Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Elena schreef:Nou het is toch normaal dat je als je een paard wilt kopen ook even wilt kijken hoe dit paard beweegt onder het zadel? of ben ik nu gek..
Armaris schreef:Elena schreef:Nou het is toch normaal dat je als je een paard wilt kopen ook even wilt kijken hoe dit paard beweegt onder het zadel? of ben ik nu gek..
Ja maar pas als je weet dat er een deftige rem en stuur op zit!
Dit paard gaat vanuit het niets bibberen,steigeren,etc
Eerst op de grond,dan pas in het zadel maarja,er zijn zat mensen die niet kunnen wachten
Charos schreef:Eh ik neem aan dat als hij zijn appuyementen kent dat hij in Spanje behoorlijk is ingereden, er zit dus een rem en stuur op. Je moet het alleen even zien te vinden.
Uit het niets bibberen en steigeren? Ik heb nergens gelezen dat hij bibbert maar goed, steigeren, weet jij veel of de TS niet 'gewoon' de hulp gaf voor een levade?

Evikes schreef:Om ff alles recht te zetten, tis net of ik hier allemaal heel onverantwoorde dingen doe...
Verkoper zei in het begin, dat die schrik er wel zal uitgaan. Zij is zelf meegeweest naar spanje en heeft dit paard onder het zadel zien lopen, dus wist wel dergelijk dat er een rem en een stuur opstaat, om het zo te noemen.
En als je naar een paard gaat kijken om er mss een te kopen, ga jij dan een ganse maand ofzo gewoon wat langs daar gaan om hem wat te poetsen etc.? Ondertussen ze zeggen dat hij zijn appyementen enal al kent??
De eigenaar heeft er een zadel opgelegd, eerst reed de stalknecht er even op, dan ik erop. En onder het zadel had ik niets van problemen. Dus ik dacht, als het maar een beetje schrik is, zal het wel overgaan. Want dat hadden ze mij ook gezegt, dat het na een maand wel zal overgaan.
Maar nu ik wat vaker kwam en ook wat meer met hem bezig was, heb ik toch ondervaonden dat dit paard niets voor mij is. Ik ben niet ervarren genoeg met andalusiers om hem te kopen. Hij heeft echt een professioneel iemand nodig die weet hoe dit aan te pakken. En ik ben al zo lang op zoek naar een andalusier dat ik nu ook niet direkt de eerste de beste wil nemen.
En ik denk niet dat er veel prijzige andalusiers zoals deze in slechte handen zal vallen.
En nog eens, als je naar een paard gaat kijken om hem te kopen, dan ish te toch normaal dat je er ook eens op rijdt??

.

Armaris schreef:
Wat doe je dan als je een 2jarige gaat kopen?
Ik vind het verstandig dat je hem niet gaat nemen

joellover schreef:sorry hoor maar zoderect is het kreupel als het beroerd zit dan wil i khem miscchien helemaal niet !
dus het slaat helemaal nergens op !!!!!