trailerprobleem

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MyWup

Re: trailerprobleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-06 21:48

nou,vanavond is het weer gelukt,niet binnen 5 minuten, maar hij stond er weer op!!
we hebben hem terug de stal uit moeten duwen om dat hij wel in de gaten had dat hij er weer aan moest geloven.
toen hij er met 2 voorbenen op stond zijn wij er door het deurtje
naar buiten gegaan, er zat een lang touw aan het halster.
zonder te trekken. ik stond naast de trailer in geval hij achteruit zou gaan,kon ik hem zo pakken
we merkten dat hij dat toch prettiger vond.
het tussenschot hebben we er ook uit gehaald.
en met veel geduld en we hebben zelf elke keer een voetje vooruit gezet, toen liep hij pasje voor pasje erop,doodkalm!!!!
uiteraard beloond met brok.
als wij zelf kalm blijven zal het vast wel goed komen,
en als het lukt gaan we ook nog een keer een hele dag oefenen!!!

ijsklontje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 11:50

gefeliciteerd. Als ik het zo hoor is het geen angst, maar een dominantie probleem. Je paard heeft geen respect voor je. Zelf heel veel oefenen is een optie of inderdaad iemand laten komen. Dan kun je uit een heel lijstje kiezen. Maar het principe moet bij je passen.
Aangezien hij er gisteren in gegaan is, zou ik eerst gewoon proberen iedere dag te oefenen. Rij 10 meter en haal hem er weer uit, Volgende dag alleen inladen en terug naar stal. Daarna inladen een blokje om en terug naar stal. Dan ziet hij dat altijd terug komt op zijn vertrouwde stalletje.

succes

ps mijn merrie heeft ook een trailerprobleem, alleen heeft zij echt angst voor dat gekke ding op wielen.

Xanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 12:11

Gefeliciteerd
Gewoon goed blijven oefenen op deze manier als dit jullie goed bevalt

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 12:16

Echt belachelijk zeg, al die dwang!
Dat vind ik echt respectloos tegenover je paard. Laat het dan door een professional oplossen of ga natural horsemanship doen!

Xanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 12:46

dorientjuh schreef:
Echt belachelijk zeg, al die dwang!
Dat vind ik echt respectloos tegenover je paard. Laat het dan door een professional oplossen of ga natural horsemanship doen!

Mee eens, maar niet iedereen heeft daar tijd voor of zin in. Natural horsemanship doe je ook niet ff in 1 dag.. je moet er echt goed mee bezig zijn.
En professionals zijn vaak niet goedkoop...

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 12:53

denk dat je het pas kan oplossen als je weet waarom hij er neit op wil.

Even wat voorbeelden:
- Misschien word er te onvoorzichtig gereden?
- Misschien te donker in de trailer?

Ik heb heel lang ongeveer hetzelfde probleem gehad op de trailer was hij op zn gemakje maar hij wilde er met geen mogelijkheid op, ook van alles geprobeerd.

Had al contact op genomen emt van dei mensen dei cursussen geven.

Wat bleek nou hij vodn de laadklep gewoon eng en met een beetje hooi erop loopt hij er in een keer op tegenwoordig

ElskedZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 12:59

Tis een vrij groot paard.
Wij hebben thuis zelf ook een paard die zo hoog is.
Gelukkig hebben we een trailer met een verhoogde kap!!
Pas geleden werd hij in een andere trailer geladen en dat ging echt niet!!
Ik heb toen gezegd geen getop en geen geklier, we halen onze eigen trailer wel en wat denk je, liep die gelijk in een keer op.
Ben heel eerlijk als mijn paard erop loopt, moet wel gelijk de klep dicht, want hij staat liever niet in de trailer.
Ook laden we bij dit paard zonder schot, want schot erin, vind ze het echt te krap en loop ze er helemaal niet in!!
Tja en oefenen, oefenen.
Ik heb geleerd van iemand, als je paard erin staat. Even laten staan belonen en er weer uit, en dan weer erin!!! Kan uit ervaring zeggen in het begin, denk je van ja doei, hij staat er eindelijk in. Maar voor het lange termijn effect is het echt heel goed!!!

cissy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 13:21

wat een fantastische adviezen toch weer, verdiep je eerst inderdaad in het waarom je paard er niet meer in wil. Is het angst of dominantie? Voor de geinteresseerden: er zijn 2 dvd's van Parelli over trailer laden Trouble Free Trailer Loading (dik 3 uur) en Natural Trailer Loading (45 min), vooral de 1e is een aanrader!! Kost wat maar dan heb je ook wat...

