Wat eerst doen bij trailer? Stang en daarna vast, of anders?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

magic_lover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 10:49

ehm als het paard er uit zichzelf op loopt,
eerst strang vast en dan naar voren paard vast doen.

loop je met paard mee ook maar dan is het ongeveer tegelijk stangvast en paard vast maken.

maar ik zou persoonlijk altijd eerst de stang vastmaken.
maak je eerst het paard vast en zal ie daarna naar achteren gaan hangen........ dat is ook niet zo leuke ervaring, stang voorkomt dat ie nietmeer naar achteren kan dus eerst stang vast doen

Thokkadisje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 10:55

Als ik alleen moet inladen dan laat ik mijn paard voor mij uit de trailer in lopen, en dan doe ik de stang erachter, klep dicht en dan knoop ik haar vast. En als er iemand bij is dan loop ik ook de trailer in, dan gaat de stang erachter en klep dicht en ik knoop haar vast.

Ik doe dus ook altijd eerst de stang vast en dan vastknopen. Ik heb altijd geleert dat als je een 2 paards trailer hebt je het paard aan de linkerkant moet zetten omdat de weg schuin afloopt. En als je het paard dan aan de rechterkant zet de trailer nog schuiner hangt. Dit heb ik geleert bij ruiterbewijs.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 20:41

Alles is goed gegaan, clinic as ook leuk .

judith_slu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 18:49

carola1 schreef:
hangt er vanaf of je alleen bent of met z'n tweeen.
als je met z'n tweeen bent kun je tegelijk knopen en de stang vastmaken.
als je alleen bent zou ik eerst vastknopen anders is je paard weer uit de trailer voordat jij eruit bent

indd zo doen wij het ook altijd, mijn pony is hartstikke braaf, dus kan ik zelf laden, dan knopen en dan de stang, met andere paarden of als mijn vader erbij is, doen we het vastzetten en de stang vaak gelijktijdig.

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 23:03

Eerst stang, daarna vast. En targettend laden...maakt het zoveel makkelijker als je alleen bent.

Caira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 07:31

halstertouw over de hals, paard trailer in laten lopen en er zelf achter blijven staan en direct de stang erachter.

cissy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 15:04

@cassidy, wil je niet van die moeilijke woorden gebruiken!
targettend laden is niet echt n landelijk bekende term....

maar inderdaad, eerst paartie erin, touwtje erover, stang erachter, klep dicht en touwtje vastknopen. Eruit in andersom volgorde: touwtje los erover, klep open, stang weg, paard aan staart trekken of 'Kóm paartie' roepen en eruit.
piece of cake!