Aanvallen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Re: Aanvallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 10:37

Paarden hebben een bepaalde rangorde in de kudde. Het dominante paard zal niet accepteren dat een ondergeschikt paard eerder aandacht krijgt dan hijzelf. Bij het drinken is het net zo: de dominante paarden drinken eerst en dan pas de lagere in rangorde.

Het gedrag dat jij dus ziet en foutief als jaloezie bestempeld, is dus dominant gedrag binnen de kudde. Nogmaals, geen menselijke gevoelens in een paard projecteren, paarden kennen geen jalouzie.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 11:09

Nee hoor, paarden kennen geen jalouzie. Daarom kijkt mijn paard zeeeeer misprijzend als ik het in mijn hoofd haal om het paard van een stalgenoot (op vakantie) te longeren. Of nog erger, als ik op andermans paard zou rijden waar zij het ziet. Tja, ze vindt nou eenmaal dat ik haar eigendom ben, daar hebben anderen "vanaf te blijven" Haha! Haha! (en nee, ze is niet een dominant paard, alleen een beetje eigenwijs)

Nienkee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-06 16:02

Waratje schreef:
Nee hoor, paarden kennen geen jalouzie.

Is dat nou sarcastisch of niet? Bloos *Oeps Geld, geld!*

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 21:47

Nienkee schreef:
Waratje schreef:
Nee hoor, paarden kennen geen jalouzie.

Is dat nou sarcastisch of niet? Bloos *Oeps Geld, geld!*

Klein beetje, noem het liever "spottend" Tong uitsteken

natural_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 11:45

Ik ken alleen een paard dat ineens aanviel, het meisje dat ze aanviel deed niet eens een vlieg kwaad maar lag mooi wel 3 dagen in komen en moest aardig wat keren geopereerd worden. het paard staat nu bij ons op stal, ik moet zeggen ik vind haar eng! MAAR er zit een maar aan, ik geloof niet dat ze dit zomaar doen. er is altijd wel een rede voor, dat weet ik zeker. Denk dat je het beste kunt zoeken naar de oorzaak (daarom heb ik ook niet zo op de fysio die behandelen alleen, maar zoeken niet naar de oorzaak) dan pas kun je het echt goed behandelen (dat geld voor alles)

natas_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 11:50

Nienkee schreef:
Hej ik heb even een vraagje,,

Als ik het weiland van 'mijn' pony kom,, en hij heeft geen zin om mee te komen, valt hij mij aan in het weiland,, het is echt gevaarlijk.. ik ben ook al 1x bijna bijna bijna geraakt.. Naar de eigenaren ben ik ook al geweest die zeiden dat ze dat ook wel hadden en niet wisten wat ze er mee moeten doen..

Herkennen jullie dit? of weet je wat je er tegen moet doen?

Kuss

heey mijn pony deed het eerst ook maar staat ie alleen of met meerdere ?
de mijne deed het altijd als er andere paarden bij waren die wilde die dan beschermen ofzo dan kon ik haar egt niet pakken.
maar nu doet ze het bijjna nooit meer alleen als ik een touw bij me heb die hou ik dan agter me rug.
als het nou wel lukt om haar zo te pakken beloon haar dan wel meteen en laat merken dat ze het goed heeft gedaan.
en anders neem je een zweepje mee en dan loop je naar dr toe en dan als ze bokt jaag je dr weg en dan na een tijdje leg je je zweepje neer en dan kijk je als ze rustig is geworden of je dr dan kan pakken .

succes ermee
groetjess

natural_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 12:09

Denk dat natas_joy gelijk heeft! Lachen
Succes ermee!

Mendieny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 11:03

ik heb dat nooit meegemaakt, dus ik weet niet misschien een keer en goede tik verkopen

Solvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 21:42

Helpt een zweep niet ? dat hij jouw zowieso niet kan schoppen ?
Ik weet eigenlijk niet wat je daarmee aan moet?
Misschien even surfen op internet.

Jennefer_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 23:02

ik heb er zelf ook last van
al is mijn eigen paard niet het ergste er komen gewoon meerdeere paarden op me af
om aan te vallen en idd ik probeer me dan groot te maken en met me touw te zwaaien
maar soms help het niet echt..:S

Sammy60

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 08:57

voer geven/snoep maakt het probleem vaak groter. Heb zelf twee hengstjes en ze kunnen behoorlijk chagrijnig zijn met voeren. Ik stel duidelijke regels en ze krijgen voer (worteltje) als ik een bepaalde emmer bij mij heb op een aangegeven plaats. Anders niet. Dat is heel duidelijk voor hen. Ik zal hen nooit voeren met de hand. Ik heb te veel problemen/agressieviteit bij paarden gezien hierdoor (zeker bij hengsten)
Gewoon inderdaad duidelijk maken dat je niet bang bent en zweep of stok mee de wei in nemen. Niet om te slaan, maar om aan te geven welke ruimte je voor jezelf opeist en om jezelf wat zekerder te voelen (omdat je weet dat je in noodgevallen kunt ingrijpen, en dat is dan normaal gesproken niet nodig) Mijn hengstjes probeerden het in het begin ook wel. Ik ben nooit aan de kant gegaan, maar wel tegen hun in gelopen. Werkt prima. Ze zijn nu superbraaf in de wei en komen altijd naar mij toe. Zij lopen wel altijd op de wei (ze hebben een schuilstal)

Sammy60

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 08:59

ps het is overigens gewoon dominant gedrag, mi