Iedere dag springen???!!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

MarEst

Re: Iedere dag springen???!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 11:46

mij lijkt het ook niet goed, en ook niet leuk, ik denk dat zo`n pony dan uiteindelijk ook niet zo goed zijn best meer doet en het echt niet meer leuk vind.. Knipoog

daandriaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 22:00

Ik spring veel dat geef ik toe. Maar ik spring niet elke dag !! Het paard moet rust hebben. Het zijn nog vrij jonge paarden.

Sifra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 19:32

Dit is idd erg slecht zeker voor zon jong paard. Sommige mensen zijn op een 4-jarig paard nog maar net begonnen met inrijden!!! Als die mensen zo doorgaan zal het paard over een jaar of 2/3 afgekeurd worden voor de sport! Tja... Van sommige mensen begrijp je niks..

paramejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 09:51

Frusty volgens mij is afwisseling het beste voor het paard.

x_kellyann_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 16:03

OMG.!die mensen kan ik wel van hun paard af schieten. dat is toch niet normaal!

donnala

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 12:14

Zéééééér slecht voor het paard, je maakt je paard gwn kapot, 2 keer per week maximum!Het paard verliest ook zijn interesse en het leuke gaat er inderdaad af.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 13:56

vooral zo'n jong paard. ik vind dat echt niet kunnen! zo'n pony gaat op een goed moment ook in protest Sigaar

cijsalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 08:57

Das niet leuk hoor, ik denk dat op een gegeven moment een paard allemaal kleine foutjes gaat maken... Scheve mond

pRik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 11:14

Jamayka schreef:
Ik heb bij een springruiter op stal gestaan en hij sprong niet iedere dag met de paarden. Dit waren ook jongere dieren. Volgens mij pakte zij ze 3-4 keer in de week. Maar dressuur reed hij er niet mee.

Dan was die springruiter niet helemaal lekker, want hoe kan je nou gaan springen zonder dat je de dressuur beheerst? Je paard moet toch luisteren neem ik aan? Vork

Cavallo83

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 14:03

Mij lijkt het onverantwoord om iedere dag te springen, daar wordt het paard niet beter op na verloop van tijd!! xxxx

Blue9

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 14:06

Niet normaal! Helemaal niet met zo'n jong paardje! Als je springruiter is het vaak nog belangrijker om veel dressuur te doen! Vele doen dit dan ook meer dan springen! Zo ongeveer 1 keer springen op drie of twee keer dressuuur!

Noemy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 02:15

Dat vind ik maar niks, een paard moet er plezier in blijven houden en een goede dressuur basis hebben..

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 07:16

Ik rijd ook een 4 jarige en spring 1 of 2 keer per week na het rijden een keer of 2 over een hindernisje van een centimeter of 40 ongeveer (hij is ruim 1.70), maar alleen als hij goed zijn best heeft gedaan (als een soort beloning). En soms als ik een buitenrit maak spring ik wat boomstammetjes en een klein op of afsprongetje. Ik denk dat als je veel vaker gaat springen de lol er ook wel snel af is voor zo'n jong beest. Ik vind paarden van 4 trouwens ook nog erg jong voor een echte springles.

D_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 09:46

een oxer van 1.25!? ik rijd ook een 4-jarige pony,, waar ik dus ook al wedstrijden mee spring in de B is dus 80 cm. en het hoogste wat ik ooit met die pony heb gesprongen is denk ik 95 cm maar dat was ook maar 1 keer (en op wedstrijden als ik in de barage zit) maar normaal spring ik met haar 1x in de week en het hoogst is dan ongeveer 80 cm.. die mensen zijn echt niet helemaal lekker

nadieh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 11:06

Je hebt ook dressuur nodig hoor! Je moet je paard toch ook een beetje lenig houden?

enidan23

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 09:25

idd..elke springruiter dressuurt met zn paard..het schept ook een hele goede band tussen beide..
ik denk dat die pony het binnenkort wel zat is of het simpelweg begeeft...merken ze dus vanzelf dat elke dag springen echt niet kan..jammer dat het alleen op zo n manier moet.

Sky_Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 09:36

ik spring meestal 2x in de week,, soms 3x maar ik spring nooit vaker dan 1x ook hoog.

Roisinekee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 20:23

Niet zo goed voor een Jong paard

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 22:29

Lijkt mij niet goed voor de pezen+gewrichten e.d. Ik spring mijn pony 1 x per week, en 2 en misschien zelfs 3x zou ik ook nog wel kunnen, maar 3 is dan echt mijn MAXIMALE. Iedere dag lijkt me ook niet leuk voor het paard, dan gaat de lol er ook een beetje af lijkt mij. En zonder een dressuurbasis kom je er niet lijkt mij? Of kunnen ze er al wel goed dressuur mee? Nouja dan alsnog..

fotogril

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 10:30

margot123 schreef:
elke dag springen is echt niet goed.
het is slecht voor de gewrichten en pezen.

Ja Tis wel waar, en het is nog eens zwaar voor een paard ook als die geen rust krijg.
Hopen dat het niet zo vaak meer per week komt.

Aureej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 15:08

Iedere dag springen??!!! Daarvoor moet je goed getikt zijn..=( Ik spring 1 keer om de twee weken en mijn pony blijft het dus graag doen Haha! de meeste paarden springen graag,, maar elke dag,, ik zou gewoon ontploffen..Als ik op westrijd ben geweest dan spring ik een 3tal weken niet..Misschien moet je toch maar eens met die mensen praten? Als die nog maar 4 jaar is en hij zou nu al niet meer graag springen en er zou nu al iets aan zijn gewrichten zijn, zou wel spijtig zijn..=( Miusschien kan hij anders wel een topspringertje worden! Haha!

sinneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 21:01

Elke dag springen met een jong paardje Verdrietig
Ik geef toe dat ik ook veel spring, er zijn weken dat ik elke dag spring, maar meestal 1-3x per week.
Als ik elke dag spring, maak ik het ook niet te zwaar. Goed inrijden, galopwissels oefenen, een paar sprongetjes en als ze het goed doen: uitstappen en de stal op. Soms spring ik 2hindernissen, soms een parcours, maar je moet altijd voor afwisseling zorgen. (we hebben ook boomstammen en een put om in te springen enzo). Het belangrijkste is dat je paard plezier aan het springen beleeft. Knipoog

shavanah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 21:32

Ook vindt ik 4 jaar nog erg jong om mee te springen hoor ,ik zou toch pas met 5 jaar gaan beginnen....

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 21:37

onze paarden springen 2 keer per week(concours meegerekend)
(en soms een keer wat gymnastisch springen)
en de rest dressuur en 1 keer bos....
totaal niet nodig dat vele springen

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 22:22

Elke dag springen lijkt me inderdaad niet echt goed voor de pezen en gewrichten van een paard Nors opkijken
Zeker niet als het om jonge paarden gaat!
Bovendien lijkt het me ook wel erg saai voor het beestje, een beetje afwisseling kan echt geen kwaad.
Ik denk dat zo'n paardje op een gegeven moment helemaal geen plezier meer in het springen zal hebben.... Ach gut