Paard verkopen of niet?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

stipkick

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 09:21

je weet nooit zeker of je je paard aan een goed tehuis verkoopt ,er zijn ook mensen die een paard kopen alleen voor de heb ,ze weten niet hoe ze een paard moeten verzorgen of hebben er na 2 maanden al genoeg van ,weg is weg ,denk daar goed bij na ,maar als je er voor kiest om je paardje te houden moet je hem wel z,n aandacht geven die hij/zij verdiend,ik heb zelf 3 jaar geleden mijn shetje weggeven ik dacht als ik er geld voor krijg is het helemaal zo definitief ,onzin natuurlijk want wat ik al zij ,weg is weg heb er ook spijt van als haren op mijn hoofd ,maar moet met mijn keuze leren leven die mensen die hem hebben,zijn op hun manier goed voor hem ,alleen zou ik het anders doen ,maarja daar kan ik me niet mee bemoeien natuurlijk maar het is moeilijk je paardje bij een ander te zien ook al zijn ze goed voor hem

Anoniem

Re: Paard verkopen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 09:22

Ik zou verkopen, hoewel ik wel goed begrijp dat dit voor jou niet makkelijk zal zijn. Aan de andere kant heb je op deze manier niet het plezier van haar, dat je van een eigen paard zou moeten hebben. En zoals je zelf al zegt, Stan is genoeg voor wat je wilt (en natuurlijk nog steeds je allergrootste liefde qua paarden).

Weggeven of uitlenen zou ik zelf niet doen. Quel is een goed paard, dus daar kan gewoon een nette prijs voor gevraagd worden (geeft meteen financiele ruimte). Daarnaast kun je het met een echte verkoop ook echt afsluiten.

IvysToeter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 09:37

Lastig diaan...
maar ik weet zeker dat je de goede beslissing gaat maken..
misschien sarina eens bellen? (of is dat een stom idee?)
Kan je haar niet verkopen met een bepaald contract dat je bijvoorbeeld het eerste terug koop recht hebt ofzo?

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 12:08

IvysToeter schreef:
Kan je haar niet verkopen met een bepaald contract dat je bijvoorbeeld het eerste terug koop recht hebt ofzo?

Als ik een paard koop ga ik echt niet akkoord met dergelijke contracten, en ik denk met mij een heleboel andere potentiele kopers. Het schrikt kopers af. Als ik een paard koop wil ik ermee kunnen doen wat ik wil en geen emotionele vorige eigenaars op mijn dak hebben. Waarom verkoop je dan eigenlijk een paard? Ze wil er toch vanaf? dus waarom later dan weer terugkopen?

IvysToeter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 12:09

Ik bedoel meer van: als de eventuele kopers het paard toch weer zouden verkopen dat ze dan aan haar vragen of ze haar eventueel nog terug wil..
het was ook meer een suggestie hoor

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 12:12

Even aan TS: Was jij soms dat meisje die in een TV-programma met eem medium ging proberen van haar angst voor haar paard af te komen? Dat programma heb ik gezien...

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 12:17

als de finaciele kant ook om de hoek komt kijken zou ik gaan voor verkopen,ik heb mijn pony verkocht aan mijn verzorgster. Natuurlijk doet het pijn en nog steeds maar het geeft mij veel meer lucht en ik heb meer tijd over om in 1 paard te steken. Ik pendelde van het ene paard naar het andere en had steeds minder tijd voor hem, toen was de tijd daar om hem aan iemand te verkopen die alle tijd voor hem had.

050206051012Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-06 12:20

jasmijn78 schreef:
Even aan TS: Was jij soms dat meisje die in een TV-programma met eem medium ging proberen van haar angst voor haar paard af te komen? Dat programma heb ik gezien...

Ja, was ik.

050206051012Jarig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-06 12:20

Het is ten eerste zonde van het paard en ten tweede moet ik 2 banen (totaal 55 uur per week) hebben om alles financieel rond te krijgen en dan zit er voor mijzelf niets meer bij.

