knetter gek

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LADPR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 13:30

Eeerste ingeving zou zijn dat het zadel dus niet goed is.

Billy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 13:33

Lijkt me gewoon een jong dier wat aan het zadel moet wennen, en de een heeft daar wat meer moeite mee als de ander. Ik zou het dier laten beleren, met zo'n vraag twijfel ik er een beetje aan of jullie genoeg ervaring hebben om het dier goed in te rijden.

ikke20

Re: knetter gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 22:40

weet niet of ze altijd zo wordt gelongeerd als op het filmpje. de rodjes zinnveel te klein. de lijn wordt korter gepakt als ze 2 pasjes naar binnen komt dan denk ze van he ik mag komen en moet ze toch weer lopen. op de andere hand heeft je moeder de spullen verkeerd om en ze houd de zweep bij de buik van het paard. een zweep moet je erachter houden een zweep dient als een oort merrie van de kudde die dringt iedereen aan om door t lopen zo zien paarden een zweep ook. verder denk k ook dat ze gewoon aan moet wennen dat zadel op de rug te hebben. mijn paard was in stap ook heel rustig maar in draf werd ie helemaal gek. toen heb ik em naar me toe gehaald ff teen em gepraat en hij liep zo braaf al het maar zijn kon door ook in draf.

FlynnlOver

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 18:38

Citaat:
ja zou kunnen maar dan zou ze toch ook pijn moete hebben met de longeersingel+shabrak je en daar kan ze gewoon mee stappen,draven en galoperen

Past het zadel niet ofzo?
Er kunnen ook drukkingen enz. ontstaan dat ze daar last van heeft!!

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 21:58

Het longeren zoals het op het filmpje gaat mag eerst wel eens behoorlijk veranderd worden.
Dat het paard naar binnen komt af en toe is een heel natuurlijke reactie. Je moeder staat namelijk geregeld voor het oog van het paard, en daardoor valt ze naar binnen toe. Je moeder moet beter leren staan, voeten op 1 plek houden, zweep schuin omhoog richting achterhand,ze moet in een pizzapuntvorm staan en dat doet ze nu niet. Een drijvende zwaai vanuit de pols richting achterhand geven als ze een tempo verhogen moet, niet continu op buik wijzen en omzwaaien. Longeerlijn netjes opgerold in 1 hand, zweep in andere hand. Paard meer ruimte geven en met zweep richting schouder wijzen als paard naar binnen valt ( wanneer je moeder goed staat, als ze voor het oog staat heeft het geen zin het paard naar buiten te wijzen!)

Als dat nou eerst eens verbeterd wordt,dan kan je veelbeter longeren en ook beter reageren op de gekke buien van je paard in draf. Waarschijnlijk moet ze aan het zadel wennen en ff dr ei kwijt maar met deze lichaamstaal en longeertechniek weet het paard absoluut niet waar ze aan toe is. Een slechte leider in combinatie met een gek ding op je rug zou mij ook de kriebels geven

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 14:58

waarom probeer je er geen shabrak onder je zadel te leggen..

en idd het longeren kan echt verbeteren, ga met de tips van sanex mee..
als ik zo het filmpje zie, lijkt het of het paard gewoon maar wat doet, en zelf een beetje zijn eigen baas is dat komt omdat hij het niet snapt, wat je moeder nu precies van hem wil.

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 14:59

hoeveel weegt je zadel?
probeer anders aan de hand te draven op een recht stuk, met zachtere bodem..