hoofdstel en halster afdoen...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lind_fura

Re: hoofdstel en halster afdoen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 20:10

dominatie problemen hoeven zich niet altijd te uiten in "dominante" dingen.
mijn merrie is bijvoorbeeld ook echt een schatje een knuffel, maar weet niet precies wat haar plaats is, dus dat ik ook een dominantie probleem.
en dat van dat straffen heeft inderdaad geen zin, belonen is veel effectiever, met straffen berijk je alleen maar het omgekeerde.

gr

Jiviejik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 20:23

Idd slecht gedrag negeren(als het niet te ver gaat) goed gedrag belonen..

anniek_uc

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 20:27

zoiezo niet meer bij dat lage plafond het hoofdstel uit doen daar schrikt ze elke keer omdat ze der hoofd stoot...
probeer steeds rustig met brokjes of wat langzaam aan omhoog te gaan via der wang anar der oren..zodat je achter der oren mag wrijven..elke keer goed belonen en het zal een stuk makkelijker gaan en slecht gedrad inderdaad negeren en goed gedrag belonen!
suc6

amanda18

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 20:07

wij zijn nu bezig om ons paard in te rijden. en verona doet met het halster af en om doen is er niks aan de hand.

maar als je het hoofdstel af doet en idd het bit blijft haken achter haar tanden, dan doet ze precies het zelfde als jou paard.

ik zetten haar met afzadelen wel gewoon buiten vast (waar ik op en af zadel en poets) aan 2 halster touwen. 1 tje gewoon aan het halster wat om d'r nek zit. met het rijden heb ik altijd een beugel riem om d'r nek. dus de riem laat ik ook om de nek zitten en dan gewoon het hoofdstel af alles gaat goed tot het bit uit moet dan doet ze d;r hoofd omhoog en ook naar achteren maar wachten we gewoon tot dat ze zelf het bit los laat. we zijn nu 1 week verder en ze doet nu alleen maar d;r hoodf nog om hoog maar ze blijft wel gewoon staan en als ze het goed doet gewoon heel goed belonen. en veel oefenen bit in en weer eruit. dan komt het vanzelf goed.