjee,lees eerst het topic door.Daar staat in dat ze angstig is met rijden op der paard.En niet al die emoties er weer in wilt steken.Dan is dit de beste keuze..

Tessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 10:53

Ik vind het knap dat je toch die keuze gemaakt hebt.
Ik ken jullie natuurlijk niet, maar (gebaseerd op dat wat je gepost hebt) denk ik dat het inderdaad beter is voor zowel jou als haar.
Sterkte!

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-06 11:03

ik moet toegeven dat de vertrek van des haar verzorgster de knoop heeft doen door hakken.

pebbels

het is een moeilijk besluit geweest maar het is het beste zo. ikn heb er nu 2 weken dag en nacht overnagedacht. en heb voor en tegens op rijtje gezet en toch de knoop door gehakt. gister was er een geintresseerde ha dik erg moeilijk ik heb me paard onder de kont van stal genootje mee gegeven naar buiten ikheb me geheel van de koop afgetrokken toch doet het zeer. deze mensen wilde plots geen merrie meer... des gaat terug naar haar vorige eigenaar.

Yvanka_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 12:05

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-06 14:58

onwijs bedankt... blijf hem mooi vinden

mijnfjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 18:43

Jammer dat je de handoek in de ring gooit, je zegt zelf dat jullie soms onwijs goed met elkaar op konden schieten. Dus die KLIK is er.
Maar die klik is er ook met Angela en Des, hun uit elkaar halen heeft niet veel nut, misschien
gaat Des d'r missen en wordt hij onrustig.
Probeer alles weer langzaam op te bouwen, denk niet aan een wedstrijd, houdt het recreatief.
Ga lekker ontspannen naar buiten, en bouw weer langzaam jullie band op (je kan ook eens naar een clinic van Monty Roberts (of iemand anders) kijken,probeer zelf een JOIN-UP.
Succes Ach gut

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-06 19:58

aan angela en des hoef ik niet meer te denken angela gaat een ander paard verzorgen Knipoog dus die 2 gingen zo ie zo uit elkaar.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 23:04

xxyvjuhxx schreef:
Je weet hoe ik er over denk, als Pebbels er is, kom ik gauw keer kijken.
Vind het jammer dat ik geen tijd meer had om nog keer langs te komen.
Heb nog iets voor je Knipoog

http://www.zippyvideos.com/665944928588 ... teny_0001/

Erg leuk filmpje, mooi paardje ook. Maar als je echt met de bibbers naar je paard toegaat, zijn jullie gewoon niet voor elkaar bestemd. Veel plezier met je nieuwe paard.