Wat zouden jullie doen met dit paard??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 13:10

horselover21 schreef:

Een grote kudde is misschien inderdaad een oplossing, maar ik zie dat ze aandacht mist.. of zal dat vanzelf overgaan, als ze in een groep staat??

Gaat over als ze in de groep loopt, ook al zijn het er maar 2 of 3 of zo die er bij lopen. Kan zelfs nog teleurstellend voor je zijn, als je komt en zij komt niet naar je toe. Je kunt er nog zo goed voor zijn, nog zo een goede band mee hebben, maar de plaats van een paard neem je nooit in. Heeft ze die eenmaal, ben jij de laatste die ze ziet staan, en gelukkig maar....

Mexxuna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-06 13:32

Tienus: momenteel staat ze op pension bij een slager, en hij zegt ook: dit paard is veeel te goed om geslacht te worden.
En dat wil ook niet, onbelast heeft het paard geen pijn, lichte training vind ze geweldig en dan heeft ze ook geen pijn, maar wedstrijden enzo zit er niet meer in ben ik bang.

Inderdaad, als het paard pijn heeft is voor mij de keuze makkelijker gemaakt.. dit is veel erger om te zien, ze staat weg te kwijnen omdat ik haar niet meer rijd. Maar op de wei vind ze het wel gezellig.
Maar voor mij is zo'n paard veel te duur.. zeker als het (weeeeeeeer) wat gaat mankeren, en zoals kimmie zegt.. niemand zoekt een weidemaatje die elk moment haar pees kan afscheuren... die je alsnog weg kan brengen naar de slager.

En kimmie261 kent het paard ook heel goed, het is echt een plaatje om te zien, en zien=kopen, daarom ben ik ook bang dat ze alsnog de handel in komt als ik haar weg geef...

Prinslover

Re: Wat zouden jullie doen met dit paard??

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 14:46

Wat een moeilijke situatie zeg! Misschien verkopen als fokmerrie? Of idd een contract laten opstellen, en dan als weidemaatje bij iemand laten.. Misschien kun je opzoek naar een stuk land dat een veel goedkoper is?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 15:03

horselover21 schreef:
Tienus: momenteel staat ze op pension bij een slager, en hij zegt ook: dit paard is veeel te goed om geslacht te worden.
En dat wil ook niet, onbelast heeft het paard geen pijn, lichte training vind ze geweldig en dan heeft ze ook geen pijn, maar wedstrijden enzo zit er niet meer in ben ik bang.

Inderdaad, als het paard pijn heeft is voor mij de keuze makkelijker gemaakt.. dit is veel erger om te zien, ze staat weg te kwijnen omdat ik haar niet meer rijd. Maar op de wei vind ze het wel gezellig.
Maar voor mij is zo'n paard veel te duur.. zeker als het (weeeeeeeer) wat gaat mankeren, en zoals kimmie zegt.. niemand zoekt een weidemaatje die elk moment haar pees kan afscheuren... die je alsnog weg kan brengen naar de slager.

En kimmie261 kent het paard ook heel goed, het is echt een plaatje om te zien, en zien=kopen, daarom ben ik ook bang dat ze alsnog de handel in komt als ik haar weg geef...

Dan vind ik wel dat hij duur is met zijn pension. Idd zou een mooi veulen een optie zijn, dan is het pensiongeld nog een reden... Maar dan moet je wel afstand van je mooie veulentje kunnen doen. Betaald kindlief nl wel de overige jaren stalling voor mams en het jaar daarop weer een mooie vierbener en die gaat in de sport aan de weg timmeren en dan wie weet kun je....... kopen

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-06 16:10

Prinslover schreef:
Wat een moeilijke situatie zeg! Misschien verkopen als fokmerrie? Of idd een contract laten opstellen, en dan als weidemaatje bij iemand laten.. Misschien kun je opzoek naar een stuk land dat een veel goedkoper is?

fokmerrie is geen optie, ik heb al 1 veulen van haar gefokt, en dat waren 11 spannende maanden, omdat de banden en pezen nog slapper werden door de zwangerschapshormonen, ze kon echt nie meer op haar benen staan de laatste maanden..

