Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Sily schreef:Lichamelijke problemen die tot nu toe verborgen zijn gebleven maar over bv een paar jaar wel problemen kunnen geven.
Dat je het paard dan al drie jaar kent maakt niets uit, ze kan nog steeds iets mankeren wat je niet aan de buitenkant kan zien of opmerkt.
.
clara schreef:. Ik heb er duidelijk niet zo goed over nagedacht toen ik hem kocht, toen ik hem kocht was het ook echt een zielig veulen ( en dat trok ik mij aan, wil eigenlijk alle zielige paarden redden), maar nu hij goed is opgeknapt blijken we toch niet zo goed bij elkaar te passen. Ik ben er wel trots op dat hij mij is gaan vertrouwen en dat ik hem toch het een en ander heb kunnen leren, maar ik denk inmiddels ( zeker nu ik het hier zo neerzet) dat het voor beide beter is als hij een ander baasje krijgt en ik een meer ervaren paard. Iemand die heel concequent is heeft er denk ik een super paard aan. Maar het is niet zo dat het me niks doet als ik hem ruil, het is toch mijn eerste eigen paardje.
clara schreef:Ik heb er nog eens rustig over nagedacht en blijf het hengstje voorlopig toch houden, ik hem heb in de 4 maanden dat ik hem heb al veel geleerd. In het najaar laat ik hem castreren en dan is het kijken in hoeverre hij rustiger wordt en ik hem de baas kan blijven. Bij het idee dat ik hem weg zou gaan doen ( was eerst de beslissing ) sprongen de tranen al in m'n ogen wat dus betekend dat ik zeker van hem hou. Ik ga hem nu de kans geven om zich verder te ontwikkelen.
Castreren zal hem niet in een mak meegaand dier veranderen. Jonge dieren zoeken de grenzen op en hebben een zeer consequente aanpak nodig. Je moet jezelf de vraag stellen of jij dit aankan èn op je wilt nemen..