Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
sflj schreef:Billy schreef:Bullshhit
Mijn paard is ook gebrandmerkt, en stond gewoon rustig stil. Als het zo pijnlijk was geweest had hij wel weggedraaid.
Paard van het filmpje was een vuile rotknol, die man was niet eens in de buurt met het brandijzer toen hij al uitsloeg.
Man is overleden en ik hoop dat ze die knol in mootjes gehakt hebben.
Bullshit!
Vuile rotknollen bestaan niet, en als ze er al zo uitzien/ zich als zodanig gedragen zijn ze zo gemaakt... door de mens!
Dat beest had ongetwijfeld een hele goeie reden om te trappen
Ik ben er van overtuigd dat deze reactie al veel eerder veroorzaakt is en vind dus dat díe veroorzaker 'in mootjes gehakt' zou moeten worden!
Ik ken iemand die vroeger mishandeld is.
Eenmaal volwassen reageerde hij zich af op iemand die het nog eens van plan was.
Is die eerste dan een vuil persoon die ook in mootjes gehakt moet worden?
En of het pijn doet of niet weet ik niet maar gevoelloos zal het niet zijn, als je bedenkt dat ze een vlieg ook wel voelen zitten!
[***] schreef:Hey iedereen,
Naar aanleiding van een filmpje dat al zo oud is als de straat (nl. waar een man een serieuze trap krijgt omdat die een paard wil brandmerken, ook terug te vinden bij Links) was er een kleine discussie ontstaan en nu wou ik graag wat meer meningen
Er was namelijk de mening dat wanneer je een paard
(onbedoeld) pijn doet dat die dat gerust mag laten merken door je te trappen, want dat is zijn natuurlijke verdediging ...
Wat is jullie mening hierover?
Urielle schreef:Ik heb het filmpje niet gezien maar ik vind dat een paard ten alle tijde zijn voeten gewoon op de vloer moet houden. Stel je spuit een wondje in op een been met prikkend spul dan wil ik niet ineens een klap voor mijn sodeju krijgen, ik sta ook niet toe dat de veearts geplet wordt bij het enten etc. Dat een paard nerveus of gespannen doet a la en uiteraard hou je er rekening mee dat er altijd iets KAN gebeuren maar van mij mag het niet.
je paard kan altijd wat nerveus zijn of wat dan ook en dan stel je hem op zijn gemak,maar ik vind hij houd gewoon altijd netje's zijn pootje's van je af
appelbolfan schreef:[***] schreef:Hey iedereen,
Naar aanleiding van een filmpje dat al zo oud is als de straat (nl. waar een man een serieuze trap krijgt omdat die een paard wil brandmerken, ook terug te vinden bij Links) was er een kleine discussie ontstaan en nu wou ik graag wat meer meningen
Er was namelijk de mening dat wanneer je een paard
(onbedoeld) pijn doet dat die dat gerust mag laten merken door je te trappen, want dat is zijn natuurlijke verdediging ...
Wat is jullie mening hierover?
denk je nou echt dat dat paard doorheeft dat jij het onbedoeld doet..

J0sef1entje schreef:Ik denk dat je er toch op kunt rekenen dat hij zal uithalen als je dit bij hem doet. Ik kan me niet voorstellen dat een paard dit rustig toe zal laten!
Citaat:Ik heb ook nog nooit een paard zien trappen als hij gebrandmerkt word?Ik heb er toch wel 2 jaar telkens een 50 tal zien gebrandmerkt worden voor het Duitse stamboek.Zowel veulens als volwassene paarden. Geen enkel trapte, enkel wat verschieten en willen weglopen.
Urielle schreef:Ik vind ook dat als jij zelf onderscheid maakt tussen 'onbedoeld zeer doen': trappen = fout en 'bedoeld zeer doen': trappen mag, dat je dan niet redelijk bent tegenover je paard. Een paard ziet dat verschil niet, dus OF je straft wel OF je straft niet, maar anders ben je imo niet eerlijk bezig tegenover je paard.