Wat hoor jij van andere ruiters als je aan het rijden bent

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Spruit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 11:06

Ja inderdaad, dat heb ik ook vaak. Kinderen zijn zooo lief!
Iemand zei eens tegen me: goh, leuk damespaardje....(ik heb er maar niet bijgezegd dat het mn broers paard was... )
En als ik dan eens een beetje (arbeids)pirouettes oefen vragen ze wanneer ik ZZ-licht ga starten....eum...ik rijd nog maar Z1
Soms zit ik ook wel eens in de kantine naar een proef van mn zus te kijken en dan hoor je wel eens van: nou, leuk paard, loopt fijn enz.....dat is altijd wel leuk

Gimli_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 11:08

Wij gingen een keer een ommetje maken met een zwart paard, een witte en mijn vos.
Komt zo'n klein jongetje bij z'n moeder aan de hand, zegt-ie: 'Kijk mamma, een zwarte, een witte en een gouden. '
Dat vond ik toch wel grappig om te horen.

spot_power

Re: Wat hoor jij van andere ruiters als je aan het rijden be

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 11:14

als ik ga rijden met een paar vrinndinen in het bos of dijk dan zegen ze soms rijdse

_________

het best op aard is een mooi en gezond paard

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 12:49

Zo kindjes is echt altijd leuk .. en dan lach je eens of zwaai je even en dan zijn ze dolgelukkig

Paar jaar geleden was ik met mijn verzorgpaardje in het bos, en ze had zich mistrapt of iets en mankte plots Dus ik er maar langs gaan stappen en de hele weg terug (was best wel ver). Moest ik een stuk langs een fietspad en bijna alle fietsers die ik tegen kwam: maar meisje toch .. je moet daar OP gaan zitten!! Was wel grappig ...

SisLeone

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 14:44

Van andere ruiters hoor ik meestal...Je moet die K*T knol verkopen, hij heeft een kronkel in zijn kop.
En soms O heb je wel het goede paard...hij is zo braaf.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 14:54

Ik hoor heel vaak van ruiters " Meisje, meisje je paard loopt met zijn tong over zijn bit, het is onwijs gevaarlijk hoor" En dat dan gillend, als ik dan uitleg dat dat niet zo is weten ze het altijd beter tot ik vraag of ze zijn mond dan open willen doenen zijn tong weer terug willen proppen. Dan zijn ze weer stil.

Verder door de mensen die ons niet mindewaardig vinden hooren we veel dat hij ontzettend mooi is en dat ze jaloers op zijn staart zijn.

_Merato_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 15:47

Mmmm, ik hoor van alles onderweg.
Tijdens een buitenrit met Yetse: "Ohhhhh, wat een mooie hengst" (Yetse is al jaren ruin ), of: Goh, is dat nou fijn rijden, zo'n kameel? (duidend op Yetse's lekkere dikke Friese billen), of: Kijk, dat is een mooie Clydesdale Nu heb ik niks tegen Clydesdales, maar er is toch wel degelijk verschil tussen een Fries en een Clydesdale dacht ik zo)
of als je met Wilfried aan het rijden bent: " Jeetje wat een joekel van een paard" , "Ja, je kunt wel zie dat 'ie op PSG-niveau zit" (achterlijke uitspraak, we zijn saampjes fijn M niveau, maar de man zag een goed uitgevoerde wijkoefening in het bos van ons, dacht gelijk dat ik een soort Anky was, haha)
Of: Goh, het valt helemaal niet op dat je lang bent (ik ben 1.83m en rijd op Wilfried, 1.75m) of: helemaal niet naar het paard kijkend: gaaf setje hoor, waar heb je die gekocht? Of: "Waarom rijd je niet met sporen? Dan gaat hij harder" Gggrrr, ik rijd ALTIJD zonder sporen op mijn buitenritten, ze zijn al lekker fris genoeg. Of: als ik les heb en Wilfried wordt weer eens heet na een oxer: Doe er eens een slof aan!! Je kunt hem helemaal niet houden" Grrrrr, ik haat slof. Wilfried laat ik altijd uitrazen na een hete sprong, het heeft geen zin om hem in de mond te trekken of op een zeer korte volte te zetten, laat maar even razen, gewoon rechtop in het zadel zitten en meneer komt vanzelf tot stilstand. Altijd spectaculair om te zien, maar niet echt om je druk over te maken, LAAT STAAN er een slof aan te hangen, ZUCHT
Vreemde reacties hoor! Elke keer weer moet ik lachen en denk er maar het mijne van, meer kun je niet doen, discussies ga ik allang niet meer aan.

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 15:49

ik hoor gereregeld dat ik niets van paarden weet, anders had mijn paard wel ijzers onder z'n voeten en een bit in z'n mond..... ik ben levensgevaarlijk bezig en een dierenbeul: ik loop zelf immers ook niet op blote voeten.....

en mensen vinden het gemeen dat ik zo'n grote zweep bij me heb en dan nog wel in het oranje, valt nog goed op ook......

ZzzeiN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 15:50

Meestal in de winter en lente ; Wat is dat paard dik die is zeker zwanger.
En het hele jaar door; Wat heeft jou paard een leuk sprekend hoofdje

_streepjes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 15:52

toen ik nog mijn vorige verzorgpony had, die een kleine appaloosa was
- mooi pony zeg, leuk vlekjes
- hoeveel vraag je voor hem? ik wil hem graag voor mijn dochtertje hebben namelijk. ( nou meneer, hij ís niet te koop)

misspapaya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 15:56

wel is een opmerking!!
wielrenner1: wat een mooi paard!
wielrenner2: jah en wat denk je van dat wat erop zit
wielrenner3: alle 2 een mooie dikke kont en soepel in de heupen!!!
dan voel je je dom hoor...

