Trailermak maken wie??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mlies

Re: Trailermak maken wie??

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 21:26

cissy schreef:
Pat Parelli : do not trick them, do not bribe them, do not force them, do not shut the gate when the tail is in en especially do not wait untill you're late for the show.

Oftewel: geen trucjes gebruiken, niet lokken met voer, niet forceren, niet de klep dicht zodra ie er in staat en vooral niet wachten met oefenen tot je naar wedstrijd moet.

@Nienkekara: die uitdaging durf ik wel aan hoor

Instructrice die met m'n mama en Jimme NH heeft 'm vandaag ook op de trailer gedaan, was er zelf niet bij. Maar ging super!
Zonder gelok en gedoe. Steeds proberen en als ie niet meteen vooruit liep er meteen weer af. En toen opeens liep ie er helemaal op en braaf.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 09:41

Citaat:
hoeveel gaat dat nu kosten dan? Die van mij heeft ook ongelukje gehad en zijn vorige baas heeft haar
erop geslagen
. Nu heb ik 4 weken geofend vorige zomer, uiteindleijk liep ze erop maar zodra iemand erbij was om klep dicht te doen of stang sprong ze in 1 keer eraf. Zelf eerst vastbinden lukte ook niet, asl ik ook maar pase opzij doe springt ze er ook af. Helaas heb ik nu geen trailer meer om te oefenen. Ook geprobeerd met voer, longetouw, haar vriendje al erop gezet om te laten zien dat niet eng is....niks. Langs muur en andere kant mesthoop en nog 2 uur bezig geweest. Uiteindelijk is ze in de mesthoop gesprongen met stro tot aan haar buik. maar trailer wilde ze niet op. Na heeeel lang doorgaan uiteindelijk wel maar zijn we onderweg 3 keer gestopt, de trailer ging echtvan links naar rechts, helemaal aan paniekeren en bezweet van ritje van 15 min.

dan hebben jullie dus precies gedaan wat ik al gemeld had om vooral niet te doen.
Niet gek dat dat het paard dan helemaal in paniek is en graag de trailer weer uit wil....
Maar als je niet weet dat je het niet weet, dan kun je het niet weten uiteraard. Maar alles is te leren.

Hoeveel dat gaat kosten? vooral veel geduld en tijd en iemand die er verstand van heeft bij halen.

Lynn_Nikita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 14:39

Hoi Cissy, je hebt paar dingen omcirkeld zie ik, wil ff reageren. ik he haar er niet opgeslagen, dat was gebeurd voordat ik haar gekocht had op 2,5 jarige leeftijd. In de wei heb ik veel geofend, maar als ze er 5 min opstond en wat hooi aan knabbelen is zal toch de klep eens dichtmoeten om te rijden. Als ik alleen bij haar was bleef ze uiteindleijk staan, maar ik kan niet de stang achter haar dichtmaken en vasthoude voor dus zal ze toch vastgezet moeten worden of niet? Dat lekkers was als ze paar stapjes erop had gestaan bij het begin om te laten zien dat niet akelig was, en ook veel tegen haar gesproken. Ik heb dat met die muur en trailer bij een dressuur stal gedaan omdat hun me de trailer leenden, elke dag geofend week lang, ging er ineens gewoon op alleen als iemand erbij kwam rende ze eraf. op de dag dat ze verhuisd moest worden waren er 3 mensen aan helpen en vond ze het maar niks. Toen hebben we er zolang over moeten doen. Die mensen rijden internationaal en hoog niveau dus ik neem aan dat hun vaker moeilijke paarden op trailer hebben gekregen, uiteindleijk is het ook gelukt. Waarom gaat ze er de ene keer op, om erna als iemand erbij komt weer af te stormen.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 15:16

Citaat:
Hoi Cissy, je hebt paar dingen omcirkeld zie ik, wil ff reageren. ik heb haar er niet opgeslagen, dat was gebeurd voordat ik haar gekocht had op 2,5 jarige leeftijd.
helaas dat is gebeurd, maar ik verweet jou ook niks, ik gaf alleen aan dat dat nou net iets was wat niet had moeten gebeuren

In de wei heb ik veel geofend, maar als ze er 5 min opstond en wat hooi aan knabbelen is zal toch de klep eens dicht moeten om te rijden
klep dicht zal inderdaad een keer moeten, maar bij voorkeur alleen als het paard er relaxed op gaat, anders werkt het averechts.

Als ik alleen bij haar was bleef ze uiteindleijk staan, maar ik kan niet de stang achter haar dichtmaken en vasthoude voor dus zal ze toch vastgezet moeten worden of niet?
idem, alleen als paard relaxed is. Ik zet mn paard pas vast als de klep al dicht is, als ze t goed geleerd hebben blijven ze echt wel staan hoor.

