? Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
? 
Als je op het paard zit hoe reageer je dan als ze niet doet wat je wil?
wat voor de 1 hard is vindt de ander zacht.

lois_fjordje schreef:een tikje is ook niet het ergste maar al deze op mijn topic gaan zeggen schop geven of op zun kop geven. slaan enzo! nou daar ben ik het niet mee eens! en een harde tik ook niet. een zachte vind ik niet zo heel erg..
lois_fjordje schreef:ik geef geen tikken. het enige wat ik doe is een rukje aan het halster en een kneepje in de neus. dan luisteren ze prima!;) en denk maar niet dat Fleur de makkelijkste is!! Ze is een behoorlijke dominante dame! maar verpesten? haha tuuuurlijk
lois_fjordje schreef:ik geef geen tikken. het enige wat ik doe is een rukje aan het halster en een kneepje in de neus. dan luisteren ze prima!;) en denk maar niet dat Fleur de makkelijkste is!! Ze is een behoorlijke dominante dame! maar verpesten? haha tuuuurlijk
als het zo al gaat, dan is dat natuurlijk hartstikke fijn!Whispertje schreef:zaterdag was er een paard die een andere pony aanviel, de pony zit nu helemaal onder de wonden (ik overdrijf dit niet). ik heb samen met iemand anders de 2 uit elkaar gehaald, anders was dit niet goed afgelopen. En reken maar dat dat paard een paar flinke tikken met de zweep op zn kop heeft gehad! Dat paard was helemaal doorgedraaid, de pony die hij aanviel lag ook eens op de grond, en hij bleef maar trappen ook. Ook viel hij ons aan. Jammer dan voor dat paard, die mag even afkoelen!
Maar ik laat ffe voorbeeld zien: Pieter (is vriend van ons en paardenfluisteraar) ging naar een paard wat erg vervelend en op niemand lettuh. Hij liep er rustig opaf en zonder het paard aan te kijken. toen hij bij het paard was liet hij een touw achter het paard vallen. Het paard liep weg en pieter liep er weer achterna. Hij liet weer zijn touw achter het paard vallen. Het paard liep weer weg. Toen lettuh het paard heel goed op hem want Pieter had duidelijk gemaakt wie de leider was. Het paard liep hem gewoon achterna en blijf met zijn aandacht bij hem
tenzij hij een tijdje op stal heeft gestaan.. maar dan krijgt hij nog een tik en dan gaat hij wel mee
Pas als hij toegeeft, en me met rust laat, ben ik ook bereid om hem normaal te behandelen.