Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Fly_high schreef:Een ruin heeft alleen helemaal geen ballen die zouden kunnen werken![]()
Waarom kan die dan niet in de groep samen met andere ruinen?
Editmaritsimoens schreef:hij heeft al met merries gestaan en deze waren niet vol ofzo.. Denk dat zijn ballen niet meer werken haha. Hij kan rustig zijn bij merries maar momenteel nog geen match gevonden en ik heb ook geen zin om vertrappeld te worden door mijn hormoonmonster haha..
Hier maak ik in ieder geval van op dat je het over een hengst hebt... Bij een ruin heeft men namelijk helemaal geen aanleiding om te denken dat merries vol zouden zijnruinen hebben ook geen ballen noch andere redenen om "hormoonmonsters" te zijn
GabberGill schreef:Ik zou wat meer variatie in zijn leven gooien.
6 a 7 dagen rijden vind ik best een boel voor een paard wat ook aardig veel buitenloopt maar dat is mijn mening. Mijn paarden lopen ook 24/7 buiten en worden 3x per week aan het werk gezet onder het zadel. Verder worden ze wat gelongeerd en ermee "gespeeld" geestelijk moe ipv lichamelijk moe.
Ik denk dat we het hier hebben over een laat geruinde pre die nog hengstentrekken heeft. Hierdoor misschien lastig te koppelen aan andere ruinen?
Mijn lieve kleine pluis Frits is tot zijn 4e hengst geweest en heeft ook 2 merries gedekt. Hij heeft nog steeds hengstenstreken en wordt getriggerd door hengstige merries, maar ruinen gaan niet altijd goed en daar kan hij echt mee in gevecht komen. Of hebben we het hier gewoon over een hengst. Het is namelijk heel simpel een paard met ballen is een hengst, een paard zonder ballen een klophengst, een paard zonder piemeltje of ballen is een merrie. Niks meer en niks minder. Dan hebben we nog de klophengst natuurlijk maar het is allemaal niet zo lastig. Als hij nog hengst is en hengstengedrag heeft is het een risico hem te koppelen aan een andere ruin inderdaad.
Ik vind je manier van uitleggen wel heel lastig.
capopjekop schreef:Je manier van schrijven zorgt er bij mij wel voor dat ik het soms ook niet helemaal snap wat je bedoelt. Een ruin heeft geen ballen meer dus als je schrijft ze werken niet toen dacht ik dat je een klophengst had.
Als de pony en paard elkaar nog niet kennen dan is het niet raar dat dat niet meteen goed gaat. Ze moeten de rangorde bepalen en dat kan zo maar maanden duren voordat het helemaal rustig is. Daarbij is het niet slim om er zo maar een pony bij te gooien. Doorgaans laat je ze eerst een tijdje met een draad er tussen aan elkaar wennen voordat je ze in dezelfde wei gooit. Is de wei ook groot genoeg om elkaar uit de weg te kunnen gaan?
GabberGill schreef:Dat jij dat niet belangrijk vind in de essentie van het verhaal kan wel zo zijn maar jij vraagt hier wat toch? Er wordt ons gevraagd iets te beoordelen vanaf een verhaal dan is duidelijkheid zeker wel van belang.
Ruinen merries hengsten en dus ook klophengsten kunnen ook bepaald jaargetijden namelijk ander gedrag vertonen wegens de hormonen die ze hebben.
Ook dit kan slomer of juist actiever gedrag veroorzaken.
Het is dus wel degelijk een punt om rekening mee te houden
maritsimoens schreef:GabberGill schreef:Dat jij dat niet belangrijk vind in de essentie van het verhaal kan wel zo zijn maar jij vraagt hier wat toch? Er wordt ons gevraagd iets te beoordelen vanaf een verhaal dan is duidelijkheid zeker wel van belang.
Ruinen merries hengsten en dus ook klophengsten kunnen ook bepaald jaargetijden namelijk ander gedrag vertonen wegens de hormonen die ze hebben.
Ook dit kan slomer of juist actiever gedrag veroorzaken.
Het is dus wel degelijk een punt om rekening mee te houden
ik heb mijn paard niet nog maar net dus als het daarmee te maken zou hebben zou ik dit probleem vorige zomer ook al hebben gehad, en de zomer hiervoor en de zomer hier voor... niet?
capopjekop schreef:En 24/7 gras en hooi zegt ook niks over de kwaliteit van het ruwvoer. Is het een kale wei of juist een grasrijk weiland?
Heb je al eens z'n bloed laten controleren op tekorten? Dat is bij mij stap 1 als ze minder energie hebben dan ik gewend ben.
BeFunny schreef:Ik heb weer zo'n vreemd gevoel bij dit toppic.
Ts is gister geregistreerd.
Opend een toppic over een "hengstige ruin met ballen"
Vervolgens wat vage verhalen voordat duidelijk is dat het een klopthengst zou zijn.
Ik weet niet hoor maar volgens mij hebben we te maken met een trol.