hoe hard gaat een paard in rengalop?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mayjan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 20:49

volgensmij kunnen ze tot 60 k/u
het gaat idd hard

Woogy

Re: hoe hard gaat een paard in rengalop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 20:51

renpaarden kunnen zo rond de 65 km/u halen, sommigen zelfs hoger

mayjan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 20:53

Ze gaan vééét Snel! Dan kunnen we zO'n pilotenbril van het vliegtuig op onze neus gaan zetten! - van de Snelheid -

Maris89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 18:44

Vorige keer op het strand leek het ook wel of Sjors (Draver) en ik wel 70 KM per uur gingen. Jeetje wat ging dat snel, alles flitste voorbij! Heerlijk ! (wel gewoon rengalop, draf gaat ook heel snel bij hem)

JaSpJo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 10:25

Juultj schreef:
Het aller snelste paard ooit liep 72 km per uur.
Dus ik denk dat de schattig van Silviabol wel zo ongeveer klopt. Ligt er natuurlijk ook aan wat voor ras natuurlijk.

jeetje wat snel hihi
en het zal idd wel aan het ras liggen en de grote lengte en weet ik veel wat nog meer

_Marinke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 19:26

Wauw! Wat een snelheden worden hier genoemd.. je zou maar op een paard zitten..

Dus een arabier -> ren paardje -> goed getraind en in top-conditie -> op zijn aller snelste tempo dan ga ja haard! (denk wel zo'n 70 km/uur dan!) je zou er maar opzitten

En er zijng enoeg paardjes die 95 km/uur gaan als ze in de trailer staan en over de snelweg gaan hihi

shetlandlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 19:30

Ik weet dat mijn paard (ongetraind) zo'n 65 km per uur kan in galop (het is een draver )
maar dan is ie nog niet op volledige tposnelheid, maar ik denk niet dat dat veel harder gaat, hooguit 5 km p.u. erbij.

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 20:01

shetlandlove schreef:
Ik weet dat mijn paard (ongetraind) zo'n 65 km per uur kan in galop (het is een draver )
maar dan is ie nog niet op volledige tposnelheid, maar ik denk niet dat dat veel harder gaat, hooguit 5 km p.u. erbij.

Idd, dat heb ik met Sjors ook. Gewoon buiten was die al een racer, maar op het strand..

Midget

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 20:10

ik de film Dreamer gaat ie 40 maar in het echt denk ik harder

Ineke2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 20:39

Djaikha schreef:
Ik heb er even een encyclopedie op nageslagen en daarin staat dat een gemiddeld galopperend paard een snelheid van 20km/u kan bereiken. Volgens mij gaat rengalop echt niet meer dan twee keer sneller dan een arbeidsgalop...

Dat kan nooit, die van mij draaft op een heel rustig draftempo al 12km/u

Ik schat inderdaad met een flinke galop op 50 km/u

Pivanti

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 20:44

vandaag weer lekker een rengalopje gedaan! Denk dat we wel minimaal 50 km/uur gingen.... en ze kan zelfs harder dan 70 km/uur! Is een arabiertje, met een zeer goede conditie.

mara_lover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 20:47

Alsik op buitenrit ga, fietst mijn vriend er altijd naast. Een stevige galop gaat bij ons al 43 km per uur. En ik heb een kleine pony.
Een renpaard kan dus nog wel veel harder!

madam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 20:50

Anne_GTI schreef:
De mijne gaat soms 95. Alleen staat ie dan wel stil in de trailer op de snelweg en rijd ik net zo hard als de vrachtwagens.

Denk dat ie op eigen benen de 60 wel even kan halen op z'n top. Het is wel een paard met een hoog XX percentage. Krijg er iig tranen van in de ogen, zo snel gaat het wel.