Suzy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 09:45

misspapaya schreef:
wel is een opmerking!!
wielrenner1: wat een mooi paard!
wielrenner2: jah en wat denk je van dat wat erop zit
wielrenner3: alle 2 een mooie dikke kont en soepel in de heupen!!!
dan voel je je dom hoor...

tss, echt weer mannenhumor

Ik was gisteren aant rijden met mijn, iets te dikke haflingerruin. Komt er een moeder met kindje aan: "kijk, das is een mooi paardje he, en ze heeft wat in haar buik zitten"!! Nou ja, zo dik is HIJ nu toch ook weer niet

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 09:55

door mijn eigen schuld komen er steeds meer mensen op stal vragen: Times is toch een paard?

Ze is rond de 162/163 en laatst deed ze paar dagen flink lelijk en zei ik dat ze een 'rot'pony was.

toen raakte de mensen toch wel een beetje in de war

Of mensen vragen: hoeveel moet je er nog rijden, of heb je die andere al gedaan?

SisLeone

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 11:06

Ik reed een keer in de buitenbak op de pony van een vriendin. In dit geval een Tinker...een lekkere bonte. Komt er een jongetje die tegen zijn moeder zegt:"Kijk mama die mevrouw rijdt op een koe". Zij staat ook bij ons op stal en heeft proberen uit te leggen dat het een paard was maar helaas het jongetje bleef overtuigd dat het een koe was want een koe was bont en waar ik op zat ook en dus bleef het een koe in zijn visie. Hier hebben we wel allemaal erg om moeten lachen.

Lowara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 11:10

Over Lowara krijg ik de meest rare reacties. als tinker met nogal wat haar is ze best ehm.. opvallend
"
meneer in het bos: dat is een Tinka he? ( nee meneer.. een Tinker)

ongeveer gemiddels 6X per buitenrit: wow wat een lange manen! ( er zit nog een paard aan vast hoor.. zucht)

tijdens springconcours hoor ik altijd langs de kant
"goh.. wist niet dat tinkers konden springen"
"die ken d'r best wat voan"
en de mooiste.. tijdens finale enschedese kampioenschappen kregen de finalisten allemaal een klein beschaafd klapje van het publiek. ik kwam met de Tinker foutloos rond, publiek ging compleet uit zijn dak

marjan_tjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 11:13

wij waren een keer met z'n vieren een buitenrit aan het maken en we gingen even ruilen van paard. we staan langs een weggetje niet heel breed. komt er een vrouw langs die zegt waar is de begeleider ik zo nou dat zijn wij. zij zo nee dat kan niet meisjes, ik dat kan wel dat ziet u toch . maar veder geen complimenten op buitenritten gehad van mensen. wel gewoon in de bak.

Olympia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 17:20

Ik praat altijd tegen mn paard en heb hele verhalen tegen ze.. Nou dat vinden de meeste mensen helemaal geweldig en dit komen ze vaak ook wel zeggen

En tijdens een buitenrit heb ik eigenlijk nooit echt iets gehoord, daar let ik niet eens, heel eerlijk gezegd

MabuPets

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 19:27

ik liep een keer met Percella aan dehand met hoofdstel en zweetdeken met hals buiten opeens kwamen 2 mensen langs, zeggen ze, zo dat paard heeft wel wat centjes moeten kosten

tjah en nog veel complimenten
maar ik vind dat mensen met zichzelf bezig moeten zijn en niet met anderen, we zullen bij hun ook wel veel dingetjes kunnen veranderen

Myrtje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 19:32

Bak:
'Rechtop zitten, schoudes naar achter en vooruit kijken, jaah nu is het goed '

Buiten:
'Ben je niet een beetje te klein voor dat paard..?!' Minella is 1.72, k ben 1.68, heb korte benen
' jeetje je gaat veel te hard'. We kwamen terug uit een hard galopje.

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 07:22

Wat zien die paarden er toch weer goed uit!

Otjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 07:30

Lydian schreef:
Veelal complimenten... en van familie: ziet er goed uit maar kana ltijd beter (perfectionisten! ) heb zelden commentaar naja behalve van de instructeur af ent oe weleens natuurlijk

AMEN *buigend poppetje*

Precies hetzelfde

_Jennifer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 07:47

de eigenaresse en ik gaan wel eens buitenrit maken met Chesney, en dan gaan we er om-en-om op .. Ik loop dus in mijn paardrij-outfit en de eigenaresse is een eindje verderop aan het galoperen. Zegt een oud vrouwtje tegen mij: "ben je je paard kwijt?" Ik zo: "nee, die loopt daar!"

Ook waren we langs het fietspad aan het rijden, zegt er zo'n oude man heel nors en saggerijnig: "je mag hier niet rijden hoor "

Verder niet veel gehoord

pomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 13:49

op rally vroeg een man over mn paard (waar ik mee reed, is niet van mjzelf) 'is dat een dravertje?'
eh, nee hoor, het is een arabier (zie je heel goed aan haar)
*kijkt eens heel goed* oja, nu zie ik het, ze houd haar staart zo recht!
jaaaaa

Mayra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 19:33

Dat ze een mooie pony is, ook hebben al veel mensen aan mij gevraagd of ze niet te koop is(sorry voor diegene maar de eigenaar doet haar niet weg ).

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 20:17

Vaak rijd ik met mijn vriendin op onze bontjes buiten in het bos, de meeste mensen kennen ons wel. Maar zomerdag zijn er ook veel toeristen. Die spreken ons veelal aan met de vraag wat voor bijzonder mooie paarden wij hebben (bont). En vooral, of ze ze mogen aaien