Citaat:
Hoi Cissy, je hebt paar dingen omcirkeld zie ik, wil ff reageren. ik heb haar er niet opgeslagen, dat was gebeurd voordat ik haar gekocht had op 2,5 jarige leeftijd.
helaas dat is gebeurd, maar ik verweet jou ook niks, ik gaf alleen aan dat dat nou net iets was wat niet had moeten gebeuren
In de wei heb ik veel geofend, maar als ze er 5 min opstond en wat hooi aan knabbelen is zal toch de klep eens dicht moeten om te rijden
klep dicht zal inderdaad een keer moeten, maar bij voorkeur alleen als het paard er relaxed op gaat, anders werkt het averechts.
Als ik alleen bij haar was bleef ze uiteindleijk staan, maar ik kan niet de stang achter haar dichtmaken en vasthoude voor dus zal ze toch vastgezet moeten worden of niet?
idem, alleen als paard relaxed is. Ik zet mn paard pas vast als de klep al dicht is, als ze t goed geleerd hebben blijven ze echt wel staan hoor.
Dat lekkers was als ze paar stapjes erop had gestaan bij het begin om te laten zien dat niet akelig was, en ook veel tegen haar gesproken
paarden belonen met voer werkt niet, zij zien dat niet als beloning en leggen die link niet, maar kan wel rustgevend werken in sommige situaties
.
Ik heb dat met die muur en trailer bij een dressuur stal gedaan omdat hun me de trailer leenden, elke dag geofend week lang, ging er ineens gewoon op alleen als iemand erbij kwam rende ze eraf dus toch nog niet voldoende geoefend en relaxed er op gestaan?.
op de dag dat ze verhuisd moest worden waren er 3 mensen aan helpen en vond ze het maar niks.daar kan ik me iets bij voorstellen als ik dat paard was, wederom geen verwijt naar jou maar een gebrek aan kennis
Toen hebben we er zolang over moeten doen. Die mensen rijden internationaal en hoog niveau dus ik neem aan dat hun vaker moeilijke paarden op trailer hebben gekregen, uiteindleijk is het ook gelukt tuurlijk krijg je een paard uiteindelijk wel op de trailer, het is alleen de manier waarop dat gebeurd wat bepalend is voor de volgende keer dat ie weer de trailer op moet. Al rijden ze op hoog nivo wil niks zeggen over hun kunde in het trailer laden, blijkbaar heeft dat helaas niet gewerkt zoals zij het deden.
Waarom gaat ze er de ene keer op, om erna als iemand erbij komt weer af te stormen omdat ze nog steeds niet goed geleerd heeft dat de trailer helemaal niet zo eng is als zij denkt, omdat ze er in het verleden op is geslagen, met voer is gelokt, trucjes zijn uitgevoerd en nog steeds niet relaxed geladen is geweest, klint simpel maar is het helaas niet.
Je paard is degene die bepaald of ie de trailer eng vindt en zolang dat zo is blijf je trailer laad problemen hebben/houden. Zaak is dat je nou hulp zoekt en probeert op een constructieve manier van je laadprobleem af te komen.