Foei! 95 met de trailer is te hard!! :D:D

Pivanti

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 20:51

HAHAHA

lotttttttt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 20:54

door dit topic krijg ik zin om met mn ( bijna ) arab over t strand te crossen op dr hardst volgens mij kan ze echt heel erg hard

Blueberry

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 20:58

Ik kijk wel eens die races (galop) op tv en bereken dat dan over de afstand. Dan kom ik altijd rond de 56,2 km p.u. uit.
Dravers kunnen harder maar dat heb ik nooit berekend.

vencedor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 20:59

Veeeels te hard als je erop zit zonder controle . maar ik heb hier een boek liggen volgens mij staat het erin.

*zoekt het even op*

Een zebra haalt een snelheid van 65 km/u.
Gemiddeld rent een paard 55 km per uur.
Het record staat op naam van een Lippizaner hengst die 62 km per uur haalde.

Pivanti

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 13:06

@randie, haha ja zonder controle wel maar als je bewust een rengalop doet, is het wel gaaf hoor!! Voordat ik hier op stage kwam had ik nog nooit rengalop gedaan, en toen zeiden ze dat ik dat echt een keer moest doen! Dus ik dacht: ohhhhh help het leek me echt eng. Maar nu heb ik het al meerdere keren gedaan en het is echt wel gaaf hoor!

ikke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 13:30

randie schreef:
Veeeels te hard als je erop zit zonder controle . maar ik heb hier een boek liggen volgens mij staat het erin.

*zoekt het even op*

Een zebra haalt een snelheid van 65 km/u.
Gemiddeld rent een paard 55 km per uur.
Het record staat op naam van een Lippizaner hengst die 62 km per uur haalde.

Hoe oud is dat boek?? Als een matig getrainde draver al 60km/h draaft, dan zal het niet zo moeilijk zijn om dat paard een beetje op te trainen en dat record aan diggelen te rijden.............

Everest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 13:33

hmmm ik ben een keertje in een rengallop gegaan met mijn koudbloedje... Spap reed er langs met de brommer... en probeerde ongeveer net zo hard te gaan.. Op zn metertje was iets van 45 km/h
(twas gewoon n flinke rengalop.. niet op zn allersnelst... )

niet echt overdreven snel voor n rengallop, kweet t... maar kheb dan wel n lekker dikkerdje onder me he

Waratje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 16:53

Pivanti schreef:
vandaag weer lekker een rengalopje gedaan! Denk dat we wel minimaal 50 km/uur gingen.... en ze kan zelfs harder dan 70 km/uur! Is een arabiertje, met een zeer goede conditie.

Meet het maar een keer na met GPS, kon wel eens tegenvallen. Het lijkt wel vreselijk hard, maar dat hoeft het daarmee nog niet te zijn. Ook traantjes in de ogen is geen goed meetpunt, de ene persoon heeft dat eerder dan de andere.
Meten is weten

Dirkje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 16:58

Met mijn Verzorgwelsh (Corina 18 jaar), zijn we een keertje na de les naar de bossen gegaan en wat gaan rijden (ik op de fiets met kilometer-teller) en toen ging ze gemiddeld in 25 kilometer per uur... en dat na een les

Sempre

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 21:06

De draver van mijn vriendin kan, als hij echt op fullspeed draafd op het strand, de 60 km/h halen. Dat hebben ze opgemeten met de strandwacht.
Galop kan (nouja, eigenlijk mag) hij niet, omdat hij nog draverijen (onder het zadel) loopt. Maar ik zou niet willen weten hoe hard hij dan gaat.

Pivanti

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 21:10

Waratje schreef:
Pivanti schreef:

Meet het maar een keer na met GPS, kon wel eens tegenvallen. Het lijkt wel vreselijk hard, maar dat hoeft het daarmee nog niet te zijn. Ook traantjes in de ogen is geen goed meetpunt, de ene persoon heeft dat eerder dan de andere.
Meten is weten

Ja ze hebben het een keer gemeten met een boot ernaast, toen rende de andere arabier naast de boot, en die ging 70 km/uur!! Die arabier waar ik op reed kan harder dan die andere dus harder dan 70 km/uur.

Pivanti

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 21:27

Wel jammer dat 'k geen gps heb... Niemand hier die er eentje heeft? En die de rengalop van z'n paardje op wil meten ?