Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Zandruiter schreef:Jij niet alleen geloof ik.Tja ik zou me trouwens ook schamen als ik met een stuk bont om mijn hoofd de straat op zou worden gestuurd

Tr3z3l_l0v3r schreef:En dat een paard geen kerstboom enz is... Waarom heeft iedereen dan 10 verschillende dekjes, bandages, peesjes, 3 hoofdstellen enz enz.. ?![]()
randie schreef:inderdaad, af laten dat halster als het niet nodig is. Ik bedoel je gaat je paardje toch niet "pesten"omdat het mooi is!
JoyCiej007 schreef:Jammer dat je paardje niet zo goed reageert op een mooi bonthalster... Mijn persoonlijke mening is dat van die bontjes om het halster e.d alleen maar onnodig zijn, maargoed, dat moet ieders natuurlijk zelf uitmaken. Als je paardje het zo ontzettend eng vind, en het halster was echt duur, waarom verkoop je het dan niet gewoon weer via marktplaats, bokt, of doe het retour naar de ruiterzaak waar je hem vandaan hebt? makkelijkste oplossing, lijkt mij zo
Sjonniej schreef:Tr3z3l_l0v3r schreef:En dat een paard geen kerstboom enz is... Waarom heeft iedereen dan 10 verschillende dekjes, bandages, peesjes, 3 hoofdstellen enz enz.. ?![]()
gelieve niet generaliseren. mijn arme pony moet het doen met 1 dekje, geen beenbescherming, 1 hoofdstel en 1 kunststof zadel. en het goedkoopste halster wat ik kon vinden.
en geloof me, er zijn meer mensen die hun pony zo mishandelen als ik dat doe.
Joh, om eerlijk te zijn heb ik ook zo'n ontiegelijke hekel aan die 'setjes-mensen': je paard in een setje, oké, maar dan een zwarte hengst met een knalroze dekje, roze beschermers/bandages, en daar bovenop miss barbie met een roze rijbroek, roze vestje, en roze shirtje eronder
he bah.
tinaaz schreef:JoyCiej007 schreef:Jammer dat je paardje niet zo goed reageert op een mooi bonthalster... Mijn persoonlijke mening is dat van die bontjes om het halster e.d alleen maar onnodig zijn, maargoed, dat moet ieders natuurlijk zelf uitmaken. Als je paardje het zo ontzettend eng vind, en het halster was echt duur, waarom verkoop je het dan niet gewoon weer via marktplaats, bokt, of doe het retour naar de ruiterzaak waar je hem vandaan hebt? makkelijkste oplossing, lijkt mij zo
zulke bontjes zijn onnodig?? hmmm,, heb je het hoofd van mijn paard wel eens bekeken nu ze een gewoon leren halster heeft.. hardstikke kaal!
er zijn inderdaad paarden met een gevoelige huid... die van mij ook, ik gebruik neusbontjes als onderlegger voor het schofttuig, anders gaat haar schoft irriteren. Maar afgezien van die paar paarden die een kaal hoofd van een normaal/leren halster krijgen, zijn er zat mensen die het gewoon voor die mooi doen... En daarin ben ik het wel met sommigen eens; soms behandelen we onze paarden gewoon als kerstboom of mode items.

tinaaz schreef:JoyCiej007 schreef:Jammer dat je paardje niet zo goed reageert op een mooi bonthalster... Mijn persoonlijke mening is dat van die bontjes om het halster e.d alleen maar onnodig zijn, maargoed, dat moet ieders natuurlijk zelf uitmaken. Als je paardje het zo ontzettend eng vind, en het halster was echt duur, waarom verkoop je het dan niet gewoon weer via marktplaats, bokt, of doe het retour naar de ruiterzaak waar je hem vandaan hebt? makkelijkste oplossing, lijkt mij zo
zulke bontjes zijn onnodig?? hmmm,, heb je het hoofd van mijn paard wel eens bekeken nu ze een gewoon leren halster heeft.. hardstikke kaal!
JoyCiej007 schreef:
Oké...... dat snap ik.....er zijn inderdaad paarden met een gevoelige huid... die van mij ook, ik gebruik neusbontjes als onderlegger voor het schofttuig, anders gaat haar schoft irriteren. Maar afgezien van die paar paarden die een kaal hoofd van een normaal/leren halster krijgen, zijn er zat mensen die het gewoon voor die mooi doen... En daarin ben ik het wel met sommigen eens; soms behandelen we onze paarden gewoon als kerstboom of mode items.
Een paard is een levend wezen; géén mode item...
denken jullie dat hij een halster van nepbont ook eng zal vinden??
Het ruikt wel anders.. meer chemisch. Geen idee
JoyCiej007 schreef:Jammer dat je paardje niet zo goed reageert op een mooi bonthalster... Mijn persoonlijke mening is dat van die bontjes om het halster e.d alleen maar onnodig zijn, maargoed, dat moet ieders natuurlijk zelf uitmaken. Als je paardje het zo ontzettend eng vind, en het halster was echt duur, waarom verkoop je het dan niet gewoon weer via marktplaats, bokt, of doe het retour naar de ruiterzaak waar je hem vandaan hebt? makkelijkste oplossing, lijkt mij zo