IvysToeter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 12:21

Quellian schreef:
Het is ten eerste zonde van het paard en ten tweede moet ik 2 banen (totaal 55 uur per week) hebben om alles financieel rond te krijgen en dan zit er voor mijzelf niets meer bij.

dan zou ik haar toch verkopen....
want 55uur werken en niks voor jezelf overhouden is ontzettend veel.
Is ook lichamelijk en geestelijk erg zwaar...

superwoman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 12:26

Ik heb merder paarden en zit met hetzelfde probleem.
Heb haar op marktplaats gezet, maar ze gaat alleen naar een goed plekje.....
Dat merk je gelijk hoor.
* Heb er al 1 gehad die ik niet eens wat terug heb gestuurd (die kan beter en auto kopen )
*En 1 aan de tel gehad die wel intresse had, maar niet helemaal was wat ze zocht - dan hoef je ook niet te komen kijken
* 1 zou langs komen, maar had "tussendoor" toch een paard gekocht- dat kan

Dus niemand nog langs geweest vind het wel best.
Liever lang te koop, dan snel verkocht met spijt

Dus zet haar te koop en wacht het af!

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 12:32

Quellian schreef:
Ja, was ik.

Ik kon me ook al niet echt voorstellen dat een medium de aangewezen persoon is om je van je angst af te helpen... Jammer dat het niet gelukt is.

Quellian schreef:

Dan is het helemaal zonde van het geld om een paard aan te houden waar je niet meer op rijdt/geen plezier in hebt!

IvysToeter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 12:34

Ik denk dat het voor quell het leukste en het eerlijkste is om iemand ervoor te zoeken die er lekker mee gaat rijden.
lessen, wedstrijdjes rijden, want volgens mij als ze eenmaal op dreef is dan is het een superpaardje.

_Noah_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 13:10

Hoe moeilijk de keuze ook is als jij haar niet kunt bieden waar het paard zo'n plezier aan beleefd het werken in de bak dan zou ik haar verkopen aan iemand die haar dat wel kan bieden en zelf door de zure appel heen bijten!!
Ik zou dan lekker verder gaan met stanley want kun je daar wel lekker mee rijden en doen wat jij wilt?? Is het niet mogelijk om met stanley wedstrijdjes te gaan rijden??

IvysToeter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 13:14

Dat heeft de TS al gedaan...

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 13:47

Hoe moeilijk het ook is, ik zeg verkopen...
Heb ik zelf ook gedaan. Had 2 pony's... werd na 2 jaar wel erg zwaar qua tijd en geld. Na nog 9 maanden toch 1 pony verkocht na heel veel slape loze nachten....

Ik had geen beter baasje kunnen vinden voor haar dan ze nu heeft
Ze hebben gigantisch veel lol met zijn tweetjes, ze krijgt weer heel aandacht en kan lekker buiten crossen op ruiterpaden.

Ik moest steeds maar mijn aandacht verdelen aan 2 pony's en dat is op den duur niet leuk meer voor beiden...
Nu heb ik ook weer volop tijd/aandacht voor 1 en dat is een stuk prettiger.
Financiëel trouwens ook...

radnah2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 13:53

Ik zou idd ook zeggen verkopen maar dan eventueel bij iemand waar je altijd langs kan gaan en de eerste keuze hebt om haar weer terug te kopen als diegene haar verkoopt. Of misschien leasen dat ze jou niks meer kost maar nog wel van jou is.

Ik noem maar wat opties op hoor. En alles is moeilijk maarja zo is het ook niet eerlijk voor je paardje.

JoyRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 13:58

Ik denk dat je niet moet vergeten dat de meeste mensen echt het beste voor hebben met hun paardje en ze echt wel een goed tehuis zal krijgen!

Zou er ook niet aan moeten denken dat Joy'ke weg zou moeten, maar als je er nuchter over nadenkt is het te gek dat je krom moet liggen voor 1 van je 2 paarden terwijl je er geen plezier aan beleefd (en je paardje dus blijkbaar ook niet echt?!).