Dat lekkers was als ze paar stapjes erop had gestaan bij het begin om te laten zien dat niet akelig was, en ook veel tegen haar gesproken
paarden belonen met voer werkt niet, zij zien dat niet als beloning en leggen die link niet, maar kan wel rustgevend werken in sommige situaties

.
Ik heb dat met die muur en trailer bij een dressuur stal gedaan omdat hun me de trailer leenden, elke dag geofend week lang, ging er ineens gewoon op alleen als iemand erbij kwam rende ze eraf dus toch nog niet voldoende geoefend en relaxed er op gestaan?.
op de dag dat ze verhuisd moest worden waren er 3 mensen aan helpen en vond ze het maar niks.daar kan ik me iets bij voorstellen als ik dat paard was, wederom geen verwijt naar jou maar een gebrek aan kennis
Toen hebben we er zolang over moeten doen. Die mensen rijden internationaal en hoog niveau dus ik neem aan dat hun vaker moeilijke paarden op trailer hebben gekregen, uiteindleijk is het ook gelukt tuurlijk krijg je een paard uiteindelijk wel op de trailer, het is alleen de manier waarop dat gebeurd wat bepalend is voor de volgende keer dat ie weer de trailer op moet. Al rijden ze op hoog nivo wil niks zeggen over hun kunde in het trailer laden, blijkbaar heeft dat helaas niet gewerkt zoals zij het deden.
Waarom gaat ze er de ene keer op, om erna als iemand erbij komt weer af te stormen omdat ze nog steeds niet goed geleerd heeft dat de trailer helemaal niet zo eng is als zij denkt, omdat ze er in het verleden op is geslagen, met voer is gelokt, trucjes zijn uitgevoerd en nog steeds niet relaxed geladen is geweest, klint simpel maar is het helaas niet.
Je paard is degene die bepaald of ie de trailer eng vindt en zolang dat zo is blijf je trailer laad problemen hebben/houden. Zaak is dat je nou hulp zoekt en probeert op een constructieve manier van je laadprobleem af te komen.

Kelpla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 15:40

Een vriendin heeft haar paard ook trailermak laten maken door Conrad.
Hij kwam haar ophalen, en ze heeft toen ca 2 weken daar gestaan.
Het is ongelooflijk als je ziet hoe ze nu de trailer opgaat .

Iig heel veel succes!

Lynn_Nikita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 12:09

Ik heb zowizo al veel problemen met haar gehad, eerst met de vorige eigenaar, toen vetrouwde ze me, ginga lles goed, ingereden echt super paardje. Verkocht door prive omstandigeheden en daar is het helemaal fot gegaan. Ik heb haar nu vanaf dr 5e weer terug, ( nu 6 jaar dus) en dins jaar kan ik haar vastzetten zonder dat ze gaat hangen, kan ik netjes rijden en kunnen ook anderen erop ( zelfs meid van 9) Alleen trailer, vreemde stallen en buitenrijden is een ramp. Op manege bij ons in buurt heb ik haar vaker op stal gezet om te oefenen, dat gaat al goed, nu loopt ze elke willekeurige stal zo in. Buitenrijden zijn we mee bezig en trailer komt ook nog wel. Ik heb nu niet zo veel geld door omstandigheden dus iemand inhuren is helaas nog geen optie.
Bedankt voor de reactie en dat je het niet aanvallend opgevat hebt, ik heg gewoon mn best gedaan en geen gewled gebrukt en dacht dat dat beste was. Als ik nu gewoon een trailer had ik kon ik weer vaker oefenen.

Cynthiaaapje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 12:12

Ga maar eens naar de site www.manegeappingedam.nl dat is mijn manege die man (albert) daar heeft een aantal Monty Roberts paardenveluisteraar diploma's zonder obstakels gehaald waaronder Trailer laden. Binnen een kwartier staat ie op de trailer. geloof het of niet. maar je moet heel goed kijken hoe hij het doet anders kan het zo weer mis zijn. Sucses.

Lynn_Nikita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 12:14

en weer tig spellingsfouten, haha Ik moet eerst een goed nalezen voordat ik post, leest wat makkelijker voor jullie, sorry
En bij die nieuwe baas waar ik haar aan verkocht had ging eerst alles goed, reed ik er nog vaker op en leek het alsof die meid en die vader verstand hadden, Helaas... toen ik niet meer kon rijden en verhuisde en mevrouw beetje begon te puberen hebben ze alles verkeerd gedaan wat maar kon. Ipv door te rijden en te oefenen alleen maar crossen, als ze bang werd voor iets gelijk slaan, geen smid of veearts laten komen ( was broodmager en hele slechte hoeven toen ik eens kwam kijken ) en toen ik dat zag heb ik er alles aan gedaan om haar terug te kopen. Die eikel van een vader heeft er ook nog meer geld voor gevraagd als waar ik haar toendertijd voor verkocht had, al extra goedkoper weggedaan omdat goed tehuis leek, en hin haar anders niet wilden hebben. Helaas is bij een paard wat verpest is zoveel tijd en geduld nodig om alles weer goed te krijgen, en ze is nooit meer de oude geworden, ook al gaat het nu stukken beter als eerst

cissy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 15:14

aanvallend reageren? had je dat tegen mij? ik vatte het anders niet zo op hoor
misschien moet je wat meer NH / grondwerk met haar gaan doen zodat ze het vertrouwen in je terugkrijgt. Of een obstakeltraining?
Je neemt in ieder geval de moeite om haar weer gezond tussen de oren te krijgen dat is al heel wat. Jammer dat je zo ver weg zit anders konden we samen oefenen. (zit je boven of onderin limburg?)

Noompiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-06 14:05

zo die vriendin van conrad, wendy is goed jow.. hij stond er meteen al die dag in stond echt met open mond toe te kijken... ze denkt dat hij nog maar 2 a 3 keer nodig heeft en dan kan hij het al.. als ik dat geweten had van te voren had ik het al veel eerder gedaan.... kreeg hem er nooit in echt een drama...