het gaat idd hard
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
- van de Snelheid -
! (wel gewoon rengalop, draf gaat ook heel snel bij hem) Juultj schreef:Het aller snelste paard ooit liep 72 km per uur.
Dus ik denk dat de schattig van Silviabol wel zo ongeveer klopt. Ligt er natuurlijk ook aan wat voor ras natuurlijk.
dan ga ja haard! (denk wel zo'n 70 km/uur dan!) je zou er maar opzitten 
als ze in de trailer staan en over de snelweg gaan
hihi 
)shetlandlove schreef:Ik weet dat mijn paard (ongetraind) zo'n 65 km per uur kan in galop (het is een draver)
maar dan is ie nog niet op volledige tposnelheid, maar ik denk niet dat dat veel harder gaat, hooguit 5 km p.u. erbij.
maar in het echt denk ik harder
Djaikha schreef:Ik heb er even een encyclopedie op nageslagen en daarin staat dat een gemiddeld galopperend paard een snelheid van 20km/u kan bereiken. Volgens mij gaat rengalop echt niet meer dan twee keer sneller dan een arbeidsgalop...
Denk dat we wel minimaal 50 km/uur gingen.... en ze kan zelfs harder dan 70 km/uur! Is een arabiertje, met een zeer goede conditie. Anne_GTI schreef:De mijne gaat soms 95. Alleen staat ie dan wel stil in de trailer op de snelweg en rijd ik net zo hard als de vrachtwagens.
Denk dat ie op eigen benen de 60 wel even kan halen op z'n top. Het is wel een paard met een hoog XX percentage. Krijg er iig tranen van in de ogen, zo snel gaat het wel.
:D:D
volgens mij kan ze echt heel erg hard

. maar ik heb hier een boek liggen volgens mij staat het erin.
maar als je bewust een rengalop doet, is het wel gaaf hoor!! Voordat ik hier op stage kwam had ik nog nooit rengalop gedaan, en toen zeiden ze dat ik dat echt een keer moest doen! Dus ik dacht: ohhhhh help
het leek me echt eng. Maar nu heb ik het al meerdere keren gedaan en het is echt wel gaaf hoor! randie schreef:Veeeels te hard als je erop zit zonder controle. maar ik heb hier een boek liggen volgens mij staat het erin.
*zoekt het even op*
Een zebra haalt een snelheid van 65 km/u.
Gemiddeld rent een paard 55 km per uur.
Het record staat op naam van een Lippizaner hengst die 62 km per uur haalde.

Pivanti schreef:vandaag weer lekker een rengalopje gedaan!Denk dat we wel minimaal 50 km/uur gingen.... en ze kan zelfs harder dan 70 km/uur! Is een arabiertje, met een zeer goede conditie.

Waratje schreef:Pivanti schreef:vandaag weer lekker een rengalopje gedaan!Denk dat we wel minimaal 50 km/uur gingen.... en ze kan zelfs harder dan 70 km/uur! Is een arabiertje, met een zeer goede conditie.
Meet het maar een keer na met GPS, kon wel eens tegenvallen. Het lijkt wel vreselijk hard, maar dat hoeft het daarmee nog niet te zijn. Ook traantjes in de ogen is geen goed meetpunt, de ene persoon heeft dat eerder dan de andere.
Meten is weten
?