Ik wil niet dat ze een fokprodukt wordt terwijl ik weet dat ze dat niet aan kan!

Het is moeilijk.. ik laat haar van de zomer nog op deze stalling staan.. en dan zoek ik rustig verder naar een goedkopere stalling...

want voor afscheid is het nog te vroeg.. dat voel ik...

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 20:32

Ik kan je alleen maar sterkte wensen.
Ik zou willen dat het een zwart/wit situatie zou zijn.

Verder weet ik even niets te zeggen.

ibikus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 10:24

De aanleg voor artrose is erfelijk, ik zou nooit met zo'n merrie willen fokken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 12:35

Echt sneu, een grote wei met paarden erop zoeken, eigenaar uitvissen en vragen of jouw paard tegen schappelijke vergoeding mee mag lopen.....

Oproepje ophangen in supermarkten....

Mexxuna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-06 15:24

IK BEN ERUIT:

samen met mijn moeder ben ik er voor gaan zitten, en de voor en tegens tegen over elkaar gezet van het houden van deze merrie.
Voorlopig blijft ze gewoon op de stal waar ze nu staat, omdat ze de luxe gewent is van daar, en ze verdient het ook niet om zomaar in het diepe te worden gegooid.

Iedereen bedankt voor de fijne reacties, aan veel reacties heb ik heel veel gehad!

Ik ben van mening dat ik 10jr geleden gekozen heb voor dit paard, dus het zal altijd mijn paard blijven! De liefde die zij mij heeft gegeven de afgelopen 10 jr ga ik nu dubbel terug geven! Ze mag genieten van haar oude dag.. en af en toe zal ik een ritje met haar maken!

Bedankt!!

_Bolero_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 07:43

FJUUUUWWW!!!! Ben blij dat onze Mien mag blijven!!
Goede beslisssing lau!

__baron__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 15:22

fijn dat je eruit bent geniet maar lekker van der

elibeest

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 15:28

Heb een hele goede holistisch therapeut die ook met artrose gevallen nog heel veel kan. pb maar voor meer info.

_Martine_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 21:07

Misschien een rare optie: maar je kan een paard "weggeven" en dan in een contract zetten dat het paard niet verkocht mag worden. Het paard is dan verder helemaal van die persoon, alleen jij bepaalt of deze verkocht wordt of niet. Je blijft dus eigenaar. Maar het kost je niets en je maakt er mensen heel blij mee.

DinkeyGirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 21:20

horselover21 schreef:
IK BEN ERUIT:

samen met mijn moeder ben ik er voor gaan zitten, en de voor en tegens tegen over elkaar gezet van het houden van deze merrie.
Voorlopig blijft ze gewoon op de stal waar ze nu staat, omdat ze de luxe gewent is van daar, en ze verdient het ook niet om zomaar in het diepe te worden gegooid.

Iedereen bedankt voor de fijne reacties, aan veel reacties heb ik heel veel gehad!

Ik ben van mening dat ik 10jr geleden gekozen heb voor dit paard, dus het zal altijd mijn paard blijven! De liefde die zij mij heeft gegeven de afgelopen 10 jr ga ik nu dubbel terug geven! Ze mag genieten van haar oude dag.. en af en toe zal ik een ritje met haar maken!

Bedankt!!

Ik ben echt heel blij dat te horen. Ik zal je het nog sterker dan dit vertellen: ik heb mijn shetje nu 13 jaar, ik heb hem vanaf jaarling af gehad en heb daar nooit op kunnen rijden. Het was een hengstje (pas 1 jaar geleden gecastreerd) dus fokken kon ik er ook niet mee. Hij heeft allerlei gezondheidproblemen: losse knieschijf, sabelschedevormige luchtpijp met alle benauwdheidsklachten van dien, overgevoelige voetjes dus moet altijd rondom op ijzers, en daar komt bij dat hij een auto-ongeluk en een TIA heeft overleefd. Ik betaal voor hem ook 150 euro per maand en heb op die stal ook gewoon mijn rijpaard staan. Maar never nooit niet dat die pony weggaat, die blijft bij mij tot zijn dood. En daar zitten ook heel wat DA kosten in, maar hij is er altijd voor mij geweest dus zal ik dat ook voor hem zijn.