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-06 13:37

we zijn al weken aan het oefenen en hij liep er meestal na lange tijd op. het is echt geen angst, hij is erg dominant.
op stal en met rijden is hij verder wel braaf.
de trailer is niet donker, er ligt stro op de klep, en er wordt bijzonder voorzichtig gereden.
als hij er op staat is hij ook erg rustig, hij vliegt er niet weer uit.
omdat zijn eigenaresse/mijn vriendin niet veel met hem rijdt vanwege de winter zijn de uitjes ook niet vervelend, ik bedoel, als hij er op staat gaan we naar een binnenbak, 10 minuten autorijden, even 15 minuten longeren, lekker los in de bak en weer naar huis.
soms rijden we alleen wat rond met auto en trailer
enne dorientjuh, ik hoop niet dat je ons bedoelt want het paard is gisteren zonder dwang 2 x op de trailer gezet,dus...!!!!!
we ranselen het paard echt niet af of zo hoor!!

Damber

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 14:36

Vaak komt er veel stress bij kijken als een paard de trailer op gaat. Ook als je zelf bv een wedstrijd gaat rijden, ben je zelf al zenuwachtig en dit breng je over op het paard.

Doe het rustig aan... neem even de tijd... zet een trailer neer en laat hem eraan snuffelen.... twijfel zelf niet, maar loop gewoon (zoals je ook naar de bak gaat bv) naar de trailer toe. Paarden zijn heel nieuwsgierig... met veel geduld kom je een heel eind.

Nog een vraag... is het voor het paard altijd werken of naar een veearts als hij de trailer opmoet?? anders kun je ook eens wat 'leuks' gaan doen. bv naar het strand, bos oid.

Ook kun je een professional inzetten, die je paard trailermak maakt.
Hoe dan ook succes..

Xanthe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 18:13

cissy schreef:
wat een fantastische adviezen toch weer, verdiep je eerst inderdaad in het waarom je paard er niet meer in wil. Is het angst of dominantie? Voor de geinteresseerden: er zijn 2 dvd's van Parelli over trailer laden Trouble Free Trailer Loading (dik 3 uur) en Natural Trailer Loading (45 min), vooral de 1e is een aanrader!! Kost wat maar dan heb je ook wat...

Maar je vergeet te vertellen dat je voordat je met die dvd's aan de slag kan je eerst de 7 games moet kunnen spelen..

cissy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 18:16

tja, ach, daar zijn weer andere dvd's voor
en als je die 7 games kent heb je ook spontaan geen trailer laad probleem meer!
feit is dat als je de DVD hebt gezien je een hoop duidelijk wordt over het waarom van het niet laden en je krijgt wat nuttige tips te zien...

deniejs

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 18:23

Ik heb al 7 jaar een pony en die heeft altijd een trailerprobleem gehad. Sinds dat ik mijn paard heb, loopt mijn pony er ineens ook heel makkelijk in. Misschien dat een paard/pony die altijd heel braaf is ook kan helpen om een keer mee te nemen.. Ik heb echt het gevoel dat mijn paard, mijn pony op zijn gemak heeft gesteld. Vond het wel heel bijzonder dat de pony er ineens in 1 keer inliep!

Xanthe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 18:45

cissy schreef:
en als je die 7 games kent heb je ook spontaan geen trailer laad probleem meer!

Was dat maar waar

ladigo14

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 21:47

en als je nouw het deurtje van de tariler open doet..
paarden lopen het liefst naar het licht toe.

Jaduuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 21:50

Bij mijn bijrijdpaardje heeft de trailer een tijdje in de wei gestaan, daarop voeren en naa elke week een xtje proberen gaat die er nu hartstikke braaf op.

Kliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 07:25

Na een ongeluk durfde mijn paard niet meer op de trailer. Hij was echt heeeeel bang en is nu nog erg onzeker. maar ik heb hem naar Dreamstables gebracht en daar hebben ze hem 'over zijn angst heen geholpen' voorzover dat kon. Hij ging goed op de trailer, maar daarna hebben zich nog twee vervelende dingen op/rondom de trailer voorgedaan. Ik moest toen weer van voren af aan beginnen, maar uiteindelijk met de jusite hulp is het ons gelukt. Vanaaf ga ik voor de eerste keer zonder die 'hulp' (= vrouw). Ben benieuwd! Maar het is bij mij dus goed gekomen. Dreamstables is helaas failliet, anders had ik ze je zeker aan kunnen bevelen!

Daantje1981

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 07:33

Ook al is dreamstabels failliet, conrad geeft nog steeds trainingen. Maar dan bij de mensen thuis of op stal.

Bij mij komt hij nu elke week. En elke week gaat het beter.
Zonder dwang en zonder hulpmiddelen. En dat geeft mij het prettigste gevoel voor het paard!!!

Kliko

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 07:34

Daantje1981 schreef:
Ook al is dreamstabels failliet, conrad geeft nog steeds trainingen. Maar dan bij de mensen thuis of op stal.

Bij mij komt hij nu elke week. En elke week gaat het beter.
Zonder dwang en zonder hulpmiddelen. En dat geeft mij het prettigste gevoel voor het paard!!!

Oh das mooi! Dat wist ik niet. Maakt hij ook nog reclame oid? Website ofzo?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 15:39

VSW --> OMG.

EnelyaT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 10:20

Bij ONC kun je ook trailerlaadcursussen doen geloof ik.
Ik ben in ieder geval helemaal weg van hun manier van omgang met paarden!
Als ze aan het paard vragen een rondje rechtsom te draven (bijv.) en er staat een trailer, draven ze zo die trailer in
(Voor info: http://www.onc-africhting.nl )

Alytuiere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 10:33

liss schreef:
we zijn al weken aan het oefenen en hij liep er meestal na lange tijd op. het is echt geen angst, hij is erg dominant.
op stal en met rijden is hij verder wel braaf.
de trailer is niet donker, er ligt stro op de klep, en er wordt bijzonder voorzichtig gereden.
als hij er op staat is hij ook erg rustig, hij vliegt er niet weer uit.

lijkt me inderdaad dominantie en daarnaast denk ik ook dat jullie van hem al verwachten dat hij moeilijk gaat doen. Dat voelt hij ook wel aan lijkt me.
Is het een idee om hem ook een paar keer op te laden zonder ergens heen te gaan oid, gewoon erop zonder de klep dicht te doen, even laten staan en hem borstelen ofzo en dan weer terug.

MyWup

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-06 10:48

ja,dat is wel onze bedoeling om een hele dag uit te trekken voor het trailerladen. wij gaan stug door hoor!! hij geeft zich vast wel een keer over, want zo'n raar paard is het niet!!!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 12:49

Citaat:
Was dat maar waar

dan heb je ze nog niet goed onder de knie als het niet lukt...
het hele principe van trailer laden zit in de 7 games 'verpakt' dus zou het met die kennis toch wel een eitje moeten zijn.

@Kliko: Conrad is gewoon op bokt te vinden hoor onder zn eigen naam.

Navanja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 19:16

ik zweer bij het halster van monty roberts en de methode van petra vlasblom.. ( www.twomoons.nl )zij is zo paardvriendelijk.. misschien moet je haar eens een keer vragen ze heeft ook zon hoofd kapje dat ie zn hoofd niet kan stoten..
ik denk dat als je haar der bijheb gehad hij er verder altijd probleemloos op zal lopen (ervaring) als je haar methode maar blijft volgen..