Succes!

alano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 14:01

@TS: als jij diegene dus van tv was dan heb je als het goed is 2 paarden en op 1 daarvan durf je niet te rijden maar op de ander wel. klopt dat? als dat zo is dan heb je toch altijd nog een ander paard waar je op kan rijden?? dan lijkt mij de keuze makkenlijk....ik zou hem dan verkopen en vragen of je af en toe langs kan komen.

Oakland1990

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 14:12

Btje egoistisch om je paard te houden als je er zelf niet mee rijd of wandelt je paard kan zó gelukkig zijn op een ander, je lijkt het 'm niet te gunnen, versta mij niet verkeerd je paard kan het nu ook supper hebben maar voor jou blijkt het financieel niet 100% te lopen zoals 't hoort
ik zou 'm wegdoen

alano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 14:34

welshfreak schreef:
Btje egoistisch om je paard te houden als je er zelf niet mee rijd of wandelt je paard kan zó gelukkig zijn op een ander, je lijkt het 'm niet te gunnen, versta mij niet verkeerd je paard kan het nu ook supper hebben maar voor jou blijkt het financieel niet 100% te lopen zoals 't hoort
ik zou 'm wegdoen

hier ben ik het helemaal niet mee eens! ik vind dat echt zo'n kort door de bocht reactie. mijn paard kan niet meer bereden worden hij gaat elke dag op de wei en word geknuffeld en gelongeerd. wat zou je daar dan mee doen? naar de slacht ofzo?

Saskia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 14:44

Ik zou hem gewoon verkopen, dat is beter voor iedereen. Quellian heeft dan en baasje waarmee hij kan doen wat hij leuk vindt en jij hebt meer tijd voor stanley en voor jezelf !

Succes ermee !

develwife

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 14:46

Aide schreef:
Wil je bijrijdster haar niet kopen? En zeg zelf, er zijn meer lieve mensen die goed voor je paard kunnen zorgen. Anders heb je een proeftijd van een maandje zodat je zelf kan kijken of je het ok vind en kan je ook kijken of het klikt met de nieuwe eigenaar. En je kan natuurlijk ook afspreken dat je het recht hebt op eerste koop (wel op papier vast leggen).
Succes ermee!

Hoi,

Ben het hier ook mee eens.

Groetjes

050206051012Jarig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-06 14:55

welshfreak schreef:
ik zou 'm wegdoen

Párdon?

Van de winter vrat het aan mijn geweten, nu niet. Ze wordt 2x per week door mijn bijrijdster gereden, ik longeer haar, wandel met haar en ze loopt heerlijk in wei. Is een vreselijk gelukkig en blij paard. ZIJ komt echt niets tekort, daar zorg ik wel voor

Oakland1990

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 14:58

Ik heb zelf zo'n paard gehad Alano! Mijn reactie is dus echt wel met gevoelens vermengt, mijn merrie is verkocht (had schrik reed nooit) ze is nu bij supper lieve mensen die ze dag en nacht op de wei kunnen zetten (bij mij 23/24u op stal.) Ik hou nog regelmatig contact met die mensen, ze waarschuwen mij ook als er iets is gebeurd etc. Zo'n mensen vind je zelden maar ze ZIJN er echt wel. Gewoon 4mnd gewacht om te verkopen, dan kregen we een mailtje waarvan we zoiets hadden van: "JA die mensen zoeken we!" Met die mensen klikte het meteen zowel voor het paard als voor ons. Ik had haar niet aan eender wie mee gegeven. Ze is daar zoveel gelukkiger, ik ben dus blij voor mijn merrie dat ik het haar gegund heb voor haar te verkopen.
Ik ging dus echt niet kort door de bocht! Ik spreek uit ervaring.
Ik denk nog elke dag aan haar maar ze heeft het supper daar ben ik 100% zeker van. Ik gun haar zulk leven.