lieniminnie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 21:24

ik ben blij met deze besissing!! veel succes!! hou ons op de hoogte

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 21:42

Heb dit topic net effe door gelezen en ben zo blij met deze beslissing!!
Mensen bij mij op stal snappen ook niet waarom ik mijn merrie nog heb ,maar ze is me zo dierbaar....dan maar niet of nauwelijks rijden, maar de liefde die je krijgt en geven kan, staan bij mij nu voorop!!

Feithje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 12:31

Ik denk dat je haar bij ons zou kunnen zetten (onder contract) in de wei en evt. swinters ook op stal. Ze staat dan samen met een Belg (merrie), Shet (ruin), Welsh (merrie), Haflinger (merrie). In een grote wei.
Af en toe een buitenritje, wandelen of lekker naar het strand.

Samen met 2 vriendinnen doen we elke dag de paarden (behalve op zondag). We betalen alles samen, dus ook de wei voor jou paardje.
Hoefsmid en ontwormingen e.d. wordt allemaal gedaan.

Je kan altijd langs blijven komen, want het blijft tenslotte jou paardje.
Denk er maar eens rustig over na, is niet niks.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 12:36

Wat een lief aanbod Feithje!

Feithje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 12:39

oeps ... Zie nu dat je al had besloten .. dom dom .. maar ik ben blij voor jou en je paardje dat je tot deze beslissing bent gekomen. Het blijft toch je liefde! Zou ook nooit mijn knollies weg kunnen doen denk!

Maar iig, mocht je nog een plekje nodig hebben, kan je me pb'en.

Feithje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 12:40

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 21:07

Hay,

Ik denk dat je haar het beste kunt verkopen. Als je haar namelijk zo weg geeft, denken mensen er minderwaardig over, dus kun je haar beter verkopen voor een klein bedrag. Je kijkt hoe de mensen met haar omspringen, zijn ze enthousiast en mag je contact met ze houden? Mag je haar soms opzoeken? Vraag dit allemaal van te voren, als het mag, ze heeft goede weidegang, stalling, ze staat bij andere paarden en de mensen zijn bereidt haar voldoende aandacht te geven lijkt het me beter voor het paard om naar die mensen toe te gaan. Omdat het zolang je maatje is geweest kun je natuurlijk vragen of de mensen je soms een brief willen schrijven met foto's, of e-mailen, heb je misschien familie die haar graag wil hebben? Of kun je haar laten leasen? Dan ben je altijd dicht bij haar, dat geeft jou zelf ook een fijn gevoel. Dan weet je dat ze goed terecht is gekomen en je kunt controleren of het goed met haar gaat.

Succes! Ik hoop écht heel erg voor je dat het lukt!

Charaz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 21:28

Lees nou eerst eens, ze houdt het paard zelf.

Kinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 09:43

hiltje1973 schreef:
Als ze zonder werk pijnvrij is, kun je haar dan niet als fokmerrie gebruiken. Als je het veulentje een beetje leuk kunt verkopen brengt ze haar eigen kosten op.

of misschien wil iemand anders haar als fokmerrie gebruiken en de kosten (maar ook de winst) op zich nemen, wel duidelijke afspraken maken.

Als dat niet kan, moet je toch een beslissing nemen. Ik denk dat verkopen of verleasen niet goed werkt. Jij hebt er geen geld voor over (of twijfelt daaraan) dus waarom een ander die geen band met haar heeft wel?

Had ik ook gedaan! Vind ik een hele goeie!

Aurora3

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 12:32

zoals al eerder gezegd: LEZEN
als ze drachtig is is ze veel zwaarder, dus dat is een extra belasting voor haar benen. Dat gaat niet.

btw, ze heeft al lang besloten wat ze gaat doen, dus kan dit topic niet op slot??

Beauty0102

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 21:29

horselover21 schreef:

Bedankt!!

Iemand die z'n paard dankbaar is goedzo!